اعلام برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در فارس

اعلام برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در فارس
   
اعلام برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در فارس |||| ||||

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در جمع خبرنگاران از برنامه های عزاداری ماه محرم و صفر در قالب سوگواره «بصیرت عاشورایی» از اول محرم تا پایان ماه صفر خبر داد و گفت ،این برنامه در ۴۲۰ بقعه متبرکه فارس برگزار می شود.

به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (سه شنبه 11 مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 80 درصد وقف ها به نیت اطعام و عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ما سوگواره «بصیرت عاشورایی» است، افزود: برنامه های عزاداری ماه محرم و صفر در قالب سوگواره «بصیرت عاشورایی» از اول محرم تا پایان ماه صفر در 420 بقعه متبرکه فارس برگزار می شود.
وی از اعزام 370 مبلغ برای بقاع متبرکه با اولویت مناطق روستایی و کم تر برخوردار خبر داد و اضافه کرد: 120 نفر از مبلغین از قم و 250 نفر از مبلغین بومی فارس هستند.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اجرای ویژه برنامه «احلی من العسل»، همایش نوجوانان حسینی در 35 بقعه در روز پنج شنبه 13 مرداد مصادف با ششم محرم با هماهنگی آموزش پرورش فارس، بسیج دانش آموزی و هیئت های مذهبی برگزار می شود، تاکید کرد: آمادگی لازم برای شیرخوارگان حسینی در 19 بقعه متبرکه در روز جمعه چهاردهم مردادماه در صورت ارائه مجوز علوم پزشکی وجود دارد.
وی با اشاره به برگزاری مراسم تاسوعا، عاشورا و شام غریبان حسینی در 170 بقعه متبرکه و برگزاری آئین «چهارپایه خوانی» در جوار امامزادگان، اظهار کرد: نماز جماعت روز عاشورا در 150 بقعه متبرکه فارس اقامه می شود.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مراسم شهادت حضرت امام سجاد (ع) در 150 بقعه متبرکه در روز 18 مردادماه برگزار می شود، اضافه کرد: همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان در روز 12 محرم در 19 بقعه متبرکه برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه حمایت از گروه های تعزیه خوانی و اجرای برنامه های آنان در سطح شهر اجرا می شود، افزود: طرح اطعام روضه خوانی و توزیع بسته های معیشتی بین 400 هیئت مذهبی و طرح درمان رایگان و گروه های درمانی در محلات کم برخوردار اجرا می شود.

همچنین حجت الاسلام صفری گرایی از حضور پزشکان جهادی همزمان با دهه اول محرم در مناطق محروم و کم برخوردار شهر شیراز خبر داد و گفت: این گروه های جهادی اجرای طرح درمان، ویزیت و داروی رایگان از محل موقوفات درمانی برای مردم نیازمند را در دستور کار دارند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اضافه کرد: در شیراز برنامه های شیرخوارگان حسینی و «احلی من العسل» با محوریت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) برگزار می شود و در جای جای استان فارس با محوریت بقاع شاخص برگزار می شود.

 

وی از حضور پزشکان جهادی همزمان با دهه اول محرم در مناطق محروم و کم برخوردار شهر شیراز خبر داد و گفت: این گروه های جهادی در محله های «ده پیاله»، «ترکان»، «شرغان»، «قصرقمشه» و شهرک «شهید مطهری» مستقر می شوند و اجرای طرح درمان، ویزیت و داروی رایگان از محل موقوفات درمانی برای مردم نیازمند را در دستور کار دارند.

 

حجت الاسلام صفری گرایی با اشاره به اینکه حمایت از هیئات های مذهبی فارس در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: دستورالعمل طرح «شمیم حسنیی» اجرا شده است و به منظور حمایت تیمی در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) مستقر شده است و از هیئت های مذهبی فعال در 2 شیفت کاری فعال هستند و پیش بینی می شود بیش از یک هزار هیئت از این حمایت بهره مند شوند.

 

وی با اشاره به حمایت از ایتام تحت پوشش کمیته امداد، هم گفت: تفاهم نامه این مورد منعقد شده است و این عزیزان از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر مورد حمایت قرار می گیرند، غذای گرم بین آنان توزیع می شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
234 کلیک ها  سه شنبه, 11 مرداد 1401 10:35
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا