شهرک پرتو دهی در شیراز ایجاد می‌شود

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از کلنگ‌زنی شهرک پرتو دهی در محدوده شهرستان شیراز طی هفته‌های آینده در زمینی به مساحت ١.٥ هکتار و با اعتباری بالغ بر ٢٥٠ میلیارد تومان خبر داد.


به گزارش راستین آنلاین حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی دوشنبه ١١ مهرماه در همایش یاوران وقف در شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن رحلت امام حسن عسکری(ع) و تبریک به مناسبت آغاز امامت ولیعصر(ع)، مسئله وقف و موقوفات را یکی از نقاط بسیار مهم قابل توصیف در جامعه اسلامی عنوان و اضافه کرد: اگر یه درستی مسئله وقف در جامعه دنبال شود، بخش عمده ای از نیازها رفع خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به قابلیت‌های این استان در بحث وقف و موقوفه با وجود ۱۴۰۸ بقعه متبرکه و ١٥ هزار و ٥٠ موقوفه که با ٣٢ دفتر و نمایندگی اداره می‌شود، عنوان کرد: خوشبختانه با تعامل این موقوفات مدیریت شده است.
موسوی با بیان اینکه گ سابقه وقف در استان فارس به حدود ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: نخستین وقف نامه‌ای که در فارس به تحریر درآمده به ٧٠٠ سال پیش بر می‌گردد که نشان از سلامت، درایت، دین داری، سخاوت و کرم مردم این استان دارد که در هر زمینه‌ای وقف داشته و پیشرو بوده‌اند.
او اظهار کرد: عمده موقوفات فارس به رفع نیازهای درمانی، خیرات، اطعام و روضه خوانی اختصاص دارد، البته هر جایی که واقفین احساس خلاء می‌کردند، برای رفع نیازمندان موقوفاتی ثبت کرده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به رویکرد و سیاست‌های جدید مدیریت سازمان اوقاف، شاهد هدایت موقوفات جدید در بخش کشاورزی، مهندسی، کشت و صنعت و دانش بنیان هستیم.
موسوی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین شرکت‌های دانش بنیان موقوفه، سال گذشته در فارس به بهره برداری رسید و هم‌اینک همه قطعات پزشکی به جز دندان در این مجموعه تولید و در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.اخیرا هم ٥٠ میلیارد تومان به این شرکت از سوی اوقاف فارس تزریق شد.
او همچنین از کلنگ‌زنی شهرک پرتو دهی در شهرک صنعتی شیراز طی هفته‌های آینده در زمینی به مساحت ١.٥ هکتار و با اعتباری بالغ بر ٢٥٠ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در این شهرک، استریل مواد غذایی و تجهیزات پزشکی تحت یک سامانه انجام می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از همکاری رسانه‌های این استان برای ترویج و توسعه فرهنگ وقف، قدردانی و تجلیل کرد.
در این همایش از یاوران وقف در بخش‌های مختلف تجلیل شد
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
257 کلیک ها  دوشنبه, 11 مهر 1401 12:24
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا