ایجاد ارزش افزوده برای موقوفات امری ضروری است

  استاندار فارس گفت: استفاده از مشاورین اقتصادی خبره باعث افزایش ارزش افزوده موقوفات خواهد شد که برکات مادی و معنوی آن در جامعه و استان نمود پیدا می‌کند.

دکترمحمدهادی ایمانیه در دیدار با مدیرکل و مسئولین اوقاف و امور خیریه استان فارس که به مناسبت هفته وقف برگزار شد با اشاره به سخن گرانبهای امام صادق(ع) که فرمودند؛ یا مَعْشَر الشِّیعَةِ إنَّکمْ قَدْ نُسِبْتُمْ إلَینا کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً { ای شیعیان، شما به ما منسوب هستید، پس مایه زینت ما باشید نه مایه آبرو ریزی ما}، ضمن تشکر از زحمات مسئولین حوزه اوقاف و امورخیریه استان، گفت: فعالیت در حوزه موقوفات نیازمند برنامه ریزی دقیق و جامع  است.

به نقل از استانداری فارس، او اشاره به تعداد بالای موقوفات استان، ایجاد ارزش افزوده برای موقوفات را امری ضروری دانست و افزود: برخی موقوفات شناسایی و رفع تصرف نشدند که مستلزم پیگیری گ‌های فشرده تری است تا به نتیجه برسد.

ایمانیه با برشمردن پتانسیل برخی موقوفات از جمله گردشگری، سلامت، آبرسانی و تبلیغات دینی درشهرها و روستاها اظهار داشت: استفاده از مشاورین اقتصادی خبره در مجموعه اوقاف استان باعث افزایش ارزش افزوده موقوفات خواهد شد که برکات مادی و معنوی آن در جامعه و استان نمود پیدا می‌کند.

استاندار فارس، الگوسازی در وقف را یکی از وظایف مسئولین اوقاف و امورخیریه استان دانست و افزود: مواردی که وقف می‌شوند حاصل عمر و تلاش گذشتگان هستند لذا اخلاق ایجاب می‌کند خیر و ثمر کار نیک ایشان را اطلاع رسانی کنیم.

او در ادامه با اشاره به همراهی مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه ها با مجموعه اوقاف و امورخیریه استان خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت ایجاد شده در استان شد.

ایمانیه در انتها، مهمترین راه در راستای استمرار وقف و وقف کردن، استفاده بهینه، حداکثری و مطابق با نیت واقفین دانست.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
203 کلیک ها  دوشنبه, 11 مهر 1401 17:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا