پروژه بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی فرامنطقه‌ای است

محور شمالی پروژه بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی در دوازدهمین بازدید مدیریت شهری شیراز از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس موردبررسی میدانی قرار گرفت.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :محور شمالی پروژه بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی در دوازدهمین بازدید مدیریت شهری شیراز از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس موردبررسی میدانی قرار گرفت.

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید میدانی با بیان اینکه پیشرفت کار بخوبی محسوس است، گفت: از شهردار شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری و یاوران شورا، دست‌اندرکاران دیگر اجرای پروژه و اصحاب رسانه تشکر و قدردانی می کنیم.

رضا محمدیان نیز در این بازدید گفت: شیراز یک شهر طولی است و ۷۰ کیلومتر طول دارد که در این میان محور غربی-شرقی محور مهمی در شهر به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون حمل‌‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: به سمت شمال غرب که می‌رویم با یک محور اصلی ترددی مواجه می‌شویم که از تقاطع بصیرت (پل معالی‌آباد) شروع می‌شود تا به شهرک گلستان و دوکوهک و گویم برسد.

وی اضافه کرد: پروژه بزرگراه شهید سلیمانی از میدان جام جم شروع‌شده و بعد به بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی می‌رسد و قبل از پل جهاد باید در فاز بعدی از کنار نهر اعظم عبور کند و از پشت قصر قمشه گذر کند تا به جاده قلات برسد و محور سومی تردد این محور باید با ادامه این عملیات تکمیل شود.

رئیس کمیسیون حمل‌‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: این محور سوم ترددی باید با ادامه این عملیات تکمیل شود؛ محور اول صنایع است، محور دوم بزرگراه حسینی‌الهاشمی و ادامه‌اش بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی است که تا جاده قلات باید ادامه یابد و ۱۵ کیلومتر دیگر اجرا شود.

محمدیان ادامه داد: محور شمالی آیت‌الله حائری شیرازی که تکمیل شد باید حدود ۱۶ کیلومتر ادامه یابد تا به جاده بیضا به سمت سپیدان منتهی شود که در کاهش ترافیک شمال غرب شیراز نقش مؤثری دارد و حوزه معاونت عمرانی باید به جد مطالعات طرح را دنبال کند.

وی تصریح کرد: این پروژه فرامنطقه‌ای است و روی ترافیک کل شهر به دلیل اتصال به بزرگراه شیراز اصفهان اثر می‌گذارد.

به گفته این مقام عمرانی شورای اسلامی شهر شیراز؛ محور شرق به غرب که در این پروژه گنجانده ‌شده حدود چهار هزار میلیارد برآورد اجرای پروژه است و در پاییز سال جاری این محور به بهره‌برداری خواهد رسید.

آرش فرج زاده نیز در این بازدید گفت: شیراز یک شهر تخت است و اینکه در بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی، ۱۱ تونل و گالری (تونل مصنوعی) اجرا شود یعنی پروژه در مقیاس ملی است.

قائم‌مقام شهردار شیراز افزود: این پروژه، حرکت شمال به غرب شیراز را تسهیل کرده و به آینده شیراز در حوزه ترافیکی کمک بسزایی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه قسمت شمالی کوه که در این پروژه قرار دارد، مسائل و مشکلات عمرانی زیادی را برای پروژه ایجاد کرده بود، اظهار کرد: به گفته سازمان زمین‌شناسی کشور، در این منطقه بزرگ‌ترین لغزش دومینویی کشور رخ‌داده که البته آن را پشت سر گذاشته‌ایم و تمهیدات فنی لازم و هزینه‌های فراوانی برای آن در نظر گرفته‌شده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز ادامه داد: شهرداری با معضلات و مشکلات زیادی در اجرای این مسیر مواجه بوده است اما با اقدامات انجام‌شده اصولی و فنی این محور، تردد بین‌شهری را در مسیر شیراز به اصفهان و شیراز - بوشهر در آینده پوشش خواهد داد.

وی تصریح کرد: شهرداری شیراز به خاطر حفظ ایمنی مردم، حاضر به عقب افتادن پروژه و افزایش هزینه در این پروژه شده است، شهردار شیراز بهره‌برداری از این پروژه را بهمن‌ماه اعلام کرده بود و اگر مشکلی پیش نیاید، این پروژه زودتر از موعد مقرر و در فصل پاییز تقدیم شهروندان شیرازی خواهد شد.

به گفته فرج‌زاده؛ این پروژه به کاهش ترافیک تقاطع جام جم، بولوارهای شهید چمران و میرزای شیرازی کمک می‌کند و بااتصال به بلوار آیت‌الله محلاتی موجب کاهش ترافیک بلوار دکتر حسابی نیز خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد که با افتتاح این پروژه، مسیر شهرک شهید بهشتی تا تقاطع جام جم طی ۱۲ دقیقه طی خواهد شد.

محمد امین هم با ارائه توضیحات فنی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی گفت: دومین دور از بازدیدهای شبانه را آغاز کرده‌ایم و در مرحله نخست، طی ۱۱ بازدید با حضور اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص روند اجرای پروژه‌ها اقدام شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: در دور دوم از تمام پروژه‌ها باهدف بررسی میزان روند پیشرفت نسبت به ۲ و نیم ماه قبل بازدید می‌کنیم.

وی اضافه کرد: محور شمالی پروژه آیت‌الله حائری در مجاورت کوهی است که احتمال رانش دارد و به همین دلیل تصمیم بر این شد با تاخیر ۹ ماهه پروژه باند شمالی که مسیر شرق به غرب است به بهره‌برداری برسد؛ بر همین اساس سه گالری (تونل مصنوعی) اضافه‌تر برای این محور اجرا می‌شود.

به گفته معاون شهردار شیراز، یک هزار و ۱۰۰ متر دیوار گذاری و خاک‌برداری، مقاوم‌سازی و ... باهدف ایمنی کامل پروژه به انجام رسیده است و عملیات عمرانی آن‌هم از زمان بازدید قبل یعنی ۲ ماه و نیم قبل به اتمام رسیده است و از برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم.

امین اعلام کرد: محور ازنظر زیرسازی و روسازی به‌گونه‌ای پیش رفته است که اکثر قسمت‌ها آماده روکش آسفالت هستند و در این پروژه در سه نوبت در حال کار هستیم.

وی افزود: پروژه را تا ۳۰ بهمن قصد داریم به بهره‌برداری برسانیم و طبق تاکیدات شهردار شیراز و قول وی در ۲ ماه و نیم قبل کار در زمان مقرر و حتی زودتر به اتمام می‌رسد.

خروج از مرکز شیراز از شرق به غرب، کمک به ترافیک تقاطع جام جم، بلوار شهید چمران و میرزای شیرازی و اتصال به آیت‌الله محلاتی و کاهش ترافیک بلوار دکتر حسابی از مزایای بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی است که معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز به آن اشاره کرد.

وی تاکید کرد: از ۱۴ کیلومتر این پروژه ۷ کیلومتر کوهستانی بود و با افتتاح این ۷ کیلومتر فاصله شهرک بهشتی تا تقاطع جام جم ۱۲ دقیقه طی می‌شود.

امین اضافه کرد: ۴ هزار میلیارد تومان هزینه به‌روز شده تملک‌ و اجرای ۷ کیلومتر مسیر شرق به غرب در پروژه است.

وی در تشریح پروژه فاز ۳ بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در امتداد تونل شهید خادم صادق اظهار کرد: تونل شهیدان سلطانی به طول ۲۰۵۰ متر افتتاح‌ خواهد شد؛ تونل شهید خادم صادق ۷۳۵ متر است، میان دو تونل خادم صادق گالری ایجادشده است و عملیات خاک‌برداری در حال انجام است.

امین اعلام کرد: تونل شهید شیبانی ۲۲۳ متر است و یک هزار و ۴۵۰ متر طول تونل‌هاست و سازه‌های پل به‌صورت کامل تکمیل‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه در بخش فضای سبز این قسمت از پروژه، مناطق یک و شش تلاش خود را بکار خواهند بست افزود: ظرف دو هفته آینده و بعد از انجام عملیات عمرانی، این مهم نیز آغاز خواهد شد.

سردار بهرام قاسمی نیز گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) طبق قول خود و برنامه زمان‌بندی با یک برنامه مناسب پروژه را پیش برده است و تا پایان تیرماه تونل‌های مصنوعی در حال احداث در این محور تمام می‌شوند.

مشاور قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در استان فارس ادامه داد: خاک‌برداری به‌صورت مقطع به مقطع به انجام می‌رسد و بتن‌ریزی یکی از مقاطع از فردا آغاز می‌شود؛ پیش‌بینی ما پایان شهریور برای بهره‌برداری این بزرگراه است.

وی تاکید کرد: تونل‌ها مشکلات تاسیساتی دارد و امیدواریم تجهیزات آن را سریع‌تر تهیه کنیم.

علیرضا سهرابی نیز گفت: برای تامین امنیت این مسیر سازه بتنی به طول ۱۵۱ متر احداث شد و در بازدید قبلی عملیات اجرایی ۵ قسمت انجام‌شده بود.

مدیر کنترل پروژه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در استان فارس با بیان اینکه زمان‌بندی پروژه بازنگری شد و در بازه زمانی ۲ ماهه هشت و نیم قسمت اجرا شد، گفت: احداث تونل مصنوعی ۲ ماه از زمان‌بندی جلوتر است و سه نوبت در این پروژه در حال کار هستیم؛ در حال حاضر علاوه بر اجرای گالری‌های مصنوعی ایزوگام و خاکریز هم انجام ‌شده است.

انتهای پیام /  108
45 کلیک ها  دوشنبه, 04 تیر 1403 08:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا