امروز توفیقات شرکت‌های دانش‌بنیان، وجود پارک‌های علم و فناوری و فعالیت‌های نانو تکنولوژی است

وزیر علوم گفت : امروز توفیقات شرکت‌های دانش‌بنیان، وجود پارک‌های علم و فناوری و فعالیت‌های نانو تکنولوژی حکایت از جایگاه و نقش علم ودر کشور دارد.

 


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین: محمدعلی زلفی گل امروز، ۲۰ مهرماه در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که در شهر شیراز برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی گفت: امروز تعداد دانشمندان یک درصد ایرانی از مرز یک هزار نفر گذشت و در مرجعیت علمی در جمهوری اسلامی صاحب مکتب شدیم که این‌ها نتیجه تلاش اساتید و دانشجویان هستیم.


وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز نخستین دانشگاهی بود که دوره دکتری را اجرا کرد و در سال ۶۵ اساتید این دانشگاه برای اولین بار این دوره را تأسیس کردند.


وزیر علوم با یادآوری اینکه امروز همه دانشگاه‌های مراکز استان‌ها دوره‌های دکتری، پسا دکتری و دستیاری را دارند، افزود: با مرور گذشته باید قدردان اساتید باشیم چراکه آن‌ها این توفیقات را رقم زدند و امروز از مشق‌نویسی به سرمشق‌نویسی رسیده‌ایم و اکنون نیروهای زبده زیادی در داخل دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند و برای یک موقعیت شغلی چند نفر کاندید می‌شوند که یکی از دستآوردهای مهم به شمار می‌رود.


وی اظهار کرد: امروز توفیقات شرکت‌های دانش‌بنیان، وجود پارک‌های علم و فناوری و فعالیت‌های نانو تکنولوژی حکایت از جایگاه و نقش علم ودر کشور دارد. 


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه باید از دستآوردهای علمی کشور پاسداری کنیم، گفت: دانشجویان باید کمبودات گذشته را جبران و برای آینده تلاش کنند.


زلفی‌گل در ادامه سخنان خود ضمن تکریم یاد شهدا گفت: باید همیشه و در همه کارها یاد شهدا باشیم چراکه امنیت، آرامش و استقلال در کشور نتیجه ایثار شهدا است.


وی با بیان اینکه اکنون رزمندگان و نیروهای نظامی و انتظامی در تمام نقاط کشورمان برای تأمین امنیت می‌کنند، افزود: اگرهرچه زودتر به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فلسطین توجه شود، هزینه کمتری به جامعه بشریت تحمیل می‌شود.

انتهای پیام /  108
63 کلیک ها  پنج شنبه, 20 مهر 1402 12:59
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا