تعیین شعبه ویژه دادیاری جهت رسیدگی به ممانعت‌های توسعه ارتباطات در شیراز

تعیین شعبه ویژه دادیاری جهت رسیدگی به ممانعت‌های توسعه ارتباطات در شیراز
   
تعیین شعبه ویژه دادیاری جهت رسیدگی به ممانعت‌های توسعه ارتباطات در شیراز |||| ||||

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از تعیین شعبه دادیاری به عنوان شعبه ویژه در حوزه قضایی مرکزی استان برای رسیدگی خارج از نوبت به ممانعت‌های ایجاد شده برای اپراتور‌های تلفن همراه در توسعه ارتباطات سیار، برای اولین بار در استان خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین مهرداد سهرابی  از تعیین شعبه ۲۵ دادیاری دادسرای ناحیه دو شیراز به عنوان شعبه ویژه در حوزه قضایی مرکزی استان فارس برای رسیدگی خارج از نوبت به ممانعت‌های ایجاد شده برای اپراتور‌های تلفن همراه در توسعه ارتباطات سیار، برای اولین بار در استان خبر داد.

او  گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف پوشش حداکثری در شهر‌ها و روستا‌های کشور، زمینه لازم برای توسعه ارتباطات در تمامی استان‌ها از جمله استان فارس را فراهم کرده است.

سهرابی  افزود: ایجاد سایت‌های جدید توسط اپراتور‌های تلفن همراه در کلان شهر شیراز و سایر نقاط استان فارس می‌تواند ضمن ایجاد پوشش حداکثری ارتباطی، نیاز عمومی مردم در این حوزه را در دو بخش مکالمه و اینترنت پرسرعت سیار با توجه به کاربرد‌های گسترده این فناوری مرتفع کند.

سهرابی تاکید کرد: تحقق این موضوع زمانی حاصل می‌شود که با وجود هزینه بسیار ایجاد هر سایت مخابراتی توسط اپراتور، خللی در روند احداث سایت‌های مذکور ایجاد نشود، اما متاسفانه در برخی نقاط شهری علی‌رغم ضعف ارتباطات و ضرورت احداث سایت‌های جدید مخابراتی و پوشش کامل مکالمه و اینترنت پرسرعت سیار، با اپراتور‌های تلفن همراه پس از طی مراحل طولانی جهت تطبیق شرایط با آیین نامه ساماندهی دکل‌های مخابراتی و اخذ مجوز از شهرداری همکاری لازم توسط برخی از ساکنین اطراف صورت نپذیرفته و اجازه نصب سایت که کاربری عمومی دارد را به اپراتور نمی‌دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اظهار کرد: برای رفع این مشکل و تسریع در رسیدگی به مشکلات اپراتور‌ها ناشی از ممانعت‌ها که توسعه شبکه را با کندی مواجه می‌کند، برای اولین بار در استان با هماهنگی و مساعدت رئیس کل دادگستری استان جهت توسعه ارتباطات صورت گرفت، شعبه ۲۵ دادیاری دادسرای ناحیه دو شیراز توسط دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برای رسیدگی خارج از نوبت به رفع ممانعت‌های این حوزه تعیین شد و همچنین مراتب به دادستان‌های حوزه قضایی در تمامی شهرستان‌های استان جهت تبعیت از این موضوع با دستور رئیس کل دادگستری استان فارس تعمیم شد.

سهرابی در پایان گفت: تجهیزات ارتباطی به لحاظ رعایت استاندارد‌های ملی و بین المللی به صورت مداوم توسط دستگاه‌های مسئول مانند سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بررسی می‌شود و مردم بابت نصب این تجهیزات در نزدیکی محل زندگی خود نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
227 کلیک ها  دوشنبه, 24 خرداد 1400 22:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا