فردوسی پوررسما از تلوزیون ایران رفت؟ +نامه خداحافظی

راستین آنلاین:پس از حاشیه هایی که دراجرای برنامه 2018 برای عادل فردوسی پور پیش آمد و دریک مورد موجب قهر کردن او از تلوزیون شد،ظاهرا وی با پایان جام جهانی ضمن نگارش نامه ای رسما از تلوزیون خداحافظی کرده است. 

متن نامه منتسب به فردوسی پور این چنین است:

«با سلام و عرض ادب خدمت همه ملت عزیز ایران به ویژه فوتبال دوستان عزیز که در همه این سالها به بنده لطف و عنایت ویژه داشتند.

این نامه دردناک ترین متنی است که در تمام زندگی خود به قلم برده ام چرا که در مورد معشوقه خود یعنی فوتبال است.

در همه این سالها سعی من بر این بوده است که بتوانم لحظات زیباتری را در زندگی شما ایجاد کنم.

تمامی این سالها در تمام برنامه ها تلاش کرده ام  که نام عادل زینت بخش برنامه هایم باشد.

اکنون احساس من بر این است که نیاز به مصالحه با ارزش ها و اصول هایم مرا در شرایط سختی قرار داده است و مرا مصمم به تصمیمی همچون نوشیدن زهری در جام‌ بلورین کرده است.

میخواهم از همه شما مردم قدرشناس ایران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در این مدت به بنده اجازه خدمت رسانی عطا نمودند تشکر کنم.

همچنین از تمامی عوامل برنامه 2018 و مردم عزیز ایران بخاطر فاجعه اسف بار عدم حضور کارلوس پویول فوتبالیست محبوب اسپانیا در برنامه عذرخواهی میکنم و امیدوارم کارلوس عذرخواهي مرا پذیرا باشد.

و آخرین صحبت من تشکر از عوامل بسیار سختکوش  برنامه نود و 120 است که مردم در همه حال نسبت به بنده لطف و عنایت ویژه داشتند.

دست همه مردم ایران را میبوسم.

با سپاس عادل فردوسی پور

24 تیرماه 1397»

فردوسی پور یکی از مشهورترین مجریان و گزارشگران ورزشی تلوزیون جمهوری اسلامی ایران است که با ورودخود به این عرصه سبک جدیدی را ازاجرای برنامه و گزارش فوتبال ارائه کرد.

وی با راه اندازی برنامه نود از ۲۳ مرداد ۱۳۷۸ رفته رفته این برنامه را به پر بیننده ترین برنامه تلوزیون تبدیل کرد.

این برنامه مخاطبان فراوانی داشت و به نوعی انقلابی در عرصهٔ شکل ساختاری برنامه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران قلمداد می شد. نود فقط به تشریح و توضیح مسابقات فوتبال محدود نمی‌ شد بلکه در بخش‌های مختلف آن، به روابط میان فرهنگ جامعه، مردم، سیاست و حتی جغرافیای مناطق با نگاهی دگرگون و متمایز، به پدیدهٔ فوتبال پرداخته می شد.

اخبار غیر موثق از دلخوری زیاد این مجری و تهیه کننده از عوامل تلوزیون خبر می دهند اما درآخرین مورد علت دلخوری فردوسی پور این بودکه پس از آنکه کارلوس پویول به برنامه 2018 دعوت شد و با مبلغ ۲۰ هزار دلار به ایران آمد، ناگهان خبر رسید که او حق حضور در استودیوی برنامه را ندارد. ظاهرا علت اصلی این تصمیم خروج ارز از کشور عنوان شده بود.

بدون شک اگر به دو دهه فعالیت هنری و ورزشی صدا وسیمای جمهوری اسلامی بنگریم نمی توانیم از نقش شایان و درخورتوجه مهران مدیری در ارتقاء طنز تلویزیونی وعادل فردوسی‌پور در ارتقاء جایگاه تحلیل فوتبال وجذب مخاطب چشم پوشی کنیم.

کمتر کارشناسی را می توان یافت که به جایگاه وافر افراد فوق معترف نباشد.اگر خداحافظی فردوسی پور از تلوزیون صحت داشته باشد، باید دیدمسئولان صداوسیما برای جلوگیری ازافت مخاظب برنامه های ورزشی خود و احتمالا تهیه برنامه جایگزین «نود»چه تصمیماتی اتخاذمی کنند.

انتهای پیام /  101
61444 کلیک ها  دوشنبه, 25 تیر 1397 19:00
این مورد را ارزیابی کنید
(72 رای‌ها)

9 نظرها

  • مهدی پنج شنبه, 28 تیر 1397 03:11 ارسال شده توسط مهدی

    بباین بی انصاف نباشیم. عادل فردوسی پور مرد بزرگی بود که سبک و صیاق متفاوتی به فوتبال و گزارشگری در ایران بخشید و خودش رو از همه لحاظ با ساخت و فعالیت تو برنامه نود و تبدیل اون به پربیننده ترین برنامه تلویزیون ایران به همگی ثابت کرد

    گزارش
  • رند سه شنبه, 26 تیر 1397 17:52 ارسال شده توسط رند

    دمش گرم من که دیگه حسی به گزارش ورزشی این ...ندارم
    واقعا دست مافیارو بسته بود و به فوتبال در این مملکت جان تازه ای داد،اینایی که میان میگن بهتر که رفت معلومه یه غرض و مرضی دارند و از فوتبال چیزی حالیشون نیست
    حق جو و حق طلب باشیم

    گزارش
  • مهرزاد سه شنبه, 26 تیر 1397 09:34 ارسال شده توسط مهرزاد

    همون بهتر که رفت چی بودش باعث قهر وغضب خیلی ها تو فوتبال شد

    گزارش
  • مجيد دوشنبه, 25 تیر 1397 20:55 ارسال شده توسط مجيد

    درود بر شرف فردوسي پور
    اون يك مرد واقعي هست

    گزارش
  • هوشنگ دلجو دوشنبه, 25 تیر 1397 18:04 ارسال شده توسط هوشنگ دلجو

    درودها...
    عادل فردوسی پورتنهاشخصی خاص،چالشگر وپر انرژی نبود، او صدای رسای مودبانه ومحترمانه نسلی بود بارویکردی تحولخواه بانگرشی نو ومدرن درعرصه رسانه که باچینشی خردمندانه ازفرهیختگان حوزه ورزش ومطالعات ورزشی،فصل تازه ای ازبهار رادر زمستان رسانه آفرید. حضور موثر و تحولبخش فردوسی پورهاست،که توان رقابتی رسانه ملی رادراین پیچندگی مفرط ،افزون می سازد. فرآیندی که سالخوردگان فرتوت مدیریت رسانه از درک آن عاجزند . اونه تنها طیف وسیعی از جوانان را به پای آینه روشنی بخش سیمای ورزش کشانده بود ، که الگویی نو وکاربردی رابه دیگرعرصه های این رسانه ارائه نموده بود. آرمان رسانه،ایجاد محیطی سالم،کارا،آموزشگر،جهت دهنده وپرسشگر در راستای تعالی اجتماعی است و او دراین مورد بسیارموفق بود. او رفت ،اما راه سازنده اش عناصر والمانهای تداوم رادرحدمطلوب برجای نهاده است.به گونه ای که هرگز فراموش نخواهدشد .پسرشیرین ونمکین جنوبی ،خدایارونگهدارت باد. برایت بهترینها راآرزو می کنم.
    دوستدارت دلجو

    گزارش
  • مسعود دوشنبه, 25 تیر 1397 17:26 ارسال شده توسط مسعود

    سلام
    اتفاقا دمش گرم
    چون فوتبال و فرهنگ و همه مسائل ما با سیاست های کثیف ادغام شده
    اتفاقا عادل فردی هست که همیشه دست افراد مافیای فوتبال رو رو میکنه.همین که افرادی سالم در بدنه رسانه هست معلومه که این افراد سالم نمیتوانند جایی داشته باشند

    گزارش
  • محمد دوشنبه, 25 تیر 1397 15:57 ارسال شده توسط محمد

    فوتبال ایران رو بهم ریخته بود تنها برنامه تلویزیونی بعد از مناظره ریاست جمهوری بود که راست راست به هم توهین می کردند و عادل خان میخندید

    گزارش
  • محمد دوشنبه, 25 تیر 1397 15:52 ارسال شده توسط محمد

    بهتر که رفت اون بود این بلا رو سر پرسپولیس آورد با رو کردن مدرک تو رسانه ملی محرمیت پرسپولیس رو سبب شد .مطمئن باشید یکی بهتر از اون پیدا میشه

    گزارش
  • مریم دوشنبه, 25 تیر 1397 15:10 ارسال شده توسط مریم

    درود بر شرفش

    گزارش

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا