جوابیه مدیر کل بهزیستی فارس در پاسخ به موارد مطرح شده توسط خطیب محترم نماز جمعه شیراز

  در پی انتقاد امام موقت جمعه شیراز، به بهزیستی فارس، محمدرضا هوشیار، مدیر کل بهزیستی فارس در پاسخ به موارد مطرح شده توسط خطیب محترم نماز جمعه شیراز، جوابیه صادر کرد.

در پی انتقاد امام موقت جمعه شیراز، به بهزیستی فارس، محمدرضا هوشیار، مدیر کل بهزیستی فارس در پاسخ به موارد مطرح شده توسط خطیب محترم نماز جمعه شیراز، جوابیه صادر کرد، در متن این جوابیه آمده است:
جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی
امام جمعه موقت شیراز:
با سلام و احترام
با توجه به سخنرانی حضرتعالی در خطبه نماز جمعه مورخ ۱۰ شهریورماه۱۴۰۲ فرمودید: «مدیریت بهزیستی استان رها است» لازم دانسته مطالبی محضر شریفتان اعلام شود.
• به تمامی افراد دارای معلولیت پشت نوبت از سال ۱۴۰۱ تاکنون، حدود ۳۰ هزار نفر مستمری تامین و پرداخت شده است که این تعداد هشت برابر سال های گذشته بوده که به نوعی کار ارزشمندی تلقی می شود.
• وسایل توانبخشی و کمک توانبخشی به میزان سه برابر سال های قبل خریداری و در بین معلولین توزیع شده است و مصداق آن تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ عدد ویلچر و ۲ هزار سمعک جهت کم شنوایان و ... است.
• پرداخت کمک هزینه درمان و تامین اندام های مصنوعی جامعه هدف افزایش قابل توجهی داشته است.
• کسب رتبه های برتر بهزیستی فارس در دفتر اشتغال، پیشگیری از معلولیت ها، شبه خانواده، زنان سرپرست خانوار و... در بین ادارات کل بهزیستی سراسر کشور.
• قرار گرفتن استان فارس در بین ۱۰ استان برتر کشور در زمینه واگذاری فرزندان به خانواده (فرزندخواندگی).
• کسب رتبه های برتر حوزه معاونت اجتماعی و روابط عمومی در سطح کشور.
• رااه اندازی مجموعه ورزشی شادزیست جهت جامعه هدف و کارکنان پس از حدود پنج سال.
و مصداق های دیگری که در این مجال نمی گنجد که البته با الطاف حضرت حق و تلاش‌های مضاعف کارکنان صدیق و پرتلاش سازمان میسر شد.

برنامه های نظارت بر عملکرد و فعالیت های مراکز شبانه روزی توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری که تحت نظارت بهزیستی فارس هستند، توسط کارشناسان شهرستانی و ستادی، روسای شهرستان ها و معاونین مطابق دستور العمل های تخصصی و به صورت برنامه ریزی شده و سر زده انجام می گیرد.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۵۳۰ بازدید در سطح استان انجام گرفته است و خروجی این بازدیدها منجر به تذکر، مطرح شدن موارد در کمیسیون نظارت ماده ۲۶، اخطار اول، اخطار دوم و حتی تعطیلی مرکز شده است که حساسیت امر نظارت را نشان می دهد و وظیفه سازمانی است گزارش واصله از مشکلات مراکز در اولین فرصت پیگیری شود همچنین مراکزی که عملکرد مثبت داشته اند، رضایتمندی از عملکرد و خدمات به ایشان اعلام شد.

احترام به سالمندان نه تنها جز وظایف سازمانی بلکه جز وظایف انسانی و اخلاقی است، مگر می‌شود به این عزیزان توجه ویژه‌ای نداشت؟ کدام پرستار از کدام مرکز جسارت نسبت به این فرهیختگان داشته است؟ لطفاً با مصداق بفرمایید تا پیگیری صورت پذیرد، جهت استحضار حضرتعالی به عنوان اولین فعالیت سال جدید سازمان در روزهای اول فروردین ماه در معیت جناب آقای استاندار بازدید از مراکز سالمندان انجام پذیرفت که انتخاب این مرکز از بین تمامی خدمات سازمان بیانگر توجه به این قشر عزیز است.

در رابطه با اخذ ۴۰ میلیون تومان و توزیع نامناسب صبحانه فرمودید: «من رفتم دیدم، یک کف دست نان آن هم بدترین نوع نان و .... توزیع می‌شود» در این رابطه برنامه غذایی جهت این عزیزان از قبل تعیین شده است و تحت نظارت کارشناس تغذیه دستورالعمل و برنامه غذایی تدوین و اجرا می‌ شود، ضمنا حق نگهداری که توسط خانواده در مراکز پرداخت می شود، برابر دستورالعمل های بهزیستی کشور است، لطفا بفرمایید کدام مرکز حضرتعالی تشریف بردید تا پیگیری و اقدام لازم به عمل آید.

در رابطه با دریافت و توزیع گوشت نذری به افراد رسید داده می شود و چگونگی توزیع آن کاملا مشخص است و معمولا در بین خانواده های نیازمند تقسیم می شود، حضرتعالی اگر آماری در رابطه با عدم شفافیت این موضوع دارید بفرمائید تا پیگیری شود، ضمنا در نظر گرفتن نیت فرد خیر هم در مشارکت الزامی است، در صورت لزوم در مبحث مشارکت ها مردمی مستندات کاملا شفاف و قابل ارائه است.

فرمودید: «پارتی بازی و گاهی هم کاغذ بازی اتفاق افتاده است.» باید گفت: از اهداف و راهبردهای بهزیستی شفافیت و کارآمدی است، کارکنان صدیق بهزیستی نهایت سعی و تلاش خود را در انجام به موقع وظایف مدنظر دارند خواهشمند است به صورت مصداق بفرمایید تا پیگیری و در صورت مشخص شدن برخورد اداری و انضباطی صورت پذیرد.

در مورد کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت دستورالعمل‌های خاص وجود دارد و کاری تخصصی است که توسط کارشناسان و پزشکان معتمد انجام می‌پذیرد و شاید بدلیل کثرت مراجعین جهت کمیسیون زمانبر باشد اما بعید است یک سال شخصی در نوبت کمیسیون قرار گیرد. لطفا مصداق بفرمایید پیگیری خواهد شد، ضمن این که تا مراحل کمیسیون برای شخص متقاضی طی نشود نمی‌توان اعلام معلولیت یا عدم معلولیت کرد و حق اعتراض به نتیجه کمیسیون جهت مراجعه کننده و متقاضی محفوظ است.

سازمانی که با انگیزه الهی تاسیس شده و کار در آن عبادت است نیازی به کار نمایشی ندارد، ضمنا اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف از اهداف اصلی بهزیستی محسوب می شود، در این رابطه رئیس جمهور محترم در هفته گذشته در هجدهمین دوره جشنواره شهید رجایی از دستگاه ها و وزارتخانه تقدیر کردند که بر این اساس در موضوع «تسهیل و ایجاد اشتغال» لوح و تندیس به سازمان بهزیستی کشور اهدا شد و این لوح توسط جناب آقای دکتر قادری معاون محترم وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از رئیس جمهور محترم دریافت شد، لازم به ذکر است در این رابطه اداره کل بهزیستی استان فارس نیز با تلاش های همکاران متعهد و فرهیخته به عنوان استان برتر در این امر مورد تقدیر از طرف ریاست محترم سازمان قرار گرفت.

برنامه‌ریزی جهت پیشگیری از افکار و اقدام به خودکشی از فعالیت‌های تخصصی سازمان محسوب می شود، خواهشمند است با مصداق بفرمایید تا اقدام لازم به عمل آید و در صورت سهل انگاری مطابق دستورالعمل نظارت پیگیری شود.

در رابطه با هزینه کرد مشارکت ها در موسسات موارد کاملا مطابق دستورالعمل، شفاف و با نیت خیرین و گاهی با نظارت آنها انجام می شود و قابل ارائه است.
فرمودید: «مجوز داده‌اند به یک آقایی .......» به استحضار حضرتعالی می‌رساند در مدت مدیریت فعلی هیچ مجوز جدید تاسیس سرای سالمندان در سطح استان برای فرد حقیقی و حقوقی صادر نشده است و فرآیند دریافت مجوز نیز نیازمند کسب استعلام از مراجع ذیربط دارد که این مورد بازدارنده افرادی است که سوء سابقه داشته‌اند، حال اگر مصداقی وجود دارد بفرمایید تا پیگیری لازم صورت پذیرد.

در روز قیامت حتما همگی ما در پیشگاه حضرت حق مسئولیم، خصوصا بهزیستی که تکلیف اصلی نگهداری عزیزان سالمند را عهده دار است و هیچ کم کاری توجیه پذیر نیست، در این رابطه همکاران متعهد سازمان تمام تلاش خود را در ارائه خدمات خداپسندانه به جامعه هدف در طبق اخلاص گذاشته اند.

سازمان بهزیستی از مشاوره ژنتیک تا سالمندی در حوزه‌های تخصصی اجتماعی، پیشگیری، توانبخشی، مشارکت های مردمی و اشتغال انجام وظیفه می‌ کند که ان شاءالله در فرصتی میزبان حضرتعالی جهت ارائه گزارش عملکرد و بازدید خواهیم بود.

مجددا متذکر می شود، استفاده از الفاظ ناشایست و توهین آمیز نسبت به پدر و مادرهایمان که در مراکز توانخشی و نگهداری سالمندان تحت نظارت بهزیستی حضور دارند قابل اغماض و چشم پوشی نیست.

انتظار می رفت قبل از مطرح شدن موارد در خطبه های نماز جمعه، حضرتعالی دستور می دادید خدمتتان حاضر و توضیحات ارائه می شد یا نماینده ای را اعزام می فرمودید به سازمان تا پیگیری و صحت و سقم موارد مطرح شده مشخص شود، اکنون نیز از پیشنهاد حضرتعالی در خصوص حضور نمایندگان جهت ارزیابی موارد مطرح شده توسط جنابعالی در خصوص عملکرد سازمان، با نهایت احترام استقبال می کنیم.

ضمنا باعث افتخار بود که در هفته بهزیستی میزبان حضرت آیت الله دژکام نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه معزز شیراز در یکی از مجتمع های خدمات بهزیستی بودیم و از نقطه نظرات ایشان بهره مند شدیم و همچنین از حضور ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین روحانی امام جمعه معزز شهرک های غرب شیراز در جمع اعضای شورای معاونین این اداره کل و بازدید از نمایشگاه «جهاد تبیین» بخشی از فعالیت ها و عملکرد بهزیستی که در این اداره کل برپا شد، سپاسگزاریم.

ضمنا دست نوشته و نتیجه بازدید ایشان در دفتریادبود نمایشگاه در بین همکاران ایجاد انگیزه کرد و باعث افتخار بود که در معیت ایشان بازدیدهایی از جامعه هدف انجام گرفت و طی 2 جلسه به اتفاق اعضای شورای معاونین بهزیستی استان میز خدمت در یکی از مناطق غرب شیراز و مصلی نماز جمعه برگزار و توفیق ارتباط مردمی میسر شد.

انتهای پیام /  108
207 کلیک ها  سه شنبه, 14 شهریور 1402 08:28
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا