بازار داغ جلسات خصوصی خبرنگاران در شیراز/ نادیده گرفتن دستور مقام ارشد استانی

بازار داغ جلسات خصوصی خبرنگاران در شیراز/ نادیده گرفتن دستور مقام ارشد استانی
   
بازار داغ جلسات خصوصی خبرنگاران در شیراز/ نادیده گرفتن دستور مقام ارشد استانی |||| ||||

خبرنگارانی که در طول سال با تمام توان خود اطلاع رسانی را به جامعه هدف ارائه می دهند اما در هفته و روز خود، روزی که به نام خودشان منصوب شده دیده نمی شوند، هر چند که گفتن حقیقت تلخ است و تحملش برای خیلی ها سخت، اما این رسالت اطلاع رسانی است که بر عهده رسانه ها گذاشت.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :خبرنگارانی که در طول سال با تمام توان خود اطلاع رسانی را به جامعه هدف ارائه می دهند اما در هفته و روز خود، روزی که به نام خودشان منصوب شده دیده نمی شوند ،هر چند که گفتن حقیقت تلخ است و تحملش برای خیلی ها سخت، اما این رسالت اطلاع رسانی است که بر عهده رسانه ها گذاشته شده و همین حقیقت تلخ باعث شده است تا بسیاری از مدیران استان دست به دامن کسانی شوند که عنوان خبرنگاری را یدک می کشند و با دعوت گزینشی به جلسات سعی در آرام و خوب جلوه دادن وضعیت عملکردی مدیران دارند.

بسیار دردناک است که مدیران و مسئولان استان فارس خبرنگاران را گزینشی انتخاب می‌کنند و یکی از ناعادلانه ترین رفتارها، گزینشی کردن خبرنگاران برای حضور در جلسات و مراسمات تجلیل است و حال باید دید مشکل از خبرنگاران یا مدیران است؟ چه کسی پاسخگو است؟ پشت پرده دعوت گزینشی رسانه‌ها چیست؟


در پی اعتراض برخی خبرنگاران هویت دار استان در رسانه های مختلف، باز هم بعضی از سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان فارس اقدام به دعوت گزینشی خبرنگاران کردند، این نشان از این است که تمایلی به تعامل با همه خبرنگاران ندارند و تنها به وجود چند خبرنگار آن‌هم به صورت ثابت و گزینشی اکتفا می‌کنند.


تاکید مسئولان ارشد استان هم نادیده گرفته می‌شود!

در این راستا و دعوت های گزینشی اصحاب رسانه، روابط عمومی استانداری فارس طی نامه ای از سوی استاندار به تمامی دستگاه های اجرایی و سازمان ها ابلاغ کرد که تمامی رسانه‌های فعال استان به عنوان مرجع خبری، جایگاه برابر و یکسان داشته و هیچ‌گونه اولویت و طبقه بندی خاصی در این خصوص وجود ندارد و لذا حق حضور در تمامی برنامه‌ها و جلسات غیرمحرمانه برای تمامی اصحاب رسانه در سراسر استان محفوظ و قطعی است.


جالب اینجا است که هنوز جوهر قلم نامه استاندار فارس خشک نشده است، که بعضی از دستگاه های اجرایی برای چندمین بار اقدام به دعوت گزینشی از خبرنگاران می‌کنند و در همین راستا زیر مجموعه های فرهنگی و گردشگری استان، زیر مجموعه های دولت و مجلس هم نیز برنامه هایی را برگزار کرده اند.


خبرنگاران در طول سال بدون هیچ چشم داشت و هزینه های مالی فعالیت های خود را به صورت ویژه انجام می دهند و چنین موضوعات و مسائلی در واقع مصداق کم‌کاری مدیران در جنگ رسانه‌ای محسوب می‌شود و انتظار می‌رود مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس این فضا را تغییر داده و در راستای حل اینگونه موارد گام جدی را بردارد.

 

ختم کلام:

انتظار میرود که همه دستگاه های ذیربط و مسوول در این ارتباط ضمن رعایت منشور اخلاقی این حرفه، از ایجاد انتخاب گزینش های سلیقه ای و گاها حزبی تبری فرمایند که همانا سعادت دنیا طلبی را بر سعادت آخرتی ترجیح داده و این امر مستوجب عذاب در نگاه و افق دید مسوولانی است که در عاقبت بخیری مردم یک جامعه نهایت حمایت و تلاش را بخرج نمیدهند.

انتهای پیام /  108
172 کلیک ها  چهارشنبه, 24 مرداد 1403 11:20
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا