بیش از هفت هزار و ۴۳۰ یادواره شهدا برگزار شد

بیش از هفت هزار و ۴۳۰ یادواره شهدا برگزار شد
   
بیش از هفت هزار و ۴۳۰ یادواره شهدا برگزار شد |||| ||||

سردار بوعلی گفت: بیش از هفت هزار و 430 یادواره شهدا برگزار شد، از یادواره شهید در منزل شهید تا یادواره در سطح بخش انجام شد، 10 ها اجلاسیه به صورت قشری، یگانی، ملی و بین المللی برگزار شد.

 منصوره خسروبیگ راستین انلاین: سردار سرتیپ پاسدار یدالله بوعلی، امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت شهدا، گفت: هرچه برای شهدا گفته و انجام شود، مدیون تبیین کار رسانه هاست و تلاش های رسانه ها باعث می شود تا برنامه ها به خوبی معرفی و تبیین شود.


فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه از چهارم تا دهم آبان ماه دومین کنگره امیران، سرداران و 15 هزار شهید استان فارس برگزار می شود و هر آنچه تاکنون گفته شده است پیش درآمدی برای کنگره نهایی است، افزود: سعی کردیم از همه ظرفیت های استان بهره لازم را ببریم، زمینه و فرصت را فراهم بیاوریم تا کاری را که می توانند انجام دهند.


وی گفت: منویات رهبر معظم انقلاب را در مورد کنگره های شهدای احصا و گردآوری شد و در کتابی با عنوان «راهی برای رفتن» چاپ شد و آنچه که در استان فارس روی می دهد، بر اساس این فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.


سردار بوعلی با اشاره به اینکه وجه تمایز دفاع مقدس با خیلی از نبردها، ریشه گرفتن از قرآن کریم است، اظهار کرد: توجه به موضوعات قرآنی پیش بینی شده است که قرائت و ختم قرآن به نیت 15 هزار شهید ارائه شد.


دبیر کل دومین کنگره امیران، سرداران و 15 هزار شهید استان فارس اظهار کرد: 15 هزار محفل قرآن یکی از برنامه ها بود که به 2 برابر رسید و 15 هزار حافظ قرآن هم به یاد شهدا تربیت خواهند شد و این موضوع را در سراسر کشور نشر داده ایم و بیش از سه هزار و 200 نفر حافظ کل قرآن حضور دارند که بیش از 70 درصد آن از فارس هستند.


وی گفت: پنج هزار نفر حافظ قرآن از سراسر کشور دعوت شدند و محفل قرآنی در آرامگاه حافظ برگزار شد و شاهد بودیم که اجتماع باشکوهی در حافظیه رقم خورد که برگ زرینی در برنامه های فرهنگی انجام شد.


سردار بوعلی اضافه کرد: بیش از هفت هزار و 430 یادواره شهدا برگزار شد، از یادواره شهید در منزل شهید تا یادواره در سطح بخش انجام شد، 10 ها اجلاسیه به صورت قشری، یگانی، ملی و بین المللی برگزار شد.


وی گفت: توجه به برخی موضوعاتی که کمتر به آن توجه شده بود، کنگره ملی شهدای خبرنگاران حضور مقاومت و کنگره شهدای اهل سنت جز این موضوعات بود.


سردار بوعلی با اشاره به اینکه جان مهمترین داشته هر فرد است و هر کسی که از جان و مال مردم کشور دفاع می کند از هر دینی که باشد، قابل تجلیل است، افزود: یادواره شهدای ادیان الهی را داشتیم که تعدادی از دوستان شاهد استقبال پیروان ادیان بودند که بسیار مورد توجه پیروان سایر ادیان قرار گرفته بود، کنگره شهدای ادیان برای حفظ حرمت شهدای ادیان بود.


وی گفت: فراخوان هنرمندان برای ارائه کار هنری در موضوع دفاع مقدس و شهدا انجام شد که بازخورد آن تولید هفت برنامه 60 دقیقه ای در قالب برنامه «راوی شو» شد که پخش آن از شبکه های ملی آغاز شده است.


فرمانده سپاه فجر فارس افزود: تولید مجموعه هفت قسمتی 40 دقیقه ای «روز خون» برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و نمایش واقعه آن حادثه تروریستی انجام شده است.


وی گفت: 22 فیلم مستند، هفت فیلم کوتاه، 2 فیلم بلند داستانی، تولید و روایت هفت قسمت و راه اندازی اکستر سمفونیک مقاومت در 15 قطعه در ایام کنگره شهدا رونمایی می شود و صدا و سیمای مرکز فارس 53 برنامه تلویزیونی و 176 برنامه رادیویی، 43 نمایش رادیویی و اجرای پنج نمایش خیابانی از دیگر برنامه ها در قالب هنری بود و بیش از 250 کتاب به زیور طبع آراسته شده است و تعداد کتاب هم در حال آماده سازی است.


سردار بوعلی از آماده سازی 26 کتاب صوتی و اجرای هشت پویش کتابخوانی خبر داد و افزود: 496 هزار و 46 اثر شامل نامه، یادداشت و غیره جمع آوری شده است که باید از مطالب به عنوان گنج استفاده کرد.


وی گفت: حدود سرگذشت پنج هزار شهید توسط اقوام و دوستان انجام شده است.
سردار بوعلی با یادآوری این مطلب که عکس شهدا تبدیل به عکس دیجیتال شد و به خانواده در قاب هوشمند ارائه شد، افزود: 15 هزار قاب هوشمند تهیه شده بود و بیش از 11 هزار قاب به دست خانواده ها رسیده است و مدال افتخار برای 15 هزار شهید به خانواده شهدا هدیه شد.


فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به نصب تابلو عکس شهدای محله ای در محلات انجام شده است، افزود: تابلو شهدای ادیان در کوچه ادیان روز گذشته رونمایی شد

انتهای پیام /  108
11 کلیک ها  سه شنبه, 01 آبان 1403 19:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا