سازمان محیط زیست نقش پیگیری و هشداردهنده دارد

  به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس، این اداره صرفا نقش پیگیری کننده و هشداردهنده دارد و عملا نمی‌تواند به مسائل اجرایی در حوزه محیط زیستی ورود کند.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :نشست خبری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اصحاب رسانه به مناسب هفته هوای پاک، روز یکشنبه اول بهمن‌ماه، در جلسات این اداره برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در این نشست با بیان اینکه وضعیت زیست محیطی شهر شیراز به رغم مشکلات موجود، مطلوب بوده است، گفت: با توجه به خشکسالی‌هایی که اتفاق افتاد، اینکه شهر شیراز همچنان توانسته شاخصه‌های مطلوب خود را حفظ کند، بسیار ارزشمند است و جای شکر دارد.

عطا پورشیرزاد در پاسخ به این پرسش که این اداره کل در خصوص ریزگردها چه اقداماتی انجام داده است، گفت: مساله ریزگردها یک مقوله چندوجهی و چند موضوعی است که خیلی از دستگاه‌ها در آن دخیل هستند. وزارت‌های جهاد کشاورزی، نیرو و همچنین وزارات کشور و دستگاه‌هایی دیگر در این زمینه نقش دارند و اداره کل محیط زیست نیز به سهم خودش نقش پیگیری کننده دارد.

وی افزود: این اداره کل به‌جز در کارهای اجرایی اختصاصی در حوزه خودش، کار دیگری در حوزه اختیاراتش نیست. اجرای اقداماتی در راستای مسائلی چون ریزگردها، طبق قانون به دستگاه‌هایی مثل وزارت نیرو و جهاد کشاورزی تکلیف کرده است و اداره محیط زیست در این زمینه نقش پیگیری کننده و هشدار دهنده دارد که در این زمینه هم فکر نمی‌کنم کوتاهی از سوی ما اتفاق افتاده باشد.

پورشیرزاد ادامه داد: همکاران من در کارگروه‌های مختلف، ضمن تعامل و احترام به دستگاه‌های دولتی و متولی امر، مجدّانه پیگیر بوده است و حتی بعضا به صورت قهرآمیز در چارچوب قانون عمل کرده‌اند. البته امیدواریم همه به صورت تعاملی در کنار هم باشند و بتوانیم به نتیجه‌ای برسیم که خروجی مطلوبی برای مدیریت شرایط اقلیمی کشور و استان خودمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هنر، مدیریت کردن وضعیت موجود است، گفت: چنین چیزی نیاز به همدلی و هماهنگی کامل بین تمام دستگاه‌های اجرایی دارد و نقش مثبت و ارزنده اصحاب رسانه در زمینه اطلاع رسانی نیز نباید فراموش شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس همچنین با اشاره به محدودیت‌هایی که در خصوص کمبود نیروی محیط‌بان وجود دارد، اضافه کرد: کلیه پرسنل سازمان و محیط بانان به صورت جهادی در حال تلاش هستند. از سوی دیگر در مناطق تحت مدیریت این اداره کل در سطح استان فارس در سال جاری افزایش حقوق ۱۰ تا ۱۵ درصدی داشته‌ایم. در موضوع بودجه نیز با توجه به شرایط انقباضی که وجود دارد، در سال ۱۴۰۲ بودجه عمرانی اداره کل از ۵ میلیارد به ۱۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و در سال جاری این میزان به ۲۲ میلیارد تومان افزایش یافت اما با توجه به وسعت مناطق و گستردگی وظایف، این افزایش پاسخگو نیست و نیاز به بودجه بیشتری در این حوزه داریم.

 پورشیرزاد در پایان گفت: یکی از برنامه‌های در دستور کار این اداره کل حمایت و هدایت صنایع سبز است و تشویق و ترغیب صنایع به این حوزه به شدت دنبال می‌شود.

انتهای پیام /  108
373 کلیک ها  دوشنبه, 02 بهمن 1402 07:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا