پایداری شبکه تامین و انتقال برق در استان فارس و جنوب کشور به رغم گرمای بی سابقه و افزایش مصرف

پایداری شبکه تامین و انتقال برق در استان فارس و جنوب کشور به رغم گرمای بی سابقه و افزایش مصرف
   
پایداری شبکه تامین و انتقال برق در استان فارس و جنوب کشور به رغم گرمای بی سابقه و افزایش مصرف |||| ||||

  مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس با بیان اینکه شرایط برای عبور از تابستان پر مصرف امسال دشوار اما امکان پذیر است اظهار داشت : برای عبور از تابستان امسال و روزهای باقیمانده استان فارس و جنوب کشور با مدیریت ۱۰ درصد از برق مصرفی کشور آمادگی دارد. با…

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :یدالله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در حاشیه بازدید معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر و مدیرکل دفتر فنی انتقال توانیر از دیسپاچینگ برق فارس گزارشی از آخرین وضعیت مصرف برق در فارس و جنوب کشور و اقدامات انجام شده در حوزه بهره‌برداری و‌ طرح برای گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ ارائه داد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس برخی از اقدامات انجام شده را تشریح کرد و گفت : توسعه بی در ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت صدرا، در مدار آمدن ۳ پست فوق توزیع کورده خنج، کازرون ۴ و قیر ۳ در مدت زمان متوسط ۶ ماه از جمله اقداماتی است که برای تامین و انتقال برق پایدار در جنوب فارس و سایر مناطق این استان صورت گرفت.

وی بیان کرد : اجرای این طرح ها در حالت عادی بیش از ۲ سال زمان نیاز داشت اما با پشتکار و درایت همکاران ما در صنعت برق فارس این عملیات زودتر از برنامه پیش بینی شده اجرایی شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس همچنین نصب مولدهای خود تامین در نقاط اولویت دار شبکه در کوتاهترین زمان ممکن و با وجود مشکلات و چالش های مالی و فنی را یک رکورد قابل توجه برای برق فارس دانست و ضمن اعلام برنامه های آتی شرکت برای توسعه به هنگام شبکه برخی از مشکلات و دغدغه های مورد نیاز را برای تسریع در اجرای فرآیندها بیان کرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس با بیان اینکه شرایط برای عبور از تابستان پر مصرف امسال دشوار اما امکان پذیر است اظهار داشت : برای عبور از تابستان امسال و روزهای باقیمانده استان فارس و جنوب کشور با مدیریت ۱۰ درصد از برق مصرفی کشور آمادگی دارد. با تفاهم ، همدلی و هم افزایی می توان به این هدف متعالی دست یافت.

حقیقی افزود: استان فارس ۱۱.۳ درصد از وسعت و ۷ درصد از جمعیت کشور را دارد و حدود ۱۰ درصد از برق کشور دراین منطقه و جنوب کشور به مصرف می رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه طول خطوط انتقال برق در استان فارس و جنوب کشور حدود ۱۵ هزار و ۵۲۳ کیلومتر و ظرفیت پست های برق در این منطقه ۴۵ هزار و ۴۰۸ مگا ولت آمپر است ادامه داد : نگاهی به این ظرفیت بیانگر کلیدی بودن شرایط و موقعیت استان فارس در جنوب کشور و سهم قابل توجه این منطقه در پایش برق و انرژی در سطح کشور است.

حقیقی در ادامه اضافه کرد : طیف دمایی گسترده در استان فار س که از ۵۱ درجه گرمایی تا منفی ۲۰ درجه سرمایی را شامل می شود نیز از جمله شاخص هایی است که تولید و مصرف برق در این استان را در شرایط خاص قرار داده است ، استان فارس از سردترین نقاط اقلید و آباده تا گرمترین نقاط لامرد و مهر در ماههای گرم و سرد سال شرایطی ویژه در تامین و انتقال برق دارد.

 اله داد هم در حاشیه این بازدید ضمن خداقوت به همکاران پر تلاش برق فارس با تقدیر از تلاش های انجام شده در این شرکت با بیان اینکه میزان تقاضای مصرف برق کشور به حدود 72500 مگاوات رسیده است ، گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش حدود ۵۰۰۰ مگاواتی مصرف برق مواجه هستیم .

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر افزود: بر اساس پیش‌بینی مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، روند نمودار‌ها نشان می‌دهد میزان تقاضای مصرف برق در حال حاضر حدود ۷۲ هزار مگاوات است.

علیرضا پور مدیرکل دفتر فنی انتقال توانیر هم با تقدیر از مسوولان شرکت برق منطقه ای فارس اظهار داشت : میزان مصرف برق کشور به تفکیک مشترکان خانگی ، تجاری و اداری 37 درصد از مصرف برق کشور به بخش صنعت، 34 درصد به مصرف بخش خانگی و 14 درصد در بخش کشاورزی و 10 درصد هم به بخش تجاری عمومی و روشنایی معابر کشور اختصاص دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از ساعت 11.30 تا 5 ساعت بعد یعنی ساعت 17 در بازه اوج مصرف برق قرار داریم، بنابراین با توجه به تداوم گرما از مردم درخواست می‌کنیم کماکان توصیه‌های مدیریت مصرف برق را رعایت کنند تا همه مردم به ویژه در مناطق گرمسیر از برق پایدار بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام /  108
246 کلیک ها  یکشنبه, 29 مرداد 1402 07:22
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا