برق مورد نیاز خط آبرسانی به شیراز تامین شد

برق مورد نیاز خط آبرسانی به شیراز تامین شد
   
برق مورد نیاز خط آبرسانی به شیراز تامین شد |||| ||||

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس ضمن اعلام اینکه برق مورد نیاز خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز تامین شده است، گفت: همه شرایط برای بهره‌برداری از تاسیسات این پروژه با ظرفیت کامل فراهم است.

 
به گزارش راستین آنلاین یدالله حقیقی چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در حاشیه بازدید از خط دوم آبرسانی از سد دروزن به شیراز گفت: برق تصفیه خانه این خط تامین و سایر مشکلات خط دوم انتقال آب شرب به کلانشهر شیراز که در حوزه تامین برق بوده مرتفع شده است.
 
حقیقی با بیان اینکه تامین برق ایستگاه پمپاژ تاسیسات این خط آبرسانی یک ضرورت است، افزود: با تدبیر و درایت متخصصین و مهندسان برق فارس، تامین برق در شرایط مختلف بررسی و مطالعه شده و امکانات تامین و انتقال برق به گونه ای که خللی در کارکرد ایستگاه‌های تقویت فشار ایجاد نشود، برنامه ریزی و برای آن راهکار اندیشیده شده است.
 
این مقام مسئول تاکید کرد که راهکارها برای آنکه ایستگاه پمپاژ یاد شده با قطع برق مواجه نشود، اندیشیده شده است، خاطر نشان کرد: طی یک اقدام جهادگونه با نصب ایستگاه برق جدید و افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ در طول مسیر برنامه ریزی شده است تا ایستگاه‌های تقویت فشار آب در خط دوم انتقال آب به شیراز همیشه و همواره برقدار باشد.
 
حقیقی همچنین گفت: همه موارد احتمالی چالش برانگیز از جمله تامین برق در نقاط اوج مصرف تابستانی، امکان ایجاد اختلال در کارکرد دیزل ژنراتورها برای تامین برق تاسیسات آبرسانی در راستای تامین آب پایداربررسی و مطالعه شده است.
 
این بازدید با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و دبیر شورای راهبردی آب فارس و مدیر عامل شرکت آبفای شیراز انجام شد.
 
پروژه خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن به کلانشهر شیراز به طول خط انتقال ۷۷ کیلومتر تا مخازن معالی‌آباد با استفاده از لوله فولادی و تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ نیز اجرایی شده است.
 
فاز اول این پروژه که با تکمیل آن، بخش قابل توجهی از آب شرب شیراز با استفاده از سد درودزن، تامین می‌شود، تیرماه سال ۱۳۹۹ اجرایی و افتتاح شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
145 کلیک ها  چهارشنبه, 21 ارديبهشت 1401 11:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا