کشف بیش از 5 هزار دستگاه غیرمجاز رمز دارایی در استان فارس

کشف بیش از 5 هزار دستگاه غیرمجاز رمز دارایی در استان فارس
   
کشف بیش از 5 هزار دستگاه غیرمجاز رمز دارایی در استان فارس |||| ||||

  اولین کارگروه استانی مقابله با استخراج غیرمجاز رمزدارایی ها در سال 1402 برگزار شد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در اولین کارگروه استانی مقابله با استخراج غیرمجاز رمزدارایی ها در سال  1402گفت:  از سال 98 تاکنون 5279 دستگاه غیرمجاز رمز دارایی در استان فارس از 398 مرکز غیرمجاز ، با همکاری مردم، مراجع قضایی و انتظامی در نقاط مختلف استان کشف و ضبط شده است.
حمیدرضا کریمی فرد، ظرفیت میزان برق مصرفی این تعداد دستگاه را بیش از 14 مگاوات اعلام کرد و بیان داشت: استفاده غیر مجاز از برق جهت استخراج رمز دارایی ها علاوه بر تحمیل ضرر و زیان های مالی وارده به کشور و ضربه به منافع ملی، در ساعات پیک مصرف در فصول تابستان و زمستان نیز موجب ایجاد خاموشی در شبکه برق کشور می گردد.
وی ماهیت استخراج غیر مجاز رمز دارایی را به قاچاق سوخت تشبیه کرد و بیان داشت: از آنجا که برق و گاز تحویلی به مصرف کنندگان مجاز با تعرفه های خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و تجاری با تعرفه ارزان محاسبه شده و قیمت تمام شده آن ها چندین برابر قیمت تحویلی به مشترک می باشد، بنابراین استفاده غیر مجاز از برق جهت استخراج رمز ارز علاوه بر تحمیل ضرر و زیان های مالی وارده به کشور و ضربه به منافع ملی، در ساعات پیک مصرف در فصول تابستان و زمستان نیز موجب ایجاد خاموشی در شبکه برق کشور می گرددکه لازم است تمهیدات لازم جهت مقابله با این پدیده شوم اندیشیده شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس،به قرار گرفتن دستگاه ماینر در گروه ج لوازم خانگی و برقی اشاره کرد و گفت:  به موجب مصوبه جلسه 130 ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هرگونه خرید و فروش، حمل و نگهداری دستگاه های رمز دارایی می بایست با ثبت اطلاعات دستگاه در سامانه جامع تجارت و اخذ کد رهگیری یکتا و نصب برچسب کد رهگیری بر روی هر ماینر و الزام مالک به سایر مقررات مندرج در ضوابط مذکور انجام شود.
این مقام مسئول، در ادامه سخنان خود  بر نقش مهم مشارکت مردم و دریافت گزارش های مردمی، جهت کشف مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز در سطح استان تاکیدکرد و گفت: شهروندان می توانند از طریق شماره 113ستاد خبری وزارت اطلاعات، شماره 114ستاد خبری اطلاعات سپاه، سامانه”سمات” شرکت توانیر به آدرسwww.tavanir.org.ir/samaat وثبت گزارش و یا ارسال پیامک به شماره های: 3000290157و شماره فضای مجازی 09916672483دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و استفاده از اپلیکیشن برق من، استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارزها را معرفی و از پاداش میلیونی تا سقف 20میلیون تومان، مطابق دستورالعمل وزارت نیرو بهره مند گردند.

 
انتهای پیام /  108
167 کلیک ها  چهارشنبه, 14 تیر 1402 07:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا