نسشت هم اندیشی مجمع مطالبه گران با مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس

نسشت هم اندیشی مجمع مطالبه گران با مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس
   
نسشت هم اندیشی مجمع مطالبه گران با مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس |||| ||||

در این جلسه نمایندگانی از کارگروه های تخصصی آموزش و پرورش، حاشیه شهر، فرهنگی و اجتماعی مجمع مطالبه گران و دبیران مجامع شهرستان های شیراز، صدرا، لارستان، گراش،نورآباد مطالبه های مردمی در حوزه موقوفات را مطرح و به بحث و گفتگو با مدیرکل و معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس پرداختند.


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس: حضور در جمع مطالبه گران استان حقیقتا باعث افتخار است به نحوی که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس آمادگی پاسخگوئی به سوالات و مسائل عزیزان مطالبه گر دارد.

زیرا این جلسات نتایج خوبی در خصوص آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم خواهد داشت. فعالیت و عملکرد ادارات اوقاف بر اساس نص صریح وقف نامه هاست. رسیدگی به امور موقوفات، اداره موقوفات، حفاظت و حراست از موقوفات از وظایف ادارات اوقاف و امور خیریه است.

علاوه بر اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش از عواید موقوفات در راستای اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری، تولید و توسعه و بهره وری موقوفات استفاده می شود. در بحث امور خیریه به ویژه در حوزه های درمانی و سلامت سالانه خدمات بسیار زیادی به مردم ارائه می شود.  برگزاری ویژه برنامه های مانور سلامت با همکاری بسیج جامعه پزشکان فارس و با هدف ویزیت، دارو و درمان رایگان از جمله فعالیت های خیریه می باشد.

احداث مجموعه بزرگ پرورشگاهی موقوفه حاج خلیل زالی در شهر صدرا که طی دو سال گذشته آغاز شده است و با زیر بنای 5 هکتار و دارای بخش های مختلف اقامتی، آموزشی، سالن چند منظوره، سالن های ورزشی و سینما و... در حال تکمیل است.

دبیر مجمع مطالبه گران استان فارس گفت : مجمع مطالبه گران پس از بیانات منویات مقام معظم رهبری در مرداد ماه 1400 با هدف تشکیل حلقه میانی با حمایت قراگاه بقیه الله اعظم راه‌اندازی شد.

از ابتدای انقلاب اسلامی تجربه به ما نشان داده است که هر زمان مردم به‌صورت خودجوش احساس نیاز کرده و وارد میدان شدند و مطالبات خود را پیگری کردند به نتیجه قابل قبول رسیدیم پس امروز نیز برای جبران عقب‌افتادگی در حوزه عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض باید مردم را تشویق به حضور در میدان کنیم.

مجمع مطالبه گران استان فارس هم اکنون دارای 12 کارگروه تخصصی است و بیش از 1800 مطالبه گر در استان فارس شناسایی شده است. تاکنون موفق شده ایم اکثر مجامع در شهرستان های مختلف فارس برگزار کنیم و مطالبات مردم از ادارات و دستگاه های اجرائی را مطرح و بیان کنیم.

حسین کشتکار افزود: مشکل بسیاری از مطالبات این است که مردم از وظایف اصلی سازمان ها اطلاع ندارند و اصلا با وظایف سازمان ها آشنایی ندارند و برگزاری جلسات مطالبه گری می تواند به شناخت بیشتر مردم از دستگاه ها و وظایفشان منجر شود و در نتیجه مطالبه گران خواسته های مردمی را بهتر پیگیری ود نبال کنند،در این راستا تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و امور خیریه استان فارس و مجمع مطالبه گران فارس جهت ارتباط بیشتر دبیران و حلقه میانی با مدیران اوقاف در شهرستانها و هم افزایی و ارتباط متقابل جهت پیگیری مطالبات مردم صورت گرفت.

انتهای پیام /  108
52 کلیک ها  یکشنبه, 03 تیر 1403 15:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا