برنامه و فعالیت های اوقاف در هفته وقف تشریح شد

برنامه و فعالیت های اوقاف در هفته وقف تشریح شد
   
برنامه و فعالیت های اوقاف در هفته وقف تشریح شد |||| ||||

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس به تشریح فعالیت های اوقاف در یک سال گذشته پرداخت

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن ثقلین اداره کل اوقاف فارس برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته وحدت و تبریک هفته وقف اظهار کرد: هفته وقت در گذشته در ایام ماه صفر آغاز می شد اما در سال گذشته تاکنون بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هفته وقف از آغاز هفته وحدت ۱۶ ربیع الاول اعلام کردند.

وی در خصوص موقوفات نیز افزود: رفع اختلاف ۱۱۲ پلاک با منابع طبیعی انجام شده و در سهم موقوفات قرار گرفته شده است، از این تعداد اخذ سند مالکیت هزار و ۹۹۳ جلد سند مالکیت موقوفات در یک سال گذشته صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف فارس با تصریح بر اینکه استان فارس یک استان پهناور بوده و نسبت به دیگر استان ها بسیار وسعت دارد از این رو مدیریت در این استان دشوار است، اضافه کرد: در استان فارس ۳۳ اداره اوقاف وجود دارد، اداره موقوفات همچنین استانی دشوار است و قطعا دارای نواقصی بوده اما انتقاد پذیر هستیم و امر تذکر داده شود قطعا در راستای برطرف کننده آن خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف فارس عنوان کرد: بیش از هزار و ۴۰۸ بقاع متبرکه در استان وجود دارد بیش از ۲۰۰ هزار رقیه موقوفات در سطح استان وجود دارد، در شهر صدرا بیش از ۵ هزار هکتار زمین وقفی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳ و نیم سال از مسئولیت بنده در تثبیت موقوفه زمین صدرا گذشت، نخستین کار و اولویت تثبیت موقوفات است، حدود هشت سال است با اداره کل منابع طبیعی در بحث اراضی و اجرای قانون حدنگار داریم، همچنین حدود دو سال متوالی در سال ۴۰۱_۴۰۲ در تثبیت موقوفات رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در خصوص اجرای امینانه نیات واقفین یادآور شد: فصل الخطام اجرای نیات واقفین متن وقف نامه است، خارج از وقف نامه اجازه هزینه کرد نداریم، چراکه از لحاظ شرعی دچار مشکل می شویم.

وی گفت: در بحث درمانی، دارالایتام و غیره بر اساس وقف نامه پیش می رود، نیت موقوفه حاج خلیل زالی ساخت دارالایتام و یک درمانگاه در شهر شیراز است، پرورشگاه موقوفه حاج خلیل زالی در شهر صدرا هم اکنون در حال احداث است این پرورشگاه دارای ظرفیت پذیرش ۶۰۰ مدد جو است و بزرگترین پرورشگاه موقوفه در خاورمیانه خواهد بود، برای ساخت این مجموعه بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل موقوفه حاج خلیل زالی تامین اعتبار شده است که تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به بحث دارو و درمان بیان کرد: در سال گذشته کنم به بیماران نیازمند و اهدا دارو از محل موقوفه مرحوم نمازی با هزینه ۴ میلیارد و ۹۳ میلیون تومان صورت گرفته است، همچنین خرید تجهیزات تخصصی توسط اوقاف ناحیه ۵ بیمارستان نمازی ۲۲۴ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال انجام شده است، درمانگاه شهید مطهری و درمانگاه پوستی و کمک به جهت خرید عینک از موقوف پوستوی مبلغ ۲۳ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال کمک و خریداری شده است.

وی گفت: ورود سازمان اوقاف بنا بر دستور مقام معظم رهبری در بحث دانش بنیان، کشاورزی، دامپروری و غیره ورود کرده ایم و ارزش افزوده را مورد توجه قرار داده ایم، افتتاح کارخانه دانش سلامت کوثر فارس تولید کننده ایمپلنت های ارتوپدی، نرو سرجری، طب ورزشی و دندانی است.

انتهای پیام /  108
21 کلیک ها  یکشنبه, 01 مهر 1403 13:58
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا