به گزارش راستین آنلاین رئیس دانشگاه شیراز در نشست مجازی که امروز 19 اردیبهشت با حضور خبرنگاران به مناسبت هفته معلم برگزار شد ضمن تبریک و پاسداشت مقام معلم ، گفت: با توجه به بیماری کرونا آموزش عالی کشور به یکباره با یک پدیده ی ناآشنا روبرو شد.
نادگران با بیان اینکه این بیماری برای مردم به خصوص محصلان به وجود آورد افزود :اما توانستیم تهدید این بیماری را به فرصت پیشرفت در زمینه های فنی ، زیر ساختی ، آموزشی و آی تی دانشگاهی تبدیل کنیم .
او با اشاره به اینکه بیماری کرونا در اموزش مشکلاتی به وجود آورد ،عنوان کرد :اما باز هم با همت ، تلاش و جدیت اساتید و کارمندان دانشگاه شیراز آموزش با کیفیت همچنان ادامه دارد.
همچنین در این نشست معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز بیان کرد: در هفته سرآمدی آموزش و بزرگداشت مقام شامخ استاد از سوم تا دوازدهم اردیبهشت باید بگوییم ،علی رغم موفقیت های که آموزش عالی در کشور داشته ، ورود فارغ التحصیلان و اعضاء هیات علمی به پروژه های کلید کشور و تامین نیروی انسانی ماهربوده که با این وجود فعالان آموزش عالی معتقدند که آموزش جایگاه اصلی خود را در 3 دهه اخیر نداشته است.
افشاری فر با بیان اینکه ما باید توجه دانشگاهیان را به موضوع آموزش با کیفیت جلب کنیم؛افزود: با این کیفیت می توانیم نقش آموزش را بازیابی و بازسازی کنیم .
به همین دلیل باید به این نکات توجه کرد، افزایش کمی بی سابقه آموزش عالی ، عدم توجه شایسته به موضوع کیفیت در آموزش عالی، فرصتی مغتنم جهت توجه جامعه دانشگاهی به امر آموزش، تلاش برای احیا و بازیابی نقش آموزش با کیفیت در دانشگاه های کشور.
او ضمن بیان سوالی در مورد اهداف آموزش عالی و مسیر حرکت آن و نقش دانشگاهیان در پیشرفت کشور، ادامه داد: مهم ترین و ابتدایی ترین عامل ایفای نقش دانشگاهیان در پیشرفت کشور تربیت نیروی انسانی کارآمد است و این مهم مقدور نخواهد بود مگر با آموزشی در سطح بالا و با کیفیتی مناسب باشد.
افشاری فر با بیان اینکه آموزش با کیفیت نقش کلیدی در توسعه کشور دارد ، تصریح کرد: از جمله ارکان مدل های کیفیت تدوین تبیین ماموریت و اهداف سازمانی، مشخص نمودن جهت گيريهاي اصلي عملكرد، تبيين ماموريت ها بر اساس شناخت دقيق از محيط پيرامون، بررسي نيازها ، انتظارات بخش هاي مختلف جامعه، آينده پژوهی است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز اظهار کرد: آموزش مجازی برای همه ما یک پدیده جدید ی بود که تجربه کافی و لازم را در ابتدای کار نداشتیم ، اما به تدریج با کسب تجربه و حل تدریجی مشکلات به مرحله از کار رسیدیم که بدون مشکلات بسیار کم کلاس ها و کارگاه های آموزش را به صورت انلاین برگزار میکنیم .
افشاری فر با اشاره به اینکه به خوبی توانستیم این مراحل را طی کنیم ، گفت : اما مشکلاتی چون عدم آشنایی هیات علمی ، کارمندان و دانشجویان با آموزش های الکترونیکی ،نبود بعضی از امکانات فنی ،قطع ارتباط استاد با دانشجو وبرگزار نشدن کلاس های عملی دانشجویان، که هر کدام از این ها با همت و تلاش اساتید و آموزش دانشگاه بیش از 90 درصد بهبود یافت و امیدواریم این روند حل مشکلات به صورت کامل انجام شود