بیش از 74 هزار تماس موفق با مرکز مشاوره تلفنی رایگان 1480 بهزیستی

  مدیرکل بهزیستی فارس گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۷۴ هزار و ۵۸۰ تماس موفق توسط هم استانی ها با خط۱۴۸۰ بهزیستی فارس برقرار شده است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :محمدرضا هوشیار به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت روان با شعار «سلامت روان، حق همه افراد است» گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۷۴ هزار و ۵۸۰ تماس موفق توسط هم استانی ها با خط۱۴۸۰ بهزیستی فارس برقرار شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان این که عمده ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل سلامت روان است، اظهار داشت: بررسی ها نشان داده اند که بهزیستی روان شناختی و مولفه های آن در هر برهه از زندگی و در رابطه با ویژگیهای جمعیت شناختی از قبیل سن، جنسیت، تحصیلات و شغل وضعیت متفاوتی دارند و این عوامل قادرند سطح بهزیستی روان شناختی را تحت تاثیر قرار دهند، برخی از مولفه های اساسی بهزیستی روان شناختی شامل رضایت از زندگی و شادی, معنویت و معنا در زندگی، نگرش های مثبت, کار،ارزشها و اهداف زندگی برای تحقق آنها، سلامت جسمی و روانی و ... است.

وی در ادامه افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری جمعا ۲۴ هزار و ۶۹۸ ساعت آموزش در زمینه زندگی خانواده و مهارت های پیش از ازدواج توسط مشاورین و کارشناسان بهزیستی فارس ارائه شده است و بیش ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در زمینه مشاوره مددجویان، غربالگری و کاهش طلاق تخصیص یافته و هزینه شده است.

مدیر کل بهزیستی فارس در پایان ضمن تبریک این هفته به روانشناسان و مشاوران مراکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی فارس و همه کسانی که در جهت سلامت روان جامعه گام بر می دارند، خاطر نشان کرد: ۲۲۱ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی فارس فعال هستند و در ۶ ماه گذشته ۹۵ هزار و ۵۰۰ نفر از هم استانی ها به مراکز مشاوره و امور روانشناخی دولتی و غیردولتی بصورت حضوری مراجعه کرده اند همچنین ۲۸ پایگاه محب نیز در بحران و بلایای طبیعی مداخلات روانی و اجتماعی را جهت هم استانی ها ارائه می دهند.

انتهای پیام /  108
120 کلیک ها  یکشنبه, 23 مهر 1402 08:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا