خانه در خردادماه چقدر گران شد؟

خانه در خردادماه چقدر گران شد؟
   
خانه در خردادماه چقدر گران شد؟ |||| ||||

نرخ تورم خردادماه، امروز از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. بر این اساس، مسکن در بازه ماهانه رشد قیمتی برابر با ۲.۳ درصد داشته و بازار اجاره نیز در این بازه تورمی برابر ۲.۲ درصد رشد داشته است. در این بین تورم سالانه مسکن نیز ۴۰.۷ درصد اعلام شده است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :مرکز آمار ایران امروز نرخ تورم خردادماه را منتشر کرد. بر این اساس نرخ شاخص مصرف‌کننده نسبت به ماه قبل، بالغ بر ۲.۸ درصد افزایش داشته است. همچنین این شاخص در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، بالغ بر ۳۱.۹ درصد رشد داشته و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل، بالغ بر ۳۶.۱ درصد افزایش را تجربه کرده است.

تجارت نیوز در خبری نوشت:بخشی از این گزارش که مرکز آمار ایران به‌صورت ماهانه منتشر می‌کند، به تورمی اختصاص دارد که بازار مسکن و اجاره در مقاطع مختلف داشته‌اند.

تورم مسکن در خرداد ۱۴۰۳

بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم ماهانه مسکن ۲.۳ درصد ثبت شده و همچنین تورم نقطه به نقطه این کالای اساسی ۴۲.۵ درصد اعلام شده است. منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. مسکن در مقیاس سالانه نیز تورمی برابر با ۴۰.۷ درصد را پشت سر گذاشته است.

تورم اجاره در خرداد ۱۴۰۳

تورم بازار اجاره در سه مقطع ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه رقمی نزدیک به تورم مسکن داشته است. تورم ماهانه این بازار ۲.۲ درصد بوده و تورم نقطه به نقطه آن نیز همسو با تورم مسکن، معادل ۴۲.۵ درصد ثبت شده است. بازار اجاره در مقطع سالانه برابر با ۴۰.۶ درصد بوده است.

اما بازار مسکن و اجاره ماه گذشته چه مسیری را پیموده بود؟ بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم ماهانه مسکن در اردیبهشت‌ ۲.۶ درصد ثبت شده بود. مسکن همچنین در شاخص نقطه به نقطه نیز ۴۳ درصد رشد داشته و تورم سالانه آن نیز ۴۰.۴ درصد اعلام شده بود.

رشد قیمت در بخش اجاره نیز طی اردیبهشت روندی نسبتا مشابه با مسکن داشته است. تورم ماهانه اجاره ۲.۶ درصد مشخص شده و تورم نقطه به نقطه آن نیز ۴۳ درصد ثبت شده بود. اما تورم سالانه بخش اجاره با تفاوت اندکی مواجه بوده و ۴۰.۳ درصد برآورد شده بود.

انتهای پیام /  108
42 کلیک ها  دوشنبه, 04 تیر 1403 08:18
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا