مهندس سلطانی در افتتاح طرح نجما آذربایجان شرقی: نهضت جهادی فیبرنوری، نمونه‌ای موفق از برنامه ریزی با اهداف عملیاتی است

 مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در آیین آغاز به کار مرحله اول عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نهضت جهادی فیبرنوری، نمونه‌ای پیشرو از برنامه ریزی با اهداف عملیاتی ست،اظهارداشت: بومی سازی مسیر گذار به اقتصاد دیجیتال، نیازمند سرمایه گذاری است که لازمه آن حمایت از توسعه متوازن ارتباطات، رقابت پذیری، مردمی سازی و ایجاد جذابیت اقتصادی برای عرضه کنندگان فناوری در بخش های مختلف است.


راستین آنلاین  سلطانی در این مراسم که امروز شنبه ۸ مهرماه با حضور مسئوولان استانی آذربایجان شرقی، رییس و اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات، معاونان و مدیران ستادی شرکت و مدیران استانی مخابرات آذربایجان شرقی برگزار شد، عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی هزینه‌بر و زمان به سود رسیدن آن‌ها نیز زمان‌بر است، اما با توجه به فعالیت های قبلی و فعلی استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز به عنوان یک شهر پیشرفته در سطح کشور، توسعه فیبرنوری در این استان با وجود زیرساخت های قوی و شهرک های صنعتی متعدد آماده جهش اساسی و ورود به عرصه اقتصاد دیجیتال است.
وی با تشریح اهمیت طرح نجما به ویژه در استان مهم و زیرساختی آذربایجان شرقی افزود: اقتصاد دیجیتال در شرایط فعلی کشورمان حدود ۶درصد از کل اقتصاد است و در این بخش با استفاده از توان شهرهایی مانند تبریز و کلیت استان می توانیم به عددمتناسب با مناطق توسعه یافته برسیم.
مهندس سلطانی با اشاره به زحمات جهادی کارکنان و مدیران مخابرات آذربایجان شرقی و تبریز، طرح نجما در این استان را مصداق کامل توجه کارشناسان و مدیران به ارتباطات و بخش ستادی شرکت دانسته و گفت: با توجه به پیشرفت های مهم طرح نجما و توسعه زیرساختی فیبر نوری طبق طرح های مصوب اکنون می توانیم نگاه رو به جلو و آینده پژوهی توسعه فیبر نوری را در استان آذربایجان شرقی لحاظ کنیم.
وی با تشریح خدمات مهمی که سمت تقاضا در عرصه دیجیتال را تحریک می کند، گفت: مهم ترین پیشران رسیدن به اقتصاد دیجیتال در شرایط حاضر، توسعه صنعت ارتباطی مبتنی بر دسترسی فیبرنوری است.
مهندس سلطانی گفت: اجرای چنین طرح عظیمی در کشور سبب ساز رونق شرکت‌های تکنولوژی و اشتغال‌زایی خواهد شد که خود موجب رشد تولید و تحقق شعارسال است. در این مسیر، شرکت مخابرات ایران با تمام توان به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت است و در برنامه‌های نهضت جهادی توسعه فیبرنوری را عملیاتی خواهد کرد.
وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند که تحقق آن الزاماتی دارد و ما هم به عنوان مجریان صحبت‌های ایشان وظایفی داریم، بنابراین طرح نجما مصداق کامل این طرح ملی است که با هماهنگی و همدلی و همکاری بین دستگاه‌ها می‌تواند پروژه‌ای بزرگ را پیش ببرد.
مهندس سلطانی خاطرنشان کرد: در استان های توانمند و فعالی مانند آذربایجان شرقی، طرح‌های توسعه‌ای بر اساس مدل اقتصادی صحیح طرح ریزی شده است و با توسعه نهضت جهادی فیبرنوری، به نتایج راهبردی مورد نظر در خواهیم رسید.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات نیز با ورود به عرصه اقتصاد دیجیتال، با ارائه سرویس های کاربردی مانند سرویس هوبان به عنوان یک سرویس نظارت تصویری در حد بین المللی عمل کرده است.
مهندس سلطانی با اشاره به اینکه طرح نجما در استان آذربایجان شرقی از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است، گفت: علت موفقیت طرح، علاوه بر زیرساخت های مهم استان ، نگاه مردمی و جهادی به این طرح در بین کارشناسان و مدیران است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: نهضت جهادی توسعه فیبرنوری و ورود به اثردهی لازم در گسترش فیبرنوری ، نیازمند سرمایه گذاری است که این سرمایه اکنون با استفاده از طرح نجما، فرصت اقتصادی برای توسعه مراکزداده، استفاده از ظرفیت بالای گردشگری و صنعتی استان و همچنین کاربردی سازی فیبرنوری در استان آذربایجان شرقی را کاملا فراهم کرده و تمام سرمایه گذاران در سطح استانی و ملی می توانند از این توانمندی ارتباطی در جهت رشد اقتصاد دیجیتال، استفاده بهینه به عمل آورند.
در ادامه جلسه تفاهم نامه ای فی مابین شرکت مخابرات ایران و استانداری امضا شد.که امیداریم موجب توسعه و رشد کسب و کار در این استان شود .
انتهای پیام /  108
161 کلیک ها  سه شنبه, 25 مهر 1402 21:01
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا