ورود بیش از ۳۰۰کودک کار به مراکز بهزیستی فارس /اولویت اصلی بهزیستی حفظ بنیان خانواده

ورود بیش از ۳۰۰کودک کار به مراکز بهزیستی فارس /اولویت اصلی بهزیستی حفظ بنیان خانواده
   
ورود بیش از ۳۰۰کودک کار به مراکز بهزیستی فارس /اولویت اصلی بهزیستی حفظ بنیان خانواده |||| ||||

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان فارس امروز یکشنبه ۹ آبان در کنفرانس خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد ،گفت :در شش ماهه نخست امسال ۳۶۴کودک کار و خیابانی وارد مراکز روزانه ،و شبانه فارس شدند .

 
به گزارش راستین آنلاین معصومه فروتن با بیان اینکه ۳۶۴ کودک کار و خیابانی در این مراکز حضور دارند افزود :اصل و اساس کار بهزیستی در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی، حفظ بنیان خانواده است.
 
او همچنین در خصوص اشتغال زنان سرپرست خانواده نیز گفت: طرحی تحت عنوان آماده سازی شغلی برای زنان سرپرست خانوار در سطح استان با توجه به توانمندی و علایق بانوان با همکاری اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان تهیه شده و در حال اجراست.
 
فروتن در ادامه از فعالیت های این معاونت اشاره کرد و گفت : از جمله این فعالیت ها دفتر امور توانمندی زنان خانواده مربوط به زنان بی سرپرست یا بد سرپرست و مطلقه است و همچنبن در این دفتر رسیدگی به امور دانشجویان، دانش آموزان، مسکن، درمان و اشتغال زنان تحت پوشش نیز در دستور کار قرار دارد.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس، از دیگر فعالیت‌های این معاونت را دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، دفتر اورژانس اجتماعی و امور دفتر کودک و نوجوانان اعلام کرد.
 
اوضمن اینکه آسیب های اجتماعی فقط مختص یک قشر از جامعه نیست و در تمام طبقات مرفه و غیر مرفه وجود دارد ،عنوان کرد : میزان بروز و نمود این آسیب‌ها در طبقات فرودست را به دلایلی، بیشتر است.
 
فروتن بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی در طبقات بالای جامعه هم بروز و ظهور داشته و دارد، اما افراد در این طبقه به دلیل تمکن و توانایی اقتصادی و مالی و ... آسیب‌ها را کمتر بروز و نمود می‌دهند، اما همان آسیب در طبقات پائین به دلیل مشکلات اقتصادی نمود و بروز داشته و دیده می‌شود.
 
او با بیان به اینکه با هدف کمک به افراد آسیب دیده، یک خانه امن در فارس ایجاد شده است ، تصریح کرد: نشانی این مکان موضوعی نیست که عمومیت داشته باشد و برای ایمنی و حفظ بنیان خانواده، از نصب تابلو هم پرهیز شده است.
 
فروتن به این موضوع اشاره کرد که ممکن است مشاجره و اختلاف در بین همه خانواده‌ها پیش آید ،بیان کرد :بنیاد خانواده را نباید با مشاجره های کوچک ترک کرد چرا که اینگونه بنیان خانواده متزلزل می‌شود.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس ادامه داد: در برخی مواقع، اگر زنان به دلایل مختلف احساس خطر جانی کنند، باید مکانی امن و ایمن برای پناه دادن به آنان باشد، اینکه مردی به واسطه اعتیاد و مصرف موادمخدر، جان همسر و فرزندش را با مخاطره مواجه کند، زن این امکان را خواهد داشت که خود و فرزند یا فرزندانش را در خانه امن به دور از آسیب نگه دارد.
 
فروتن خاطرنشان کرد که در فارس یک خانه سلامت شبانه‌روزی وجود دارد و در کنار آن یک مرکز روزانه نیز راه‌اندازی و فعال شده است تا خدمات حمایتی را به دختران در معرض آسیب اجتماعی، ارائه دهد.
 
او در پایان با بیان اینکه اورژانس اجتماعی جایگاه خود را بین گروه هدف پیدا کرده است ، گفت: به طور مرتب آمار ورودی و تماس‌های ما با اورژانس اجتماعی در حال افزایش است و این اعتماد مردم را می‌رساند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
643 کلیک ها  یکشنبه, 09 آبان 1400 13:24
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا