• رئیس دانشگاه شیراز

پیشرفت کشور با تربیت نیروی کار آمد

پیشرفت کشور با تربیت نیروی کار آمد
   
پیشرفت کشور با تربیت نیروی کار آمد |||| ||||

مهم ترین و ابتدایی ترین عامل ایفای نقش دانشگاهیان در پیشرفت کشور تربیت نیروی انسانی کارآمد است و این مهم مقدور نخواهد بود مگر با آموزشی در سطح بالا و با کیفیتی مناسب  باشد.

به گزارش راستین آنلاین رئیس دانشگاه شیراز در نشست مجازی که  امروز 19 اردیبهشت با حضور خبرنگاران به مناسبت هفته معلم برگزار شد ضمن تبریک و پاسداشت مقام معلم ، گفت: با توجه به بیماری کرونا آموزش عالی کشور به یکباره با یک پدیده ی ناآشنا روبرو شد.

نادگران با بیان اینکه این بیماری  برای مردم به خصوص محصلان به وجود آورد افزود :اما توانستیم تهدید این بیماری را به فرصت پیشرفت در زمینه های فنی ، زیر ساختی ، آموزشی و آی تی دانشگاهی تبدیل کنیم .

او با اشاره به اینکه بیماری کرونا در اموزش مشکلاتی به وجود آورد ،عنوان کرد :اما باز هم با همت ، تلاش و جدیت اساتید و کارمندان دانشگاه شیراز آموزش با کیفیت همچنان ادامه دارد. 

همچنین در این نشست  معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز بیان کرد: در هفته سرآمدی آموزش و بزرگداشت مقام شامخ استاد از سوم تا دوازدهم اردیبهشت باید بگوییم ،علی رغم موفقیت های که آموزش عالی در کشور داشته ، ورود فارغ التحصیلان و اعضاء هیات علمی به پروژه های کلید کشور و تامین نیروی انسانی ماهربوده که با این وجود فعالان آموزش عالی معتقدند که آموزش جایگاه اصلی خود را در 3 دهه اخیر نداشته است.

افشاری فر با بیان اینکه ما باید توجه دانشگاهیان را به موضوع آموزش با کیفیت جلب  کنیم؛افزود: با این کیفیت  می توانیم نقش آموزش را بازیابی و بازسازی کنیم .

به همین دلیل باید به این نکات توجه کرد، افزایش کمی بی سابقه آموزش عالی ، عدم توجه شایسته به موضوع کیفیت در آموزش عالی، فرصتی مغتنم جهت توجه جامعه دانشگاهی به امر آموزش، تلاش برای احیا و بازیابی نقش آموزش با کیفیت در دانشگاه های کشور.

او ضمن بیان سوالی در مورد اهداف آموزش عالی و مسیر حرکت آن و نقش دانشگاهیان در پیشرفت کشور،  ادامه داد: مهم ترین و ابتدایی ترین عامل ایفای نقش دانشگاهیان در پیشرفت کشور تربیت نیروی انسانی کارآمد است و این مهم مقدور نخواهد بود مگر با آموزشی در سطح بالا و با کیفیتی مناسب  باشد.

افشاری فر با بیان اینکه آموزش با کیفیت نقش کلیدی در توسعه کشور دارد ، تصریح کرد: از جمله ارکان مدل های کیفیت تدوین تبیین ماموریت و اهداف سازمانی، مشخص نمودن جهت گيريهاي اصلي عملكرد، تبيين ماموريت ها بر اساس شناخت دقيق از محيط پيرامون، بررسي نيازها ، انتظارات بخش هاي مختلف جامعه، آينده پژوهی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز اظهار کرد: آموزش مجازی برای همه ما یک پدیده جدید ی بود که تجربه کافی و لازم را در ابتدای کار نداشتیم ، اما به تدریج با کسب تجربه و حل تدریجی مشکلات به مرحله از کار رسیدیم که بدون مشکلات بسیار کم کلاس ها و کارگاه های آموزش را به صورت انلاین برگزار میکنیم .

افشاری فر با اشاره به اینکه به خوبی توانستیم این مراحل را طی کنیم ، گفت :  اما مشکلاتی چون عدم آشنایی هیات علمی ، کارمندان و دانشجویان با آموزش های الکترونیکی ،نبود بعضی از امکانات فنی ،قطع ارتباط استاد با دانشجو وبرگزار نشدن  کلاس های عملی دانشجویان، که هر کدام از این ها با همت و تلاش اساتید و آموزش دانشگاه بیش از 90 درصد بهبود یافت و امیدواریم این روند حل مشکلات به صورت کامل انجام شود

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
248 کلیک ها  یکشنبه, 19 ارديبهشت 1400 18:33
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا