برگزاری آئین اختتامیه اولین هاب شیراز (لبخند اول)

هاب شیراز (به‌عنوان شتاب‌دهنده‌ی مشترک دانشگاه شیراز و همراه اول)، آیین اختتامیه‌ی اولین پیش شتاب‌دهی خود را موسوم به «لبخند اول» با حضور مسؤولان دانشگاه شیراز و استان فارس، سرمایه‌گذاران، فعالان اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی استان فارس و حضور مجازی شرکت‌کنندگان در این فراخوان و جمعی از دانشگاهیان کشور برگزار کرد.هاب شیراز (به‌عنوان شتاب‌دهنده‌ی مشترک دانشگاه شیراز و همراه اول)، آیین اختتامیه‌ی اولین پیش شتاب‌دهی خود را موسوم به «لبخند اول» با حضور مسؤولان دانشگاه شیراز و استان فارس، سرمایه‌گذاران، فعالان اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی استان فارس و حضور مجازی شرکت‌کنندگان در این فراخوان و جمعی از دانشگاهیان کشور برگزار کرد.



 نیک‌محمدی، مدیرعامل شتاب‌دهنده هاب شیراز گفت: هاب شیراز در طبقه‌ی هشتم برج نوآوری دانشگاه شیراز در مساحتی به‌وسعت ٦٢٠ مترمربع، برای ١٠ تیم شتابدهنده و فضای کار اشتراکی حدود 40 نفر مجهز شده و سهامدار اصلی هاب شیراز شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر حرکت اول با سرمایه‌گذاری همراه اول است و حوزه‌های مورد حمایت در این شتابدهنده شامل ۵ حوزه‌ی «سلامت دیجیتال»، «تجارت الکترونیکی»، «آموزش الکترونیکی و تولید محتوا»، «بازی و رسانه دیجیتال» و «شهر هوشمند»  بوده است.

وی عنوان کرد: پس از برگزاری رویدادی در تاریخ 17دی ماه سال گذشته ، 16 تیم  به دورۀ پیش‌شتابدهی راه یافتند که به مدت 3 ماه تحت منتورینگ و آموزش شتابدهندۀ هاب شیراز قرار گرفته‌اند و در طی این مدت، مجموعا با دریافت 1564 نفرساعت آموزش در قالب دورۀ بوت آپ،  30 ساعت منتورینگ ، 170 ساعت جلسات اختصاصی با تیم‌ها و 800 میلیون تومان گرنت، محصول و ایدۀ خود را توسعه داده‌اند.  

 نیک‌محمدی ادامه داد: پیش از این رویداد تیم‌ها در قالب ارزیابی آنلاین، کسب و کار خود را به کمیتۀ سرمایه‌گذاری ارائه داده‌اند و از بین تیم‌های حاضر در دورۀ پیش‌شتابدهی، ۸ تیم جواز حضور در این مراسم و ارائه به‌صورت عمومی را دریافت کرده‌اندو از بین این 8 تیم تعدادی توسط هاب شیراز به نمایندگی از شرکت کسب‌وکارهای نوپای حرکت اول و تعداد دیگر توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی حاضر در رویداد موفق به کسب سرمایه خواهند شد.

مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی هاب شیراز، افزود: هم‌اکنون در فراخوان دوم پیش‌شتابدهی هاب شیراز (لبخند دوم)،  110 طرح از 17شهر در سایت هاب شیراز ثبت شده است که نسبت به دورۀ قبل رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. در این میان، موضوع طرح‌های ثبت شده به تفکیک  38درصد در حوزه‌ی تجارت الکترونیکی ، 29درصد در حوزه‌ی سلامت دیجیتال ، 16.5درصد در حوزه‌ی آموزش مجازی ، 11.4درصد در حوزه‌ی شهر هوشمند و  5.1درصد در حوزه‌ی بازی و رسانه و دیجیتال بخش‌بندی می‌گردد و هاب شیراز با تلاش دوچندان سعی دارد که همانند دورۀ اول بتواند تیم‌های مستعد و توانمند این دوره را نیز تحت حمایت خود به رشد و شکوفایی برساند.
محسن اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره‌ی‌ شتاب‌دهنده‌ی هاب شیراز  نیزاظهار کرد: هاب شیراز در راستای توسعه‌ی اکوسیستم نوآوری با همکاری شرکت همراه اول راه‌اندازی و موجب شده رقابت مثبتی در سطح اکوسیستم شیراز آغاز شود که خود نویدبخش روند رو به رشد توسعه‌ی فضای نوآوری در سطح شهر و استان است.
سید علی‌اکبر صفوی، نایب‌ رئیس هیئت‌ مدیره‌ی‌ شتاب‌دهنده‌ی هاب شیراز واستاد دانشگاه شیراز عنوان کرد: تمام تلاش ما در هاب شیراز رعایت یک اصل بوده است که با رعایت تمامی قوانین ، اصول و نظارت‌ها بیشترین انعطاف‌پذیری را در قبال تیم‌ها داشته باشیم تا بتوانیم همانند یک خانواده در کنار هم و با همدلی مضاعف به رشد تیم‌ها کمک کنیم. در بخش دوم و پایانی این مراسم نیز، نماینده‌ی هریک از تیم‌ها به ارائه‌ی طرح‌های خود به حاضرین این مراسم پرداختند.
این شتاب دهنده هاب شیراز در طبقه‌ی هشتم برج نوآوری دانشگاه شیراز قرار دارد
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
364 کلیک ها  چهارشنبه, 09 تیر 1400 16:20
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا