متن نامه منتسب به فردوسی پور این چنین است:
«با سلام و عرض ادب خدمت همه ملت عزیز ایران به ویژه فوتبال دوستان عزیز که در همه این سالها به بنده لطف و عنایت ویژه داشتند.
این نامه دردناک ترین متنی است که در تمام زندگی خود به قلم برده ام چرا که در مورد معشوقه خود یعنی فوتبال است.
در همه این سالها سعی من بر این بوده است که بتوانم لحظات زیباتری را در زندگی شما ایجاد کنم.
تمامی این سالها در تمام برنامه ها تلاش کرده ام که نام عادل زینت بخش برنامه هایم باشد.
اکنون احساس من بر این است که نیاز به مصالحه با ارزش ها و اصول هایم مرا در شرایط سختی قرار داده است و مرا مصمم به تصمیمی همچون نوشیدن زهری در جام بلورین کرده است.
میخواهم از همه شما مردم قدرشناس ایران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در این مدت به بنده اجازه خدمت رسانی عطا نمودند تشکر کنم.
همچنین از تمامی عوامل برنامه 2018 و مردم عزیز ایران بخاطر فاجعه اسف بار عدم حضور کارلوس پویول فوتبالیست محبوب اسپانیا در برنامه عذرخواهی میکنم و امیدوارم کارلوس عذرخواهي مرا پذیرا باشد.
و آخرین صحبت من تشکر از عوامل بسیار سختکوش برنامه نود و 120 است که مردم در همه حال نسبت به بنده لطف و عنایت ویژه داشتند.
دست همه مردم ایران را میبوسم.
با سپاس عادل فردوسی پور
24 تیرماه 1397»
فردوسی پور یکی از مشهورترین مجریان و گزارشگران ورزشی تلوزیون جمهوری اسلامی ایران است که با ورودخود به این عرصه سبک جدیدی را ازاجرای برنامه و گزارش فوتبال ارائه کرد.
وی با راه اندازی برنامه نود از ۲۳ مرداد ۱۳۷۸ رفته رفته این برنامه را به پر بیننده ترین برنامه تلوزیون تبدیل کرد.
این برنامه مخاطبان فراوانی داشت و به نوعی انقلابی در عرصهٔ شکل ساختاری برنامههای تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران قلمداد می شد. نود فقط به تشریح و توضیح مسابقات فوتبال محدود نمی شد بلکه در بخشهای مختلف آن، به روابط میان فرهنگ جامعه، مردم، سیاست و حتی جغرافیای مناطق با نگاهی دگرگون و متمایز، به پدیدهٔ فوتبال پرداخته می شد.
اخبار غیر موثق از دلخوری زیاد این مجری و تهیه کننده از عوامل تلوزیون خبر می دهند اما درآخرین مورد علت دلخوری فردوسی پور این بودکه پس از آنکه کارلوس پویول به برنامه 2018 دعوت شد و با مبلغ ۲۰ هزار دلار به ایران آمد، ناگهان خبر رسید که او حق حضور در استودیوی برنامه را ندارد. ظاهرا علت اصلی این تصمیم خروج ارز از کشور عنوان شده بود.
بدون شک اگر به دو دهه فعالیت هنری و ورزشی صدا وسیمای جمهوری اسلامی بنگریم نمی توانیم از نقش شایان و درخورتوجه مهران مدیری در ارتقاء طنز تلویزیونی وعادل فردوسیپور در ارتقاء جایگاه تحلیل فوتبال وجذب مخاطب چشم پوشی کنیم.
کمتر کارشناسی را می توان یافت که به جایگاه وافر افراد فوق معترف نباشد.اگر خداحافظی فردوسی پور از تلوزیون صحت داشته باشد، باید دیدمسئولان صداوسیما برای جلوگیری ازافت مخاظب برنامه های ورزشی خود و احتمالا تهیه برنامه جایگزین «نود»چه تصمیماتی اتخاذمی کنند.