فعالیت شبانه‌روزی در پروژه های پارک آبی و آکواریوم شهرداری شیراز

فعالیت شبانه‌روزی در پروژه های پارک آبی و آکواریوم شهرداری شیراز
   
فعالیت شبانه‌روزی در پروژه های پارک آبی و آکواریوم شهرداری شیراز |||| ||||

مدیریت شهری شیراز با همراهی جمعی از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های ملی و استانی و یاوران شورای اسلامی شهر در مناطق ۶ و ۱۰ در سومین بازدید از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس شهرداری این کلان‌شهر از پروژه‌های پارک آبی و آکواریوم بازدید کرد.



منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:مدیریت شهری شیراز با همراهی جمعی از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های ملی و استانی و یاوران شورای اسلامی شهر در مناطق ۶ و ۱۰ در سومین بازدید از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس شهرداری این کلان‌شهر از پروژه‌های پارک آبی و آکواریوم بازدید کرد.

سید ابراهیم حسینی در این بازدید شبانه به ویژگی‌های پروژه پارک آبی اشاره کرد و گفت: این پروژه در بین کارهای عمرانی ما، ماهیت کاملاً فرهنگی، ورزشی تفریحی و گردشگری را دارد و این پروژه‌ها قدرت آن را دارد که گردشگران بتوانند یک روز بیشتر در شیراز باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، کار را مشارکتی دانست و اظهار کرد: در این پروژه‌ کار مشارکتی است و سرمایه‌گذار واردشده است و رویکرد شورای اسلامی شهر شیراز در بحث سرمایه‌گذاری، فرهنگی، گردشگری و حرکت جهادی است که شعار آن را داده‌ایم به نمایش گذاشته‌شده است.

وی افزود: بناداریم زیرساخت‌های شیراز را طوری طراحی کنیم که به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌صورت واقعی خود را در بحث کشور معرفی کند و به‌زودی شاهد استفاده مردم از این پروژه‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز راه‌اندازی نوبت شب را موردتوجه قرار داد و گفت: جهت سرعت‌بخشی به کار، نوبت شبانه پروژه‌ها راه‌اندازی شده است.

محمدحسن اسدی نیز در سومین هفته از بازدیدهای شبانه پروژه‌های شهرداری شیراز در پارک بزرگ آبی شیراز گفت: تغییرات خوبی ازنظر پیشرفت فیزیکی در پروژه وجود دارد و این پارک آبی قرار بود ۲ سال گذشته شروع به کار کند که به دلیل وجود معارض جدی در پروژه و جلوگیری از ورود سیل احتمالی به پروژه دیوار مستحکم و حائل انجام شد که همین مسئله باعث طولانی شدن زمان شروع بکار پروژه شد، با تغییر در اصلاحیه‌های صورت گرفته اکنون شاهد شروع بکار در دو نوبت روز و شب هستیم.

شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه حدود ۱۵ ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد، از یاوران شورا خواست که خود ناظر بر فعالیت این پروژه باشند؛ چراکه سهم شهرداری بیش از هزار میلیارد تومان است که این پروژه یکی از ۵۰ پروژه بزرگ شهرداری شیراز است.

وی به‌نوبت شب اشاره کرد و افزود: امروز هوا خوب است و تا آبان ماه نوبت شب را خواهیم داشت که اعتقاد داریم زمان بهترین عامل است پس باید به‌درستی از آن استفاده کرد و رضایت مردم قطعاً رضایت خداوند در آن است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین در بازدید از پروژه آکواریوم گفت: شیراز به‌عنوان قطب شهر توریستی و گردشگری است که زیرساخت‌های آن بسیار مهم است.اسدی بیان کرد: پروژه‌های مختلفی در حال اجرا است که با توجه به برگزاری مناقصه احداث تله‌کابین شیراز، این طرح تعیین تکلیف شد و شریک سرمایه‌گذار مشخص و مقرر شد به‌صورت ۴۰ درصد سرمایه‌گذار و ۶۰ درصد شهرداری شیراز در محل پارک کوهستانی دراک، تله‌کابین شیراز به طول چهار هزار و ۲۰۰ متر اجرا شود.

علیرضا اسکندری نیز گفت: سنت خوبی در شهرداری شیراز از چند هفته گذشته اتفاق افتاده و آن‌هم بازدید شبانه از پروژه‌های در حال احداث شهرداری است که در آن نشان می‌دهیمبازرسی می‌کنیم و نشان می‌دهیم تیم مدیریت شهری متشکل از شورا و شهرداری به دنبال خدمات‌رسانی به مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن است که شب و روز نمی‌شناسد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: وجه تمایز این پروژه‌ها علاوه بر اینکه به افزایش زیرساخت‌های گردشگری کمک می‌کند این است که شهرداری با طرف سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده و خود نیز مشارکت دارد که می‌تواند به‌سلامت، شورونشاط اجتماعی و انضباط شهری کمک کند.

وی یادآور شد: تکلیف ۱۵ هزار میلیارد تومان که برای اولین بار با پنج پروژه هدف گردشگری در سال ۱۴۰۱ محقق شد و سال ۱۴۰۲ هم تکلیف را ۲۰ هزار میلیارد گذاشتیم که تا پایان مردادماه این موضوع هم محقق می‌شود.

مهدی طاهری نیز اظهار کرد: مکان پروژها در بهترین منطقه های گردشگری شیراز تهیه شده است و امروز از زمان به نحو احسنت استفاده می‌شود.

رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و سلامت اداری شورای اسلامی شهر شیراز، شعار سال را مورد توجه قرار داد و گفت: جهش تولید با مشارکت مردم را می‌توان در این پروژه دید و جهش یعنی شما از زمان بهترین استفاده را ببرید و مشارکت مردم که حضور سرمایه گذار است.

محمد امین نیز در خصوص پارک آبی گفت: پروژه پارک آبی در سطح کشور زیاد داریم اما به علت ابعاد و زیربنا، به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی کشور در شیراز معرفی خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با توجه به توقف بیش از یک سال این پروژه افزود: در سال‌های گذشته عملیات کلنگ زنی به زمین زده‌شده بود که با ایجاد اصلاحیه‌ها بعد از یک سال و نیم توقف پروژه، اکنون با همکاری شرکت شمس عمران پروژه پارک آبی بزرگ شیراز، شروع بکار شده است.

وی گفت: پارک آبی بزرگ شیراز متمایز در سطح کشور در به‌کارگیری، طراحی و تنوع بازی‌ها است که این پروژه تیرماه سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز بیان کرد: پارک آبی بزرگ شیراز در زمینی به متراژ پنج هکتار و با زیر بنا ۶۰ هزار متر مربع با مشارکت شهرداری و شرکت شمس عمران احداث می‌شود که سهم شهرداری در این پروژه هزار میلیارد تومان است.

امین عنوان کرد: پارک آبی شیراز در بهمن سال ۹۹ کلنگ‌زنی شد و در این پروژه تفریحی گردشگری ۱۴ سرسره، استخر یک هزار نفری، استخر موج‌ساز ۵۰۰ نفری، استخر کودکان ۲۰۰ نفری و رودخانه تفریحی به طول ۲۰۰ متر طراحی شده است.

حمیدرضا اسماعیلی نیز در بازدید از پروژه آکواریوم شیراز گفت: پروژه آکواریوم شیراز دارای بزرگترین تونل آکواریومی کشور است و همچنین کف سطح زمین نیز به‌صورت آکواریوم شیشه‌ای است که توانسته نسبت به دیگر پروژه‌های کشور که فقط بدنه و سقف است وجه متمایزی داشته باشد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز ادامه داد: احداث اسکلت پروژه بر عهده شهرداری است که شرکت پارس گستر مجری آن است و بعدازآن شرکت سرمایه‌گذاری اقیانوس ایرانیان کیش به احداث و تاسیسات آن اقدام خواهد کرد.

وی بیان کرد: عملیات اجرای این پروژه در پارک ۵۸۰ هکتاری دراک با همکاری یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شهرداری شیراز در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع در ساختمانی دو طبقه با پوشش سازه سوله‌ای به ارتفاع هشت متر و زیربنای چهار هزار و یکصد متر مربع در حال انجام است.

کاظم اکرمی نیز ضمن تشکر از اقدامات انجام‌شده از سوی شورا و شهرداری شیراز، گفت: چند طرح خیلی بزرگ در شهر شیراز شاهد آن هستیم.

رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس گفت: این طرح‌ها می‌تواند ازلحاظ گردشگری بسیار تاثیرگذار باشد، همچنین می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌ها شود.

انتهای پیام /  108
101 کلیک ها  دوشنبه, 03 ارديبهشت 1403 08:27
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا