برای تردد از ۹ شب تا ۴ صبح چه باید کرد؟/منع تردد شبانه به چه صورت است

با توجه به محدودیت‌های تردد به ویژه منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح، چه باید کرد.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از راهبرد معاصر با توجه به ممنوعیت های تردد از ساعت 21 تا 4 صبح؛ هرگونه تردد در جاده ها مشمول اعمال قانون جدی و اخذ جریمه سنگین خواهد شد. اگر مجبور به تردد از 9 شب تا 4 صبح بودید و اگر شغل شما به نحوی است که باید در این بازه زمانی در محل کار خود حاضر شوید؛ باید اداره محل کار شما لیست اسامی و پلاک خودروی شما را به فرمانداری شهرتان اعلام کند تا آن ها نیز آن را در اختیار پلیس راهور قرار دهند تا از جریمه شدن تان جلوگیری شود. در ادامه جزئیات اجرای محدودیت تردد از 9 شب تا 4 صبح را بخوانید.
 
 

در شهرهای قرمز موضوع جدید دیگر، بحث منع تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح است و این محدودیت در مناطقی که قرمز اعلام شده است، انجام می‌شود. این مساله علاوه بر منع تردد بین شهری است که در مناطق قرمز و نارنجی اعمال شده بود.

 
 افرادی که دارای پلاک بومی همان شهر هستند حق ورود به سایر شهرها را ندارند و پلاک‌های غیر بومی نیز حق ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند.
  
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مهم رئیس‌جمهوری این بود که این مصوبه که قرار است، ابلاغ شود، تمام جوانب آن دیده شود و زیر ساخت آن آماده باشد که مردم دچار سردرگرمی نشوند و این مصوبه به صورت قطعی اجرا شود.
 
رئیسی گفت: در این جلسه تاکید شد بحث نظارت و دستورالعمل ها باید متناسب صورت گیرد و برخی اصلاحات نیز انجام شود و یکایک مشاغل مورد بررسی قرار گرفته و جوانب مختلف آنها بررسی شود در نهایت در جلسه امروز به این جمع‌بندی رسیدیم که باید بار دیگر این موضوع با دستگاه‌های دیگر نهایی شود و فردا صبح (روز سه شنبه) ببه صورت رسمی ابلاغ و در سراسر کشور اجرایی شود.
  
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد:‌ از روز شنبه هفته آینده (اول آذرماه) ۱۵۰ شهرکه عمدتا مراکز استان‌ها و کلان‌شهرهایی مانند تهران هستند به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند و این اقدامات در مناطق قرمز و نارنجی اعلام شده و اعمال می‌شود.
 
 
جزئیات محدودیت تردد از فردا چهارشنبه 28 آبان 99
 
فعالیت ادارات غیر ضروری با حداقل کارکنان
 
 
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ تعطیلی در مناطق قرمز یعنی اینکه همه جا تعطیل است به جز گروه شغلی شماره یک که مایحتاج ضروری مردم به شمار می‌روند. در ارتباط با کارکنان و ادارات بررسی‌هایی شده و قرار است ادارات غیر ضروری که نیازی به باز بودن آن نباشد با حداقل کارکنان و شاید فقط حراست و نگهبانی‌ها و در مناطق قرمز حداکثر با یک‌سوم کارکنان فعال باشند.
 
 
رئیسی افزود:‌ در مناطق نارنجی حداکثر نیمی از کارکنان و حتی کمتر از آن هم ایرادی ندارد و در مناطق زرد حداکثر تا دوسوم کارکنان فعالیت داشته باشند.
 
  
وی ادامه داد: مدارس و ستادها تا جایی که امکان دارد در مناطق قرمز و نارنجی نیازی به حضور کارکنان نیست مگر اینکه تشخیص برای نگهداری و نگهبانی و تاسیسات لحاظ شود.
  
 
رئیسی گفت: محدودیت‌های شدید در شهرهای قرمز و نارنجی صورت می‌گیرد و به معنای واقعی تعطیلی دو هفته‌ای است مگر مشاغل ضروری مانند نانوایی که نمی‌شود تعطیل شوند.
  
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود:‌ این تعطیلی دو هفته است و اگر نیاز به افزایش تعطیلات بود، براساس شرایطی که رقم خواهد خورد، اعلام می‌شود.
 
بانک‌ها تعطیل نمی‌شوند
 
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: با تعطیلی بانک‌ها در جلسه امروز موافقت نشد زیرا صنایع کشور فعال است و کشور صنایع خود را تعطیل نکرده است و این صنایع و کارخانه‌ها وابسته به بانک‌ها هستند اما از طرفی اگر بخواهیم تعداد بانک‌ها را کم کنیم و حضور کارکنان را به یک‌سوم کاهش دهیم، باعث می‌شود حجم مراجعات به بانک زیاد و تراکم نیز در بانک‌ها افزایش یابد.
 
 
رئیسی افزود:‌ در تعطیلی‌های گذشته در ۴۶ شهر بانک‌ها تعطیل شدند برخی از تجربیات را کسب کردیم مبنی بر اینکه برخی از شهروندان آن منطقه با وجود تعطیلی بانک‌ها به بانک‌های شهرهای مجاور مراجعه کرده و مشکلاتی به‌وجود آوردند با بحث‌هایی که انجام شد، بانک‌ها در رده یک مشاغل تعریف شد و تعطیل نخواهند شد. تصمیم‌گیری‌های نهایی درباره بانک‌ها و موضوع چک تا روز شنبه و یکشنبه اعلام می‌شود.
 
 
وی در باره تردد بین شهری گفت: ‌شفاف می‌گویم بحث محدودیت در ترددها دو نوع است اولا شهرهای قرمز هستند که دو نوع محدودیت درون شهری و بیرون شهری دارند و تهران که جز مناطق قرمز است با دو نوع محدودیت مواجه است. به عنوان مثال در شهر تهران ساکنان با پلاک بومی تهران شاید در خارج از شهر، شغلی داشته باشند ولی قرار نیست آنها وارد شهر دیگری شوند و اگر وارد یک شهری دیگر شوند، باید جریمه پرداخت کنند اما اگر از محدوده شهر خارج شوند و وارد شهری دیگر نشده و بار دیگر برگشته باشند، شامل جریمه نمی‌شوند.
 
 
 رئیسی درباره شهرهای شمالی یا سایر استان‌ها گفت:‌ هرشهری محدوده خود را دارد اگر از شهر خود خارج شده و وارد شهر دیگری نشوند، جریمه نخواهند شد اما اگر وارد شهر دیگری شوند، جریمه می‌شوند.
 
 
 سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ‌درباره ترددها، افرادی که از شهر نارنجی خارج و وارد شهر دیگر شوند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و اگر از شهر قرمز خارج و وارد شهر دیگر شوند یک میلیون تومان جریمه خواهند شد البته جرائم سنگینی است. درباره ادارات جرائم مشخص شده و تخلف از دستورات تا سه ماه انفصال از خدمات دولتی دیده شده است.
 
  
تصمیم‌های نهایی در مورد حمل‌ونقل عمومی و هوایی
 
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تصمیم‌های اتخاذ شده در مورد تردد وسائل حمل‌ونقل عمومی اعم از مترو، شرکت واحد، تاکسی و کرایه برون شهری‌ها گفت: در جلسات وزارت کشور این مسائل درحال بررسی است، برنامه‌ای که قرار است، انجام شود، این است که تا دو هفته سامانه‌ای راه‌اندازی می‌شود تا از طریق این سامانه ابتلاء افرادی که با اتوبوس مسافرت می‌کنند، مشخص شود که در صورت تایید ابتلاء به مبتلایان بلیط فروخته نمی‌شود.
 
  
رئیسی افزود:‌ در بحث مسافرت هوایی نیز سیستم‌ها به هم متصل شده و تا هفته آینده عملیاتی می‌شود و کسانی که مبتلا هستند به آنها بلیط فروخته نخواهد شد و نمی‌توانند سوار هواپیما شوند.
 
  
وی در مورد راننده‌های اسنپ و تپسی گفت: تا شب گذشته بیش از ۹۴۰ راننده اسنپ به ویروس کرونا مبتلا بودند که سیستم آنها را بسته و نمی‌توانند مسافر جابجا کنند.
 
  
رئیسی ادامه داد:‌ با کمک وزارت ارتباطات قابلیت دسترسی به این سیستم‌ها داده شد و مشخصات هر فرد مثبت به بیماری در بانک اطلاعاتی موجود است و استعلام از وی گرفته می‌شود.
 
  
معاون وزیر بهداشت گفت: در بحث اتوبوس نیز افراد با کد ملی بلیط خریداری کرده و با این سیستم مشخص می‌شود که آیا فرد مبتلا است یا خیر؟ هر فرد مبتلا به مدت ۱۴ روز نمی‌تواند، سفر کند و این به این معنا است که فرد مبتلا باید در قرطینه باشد.
 
  
رئیسی درباره مشاغل شیفت شب که از ساعت ۲۱ به بعد سر کار هستند گفت:‌ مقرر شده تا لیست نام افراد و پلاک خودروهای کارکنان صنایع خارج از شهر و ادارات دیگر توسط مسئولان سازمان‌ها تهیه شود و این لیست به فرمانداری شهرها تحویل و توسط فرمانداری‌ها به پلیس راهور مسترد شود و پلاک افراد شاغل در این زمینه در اختیار پلیس راهور قرار گیرد تا این افراد را از شمول جریمه خارج کنند.
  
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود : مردم در این باره نگران نباشند اما نیاز است تا از سوی مسئولان سازمان‌ها، رسانه‌ها، صداوسیما، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها لیست خودروی افراد شاغل مورد اشاره در اختیار فرمانداری قرار گیرد و آنها نیز آن را در اختیار پلیس راهور قرار دهند تا افراد مذکور از شمول جرایم خارج شوند.
 
   
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
34372 کلیک ها  شنبه, 01 آذر 1399 08:39
این مورد را ارزیابی کنید
(11 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا