تاکید شورای شهر شیراز بر تعیین تکلیف پساب خروجی واحدهای نشاسته سازی

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه یکصد و شصت و چهارمین جلسه این کمیسیون از تعیین تکلیف آلایندگی دو واحد نشاسته سازی خبر داد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : در یکصد و شصت و چهارمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در خصوص 8 دستورکارها بحث و بررسی شد.

مسعود زارعی اولین دستور کار این جلسه را با ارائه گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در خصوص نتایج نمونه برداری از پساب خروجی واحدهای نشاسته سازی آغاز کرد که این موضوع به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: پیرو بازدید صورت گرفته در جلسه۱۶۳ کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در تاریخ 19 اردیبهشت سال جاری از واحدهای نشاسته سازی آداک، خوشه و ممتاز(فرا دانه) و اعلام معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس مبنی بر رفع آلایندگی دو واحد نشاسته سازی خوشه و ممتاز و کسب تاییدیه استاندارد پساب خروجی و همچنین نیاز به تکمیل فرآیند تصفیه خانه واحد آداک مقرر شد واحد نشاسته سازی آداک حداکثر ظرف مدت دو هفته نسبت به تکمیل سیستم تصفیه خانه واحد یاد شده، اقدام و در صورت عدم تکمیل سیستم تصفیه خانه توسط واحد مذکور موضوع توسط سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری جهت تصمیم گیری نهایی به کمیسیون بند ۲۰ و مراجع قضایی (کارگروه حقوق عامه) ارسال شود.

وی از چهار منشا دیگر آلودگی رودخانه چنار راهدار خبر داد و گفت: در این جلسه کمیسیون مقرر شد اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با جدیت و با همکاری متولیان امر پیگیری رفع دیگر آلایندگی رودخانه چنار راهدار، همچون فاضلاب های شهرک صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی، پایگاه هوایی و روان آب های رها شده به رودخانه چنار راه دار تا رسیدن به نقطه ایده آل را در دستور کار قرار دهد و گزارش اقدامات را به صورت مستمر و ماهیانه به شورا ارسال کند.

زارعی در خصوص تامین هزینه‌های اختراع و ساخت اولین ربات آتش نشان صنعتی در کشور موضوع دیگر دستورکار کمیسیون گفت: در راستای ایجاد انگیزه، افزایش بهره وری و کارایی کارکنان و پیشرفت امور شهری به شهرداری اجازه داده شد جهت تشویق یکی از پرسنل شهرداری شیراز که مخترع و سازنده اولین ربات آتش نشان صنعتی در کشور است به پرداخت مبلغ تشویقی اقدام کند.

عضوشورای شهر شیراز از مکلف بودن شهرداری شیراز به تشکیل کمیته تحقیق و توسعه خبر داد وگفت: این امر به منظور تشویق و حمایت از تحقیقات و تولید نوآوری‌های تکنولوژیک و کارآمد توسط پرسنل نخبه و پژوهشگر شهرداری و با همکاری مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز، پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان انجام خواهد گرفت.

این مقام مسئول در پارلمان شهری شیراز در خصوص دیگر موضوع دستورکار با عنوان بررسی آیین نامه ساماندهی مشاغل خانگی گفت: ضمن تشکر از سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی در ارائه خدمت به شهروندان فهیم شهر شیراز و هم چنین اجرای مصوبه آیین نامه ساماندهی مشاغل خانگی، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی مکلف گردید، با در نظر گرفتن وضع موجود شهر در ارائه خدمت به مشاغل خانگی نسبت به استحصال نقاط قوت و ضعف جهت تقویت کسب و کارهای خرد و کم سرمایه و رونق مشاغل خانگی و ایجاد بسترهای لازم برای توسعه و عرضه محصولات صنایع دستی اقدام و نتیجه را به صورت مکتوب جهت بررسی و تصمیم گیری و در صورت نیاز تهیه دستورالعمل ذیل مصوبه مذکور به کمیسیون ارائه کند.

وی دستور کار دیگر کمیسیون را ارائه گزارش کارگروه بررسی راهکارهای اجرایی شیراز؛ پایتخت محیط زیست آسیا در خصوص استحصال شاخصه های زیست محیطی دانست و اظهار کرد: با توجه به اعلام شهرداری مبنی بر برگزاری کنگره محیط زیست آسیا در 20 آذرماه سال جاری، ضمن تاکید بر تشکیل مستمر و هفتگی کارگروه یاد شده و پیگیری برنامه های مد نظر، مقرر شد معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری لیست پروژه های زیست محیطی شهرداری را به همراه بودجه اختصاص یافته استحصال و نتیجه به صورت مکتوب به کمیسیون ارائه کند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در خصوص دیگر دستورکار با موضوع طرح احیای باغ جنت به عنوان پارک شهری جنوب شیراز عنوان کرد: این موضوع در قالب طرح کمیسیون مطرح شد و سرانجام شهرداری شیراز مکلف شد در صورت موافقت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با انعقاد قرارداد لازم و پیگیری تشریفات حقوقی و املاکی نسبت به تهیه و ارسال لایحه ای به شورا به منظور خرید یا تهاتر و تملک کامل و یکپارچه باغ جنت اقدام و با تخریب کلیه مستحدثات دائمی و موقت در محدوده اربعه باغ(بلوار امیر کبیر و خیابان شهید فرزدقی و بلوار رحمت و انتهای بلوار میثم) و با طراحی و اجرای پارک شهری برای استفاده عموم به همراه بودجه و محل تامین آن اقدام نماید.

وی از تصویب طرح شیراز؛ شهر آب نماها و فواره‌ها در این جلسه کمیسیون خبر داد و اظهار کرد: به منظور تلطیف فضاهای شهری و ایجاد نشاط و سرزندگی و شادابی عمومی و رضایت مندی شهروندان شیرازی، ضرورت احیای زیرساخت‌های بصری برای زائرین و گردشگران در شهر شیراز و ایجاد رطوبت در هوا در محیط شهری طرح عضو شورا، مهدی طاهری، مورد بررسی قرار گرفت و شهرداری شیراز مکلف گردید ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه با در نظر گرفتن طرح یاد شده نسبت به تهیه و ارسال لایحه ای به شورا به منظور طراحی، تهیه برآورد و زمان بندی تامین بودجه و سایر منابع برای اجرای طرح مذکور در سطح شیراز اقدام کند.

هم چنین شهرداری شیراز می بایست با بررسی کارشناسی میدان ها، فلکه ها، حوض ها، پیاده راه ها و بوستان های موجود که ظرفیت لازم برای ساماندهی، احیا یا اجرای آب نماها و فواره ها برخوردار می باشند با انتخاب نوع آب نماها و فواره ها اقدام بازطراحی یا طراحی جدید نماید.

بررسی وضعیت نیروهای حوزه خدمات شهری بر اساس چارت ساختاری، نوع فعالیت و وظایف محوله دیگر دستور کار بررسی شده این کمیسیون بود که مسعود زارعی در خصوص آن یادآور شد: مقرر گردید این موضوع به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز ارجاع تا با حضور معاونت محیط زیست و خدمات شهری و متولیان امر در کمیته سرمایه انسانی ذیل کمیسیون یاد شده مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان در خصوص ارائه گزارش شهرداری درباره آخرین وضعیت مشاوره تلفنی از طریق مرکز 137 (طرح مشاور شهر آگاه) نیز گفت: یکی از پروژه های 15 گانه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری؛ 137 است که نقش مهمی در ایجاد اعتماد عمومی داشته و ارتباط شهرداری با مردم را می تواند دو سویه کند.

زارعی افزود: در این جلسه کمیسیون ضمن تاکید مجدد بر استفاده از ظرفیت دانشگاهی به منظور بازخورد گیری از تماس های مردمی و با توجه به مشکلات اعلام شده از سوی نمایندگان شهرداری در خصوص طرح شهر آگاه، معاونت شهرسازی و معماری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و معاونت محیط زیست و خدمات شهری مکلف گردید نمایندگان آگاه خود را جهت هماهنگی و همکاری در اجرای شهر آگاه به اداره ارتباطات و امور بین الملل معرفی و نتایج را پس از ابلاغ صورت جلسه به شورا ارسال کند.

انتهای پیام /  108
178 کلیک ها  یکشنبه, 06 خرداد 1403 09:27
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا