اعمال محدودیت ها از (16 تیر) در شیراز / فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیتند

اعمال محدودیت ها از (16 تیر) در شیراز / فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیتند
   
اعمال محدودیت ها از (16 تیر) در شیراز / فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیتند |||| ||||

با قرمز شدن وضعیت شیراز فقط مشاغل گروه یک می توانند فعال باشند و از فردا این محدودیت اعمال خواهد شد.

به گزارش راستین انلاین  جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا سه شنبه 15 تیر ماه در جمع خبرنگاران گفت : محدودیت ها به مدت ۱۰ روز اعمال خواهد شد .

عبدالرضا قاسم پور با بیان اینکه  پیش بینی قرمز شدن شیراز، از نظر شیوع کرونا امروز درست از آب درآمد اعلام کرد:  شمار بستری شدگان کرونایی در شیراز سیر صعودی دارد.

او افزود: با قرمز شدن وضعیت شیراز، محدودیت ها به مدت ۱۰ روز اعمال خواهد شد و فقط مشاغل گروه یک می توانند فعال باشند و از فردا این محدودیت اعمال خواهد شد.

معاون استاندار فارس  ضمن اینکه محدودیت های تردد خودرویی اعمال می شود ،اضافه کرد: محدودیت های تردد خودرویی شامل  شهرهای قرمز و نارنجی می شود .

همچنین  کلاس های تابستانه تعطیل شده اند و تمام آموزش ها باید مجازی برگزار شود.

قاسم پور با اشاره به اینکه تجمعات ، مراسم فرهنگی و اجتماعی نیز در شهرهای قرمز تعطیل است تصریح کرد : دورکاری ادارات در شهرهای قرمز مانند شیراز با حضور یک سوم نیروها است.

او ادامه داد: تا پایان هفته آتی اکیپ های نظارت و بازرسی جدی تر حضور خواهند داشت .

همچنین با متخلفان برخورد قانونی می شود و اصناف مختلف پلمب خواهند شد.

قاسم پور افزود: به خاطر حفظ سلامت مردم ممکن است فعالیت مترو و اتوبوس رانی نیز در سراسر استان فارس محدود شود.

او همچنین از آمار روزانه بازرسی و نظارت در سطح استان در موج چهارم کرونا تا 14 تیر امسال خبر داد و گفت : تاکنون 2 هزار و 324 مورد بازدید از اصناف انجام شده و از این تعداد  108 اخطار و هفت مورد پلمب در پی داشته است.

قاسم پور از تذکر  به 725 خودروی شخصی و 366 جریمه خبر داد .

پلمپ اصناف متخلف در فارس

معاون استاندار فارس با اعلام آمار تجمعی بازرسی و نظارت  در سطح  فارس از ابتدای شیوع کرونا تا 14 تیر1400 گفت: 831 هزار و 261 بازدید از اصناف فارس منجر به 30 هزار و 828 اخطار و 9 هزار و 761 مورد پلمب شده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
2181 کلیک ها  سه شنبه, 15 تیر 1400 19:31
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

1 نظر

  • ن.ع شنبه, 19 تیر 1400 13:06 ارسال شده توسط ن.ع

    با سلام و صلوات خدمت گروه خبرنگاران محترم خبرگزاری راستین آنلاین، اینجانب در مقام کارگر تامین اجتماعی یکی از صنوف شیراز گزارشی مبنی بر عدم پیروی از ابلاغیّه جدید استانداری را برای شما ارسال میکنم، هیچ یک از صنوف گروه ۲ و ۳ کلان شهر شیراز نه تنها از تعطیلی پیروی نکرده اند، که اداره کل اصناف و هیچ کدام از صنف های مربوطه نیز طبق روال دفعات پیشین، نامه ای مربوط بر دستورالعمل تعطیلی ده روزه به واحد های صنفی ارسال نکرده ان، این درحالیست که ما کارگران با حداقلی حقوق دریافتی و با توجّه به اینکه در هیچ یک از تعطیلات قبلی حقوقی را از اداره تامین اجتماعی دریافت نکرده ایم باز حاظر نیستیم برای یک مبلغ ناچیز جان خود و خانواده های ضعیف خود را در معرض خطر قرار دهیم، اگر یک نفر از خانوادهء کارگری مثل من خدای ناکرده به بیماری علی الخصوص سویهء جدید مبتلا شوند به هیچ عنوان از پس مخارج و هزینه های درمان و دوران نقاحت برنمی آییم، بخاطر خدا گزارشی منتشر کنید و بداد منِ کارگر آسیب پذیر برسید، اگر تمکین نکنم و سر کار نیایم بلافاصله تعدیل و بیکار خواهم شد اگر هم سر نَهَم و به کارم ادامه دهم که ماجرا بس خطیر تر خواهد بود، منِ کارگر باید میانهء این نابسامانی چه کنم، کارفرما که فکر و غمِ منِ بی راه و چاره را ندارد، او تنها به فروش سالانهء خود فکر میکند، این چه وضعیّت قرمزِ بحران و چه تعطیلات اجباریست که مشاغلِ غیرضروری چون دکوراسیون و مبلمان منزل و لوازم آرایشی و صوتی تصویری هم ازآن تمکین و تبعیّت نکرده و جملگی بدون حتی یک استثنا باز هستند و استانداری هم که گویی با دست پس میزند و با پا پیش میکشد چهار روز است هیچ رسیدگی نکرده و هیچ اخطاری نمیدهد؟

    گزارش

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا