برگزاری مراسم شهدا مایه برکت است

استاندار فارس، برگزاری مراسم شهدا را مایه برکت دانست و گفت: استانداری وظیفه دارد برای برنامه های ارزشی جلودار باشد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :

محمدهادی ایمانیه، برگزاری مراسم شهدا را مایه برکت دانست و گفت: استانداری وظیفه دارد برای برنامه های ارزشی جلودار باشد.

استاندار فارس گفت: دشمنان اسلام جنگ احزاب ایجاد کردند که کمر اسلام را بشکنند و شمشیر امام امیرالمومنین (ع)، جنگ خندق را به پایان رساند و امروز هم تمام دشمنان دور هم جمع شدند تا کمر نظام را بشکنند و به لطف الهی با رشادت های محور مقاومت رژیم صهیونسیتی 80 سالگی خود را نخواهد دید.

وی با اشاره به اینکه پس از محو شدن رژیم صهیونسیتی از روی کره زمین، دنیای بشریت مهیای ظهور می شود، افزود: این همه دشمنی را در هم بشکند که اول رهبری که از صدر اسلام و تاکنون بوده است و شهدا هم پیرو رهبری بوده اند.

استاندار فارس گفت: قدر شهدا را بدانید اگر نبودند ما زیر یوق آمریکا، صدام یا داعش بودیم و خودشان اعتراف کردند داعش دست پخت آمریکایی ها بودند.

وی گفت: رژیم صهیونسیتی منتظر باشد که خون شهید اسماعیل هنیه، ریشه این رژیم منحوس را می خشکاند.

عبدالعلی کریمی هم با اشاره به برگزاری یادواره امیران، سرداران و 15 هزار شهید استان فارس که در آبان برگزار می شود، گفت: در این مدت عطر شهادت در نقاط مختلف استان پراکنده شده است و با فواصل کم‌ یادواره شهدای گمنام اطلاعات و شهدای حقوق دان برگزار شد و امروز هم شاهد برگزاری یادواره شهدای استانداری هستیم.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری فارس افزود: یادواره شهدای کارمند استان فارس در شهریور ماه برگزار می شود و 700 نفر از شهدای استان، کارمندان شهید هستند.

وی ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری یادواره شهدای استانداری فارس گفت: شهرداری شیراز و معاونت منابع استانداری فارس و سایر بخش های استانداری و استاندار فارس که همکاری کردند.

وی گفت: امیدوارم هر چه سریعتر انتقام سخت و خونخواهی مهمان ما بودند گرفته شود.

سید معین انجوی نژاد، مشاور استاندار فارس در امور ایثارگران و شهادت هم به بیان خاطراتی دفاع مقدس و شهدا پرداخت.

سردار یدالهی هم در این مراسم گفت: ما باید بدانیم کجا بودیم، کجا هستیم و کجا خواهیم رفت، در 200 سال اخیر اتفاقات زیادی روی داد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: در قراردادهای مختلف نظیر ترکمنچای، مناطقی نظیر گرجستان، آذربایجان، افغانستان و ترکمنستان از ایران جدا شدند و در دوره پهلوی اول آرارات به ترکیه و سرچشمه هیرمند به افغانستان تحویل داده شد و در دوره پهلوی دوم، بحرین از ایران جدا شد.

وی گفت: جنگ را بعد از انقلاب به ما تحمیل کردند و عراق با 48 تیپ و لشکر به ایران حمله می کند و 38 روز پشت دروازه های خرمشهر گرفتار می شود و رویای مصاحبه در تهران با رسانه ها را صدام در ذهن می پروراند ولی در دوره دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

سردار یدالهی اظهار کرد: سال اول جنگ تقریبا هیچ پیروزی نداشتیم چرا فرماندهی جنگ به عهده بنی صدر بود و از سال دوم پیروزی ها شکل گرفت و حضرت امام فرماندهی کل قوا را به عهده گرفتند و حصر آبادان گرفته شد و 19 هزار نفر در خرمشهر گرفته شد و اگر حکم مقام معظم رهبری نافذ باشد خداوند برکات را به کشور می رساند و اگر حکم ایشان نافذ نباشد برکات الهی هم نخواهد رسید.

وی با اشاره به خاطره ای از سید حسن نصرالله که از عنایت های حضرت زهرا (س) در جبهه های مقاومت، گفت: در نظام های تارک عنکبوتی وقتی یک بالگرد سقوط می کند، انواع ترس ها بر آنان غلبه می کند.

یدالهی افزود: در جنگ بدر یاران پیامبر اسلام (ص)، تعداد 313 نفر بودند و امدادهای الهی جنگ را پیامبر اسلام (ص)، به پیروزی رساندند.

وی با اشاره به اینکه از سال دوم جنگ تحمیلی، جنگ عاشورایی شد، گفت: زرهی و توپخانه سپاه از غنایم دشمن تشکیل شد.

سردار سلیمانی افزود: الان یمن مثل شمشیری در پهلوی آل سعود است و حزب الله لبنان هم شمشیری در پهلوی رژیم صهیونسیتی است.

وی با اشاره رشادت های سردار شهید سلیمانی، هم گفت: شهید سلیمانی روبروی داعش ایستاد و الان هم سیر، سیر صعود و برای ظهور است.

وی گفت: امام حسین (ع) برای اصلاح امر امت پیامبر (ص) خروج کردند و امروز هم راهپیمایی بزرگ اربعین در امتداد همان راه و اصلاح امر امت اسلام در آزادی قدس شکل می گیرد.

وی در پایان ضمن تشکر از دکتر ایمانیه هم گفت: استاندار فارس به پست و مقام زینت داد و از آن زینت گرفت.

در پایان این مراسم کتاب نقش استانداری در دوران دفاع مقدس رونمایی و از خانواده شهدای استانداری فارس تجلیل شد.


انتهای پیام /  108
169 کلیک ها  سه شنبه, 16 مرداد 1403 07:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا