لزوم جریان‌سازی عمیق فرهنگی برای نسل جدید

لزوم جریان‌سازی عمیق فرهنگی برای نسل جدید
   
لزوم جریان‌سازی عمیق فرهنگی برای نسل جدید |||| ||||

نماینده ولی‌فقیه در فارس بر جریان‌سازی عمیق فرهنگی برای نسل نوجوان و جوان با تبدیل مراسم بزرگداشت شهدا به یک حرکت فرهنگی هر ساله تاکید کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین آیت‌الله لطف‌الله دژکام دوشنبه ۲۴ آبان در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت شهید استوار بیان کرد: گاهی احساس می‌شود برای بزرگداشت شخصیت‌های بزرگ جامعه، صرفا به برگزاری مراسم بزرگداشت اکتفا می‌شود.
 
آیت‌الله دژکام گفت: اگرچه مراسم گرفتن در سالگرد شهدا و شخصیت‌ها کاری خوب و لازم است اما کافی نیست و شاید بتوان گفت صرف برگزاری مراسم نیازهای امروز جامعه و انقلاب اسلامی را پاسخ نمی‌دهد. 
 
امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه نیاز امروز ما اینست که یک جریان فرهنگی بعد از شهید استوار و در ادامه راه این شهید عزیز ایجاد شود، گفت: ما باید این جریان را ایجاد کنیم و به جلو ببریم تا در راستای ادامه دار بودن راه شهدا در جامعه قدمی برداشته باشیم.
 
آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری یک تعبیر داشتند در مورد شهید سلیمانی که این شهید عزیز یک مکتب است نه یک فرد، در مورد آقای استوار هم همین گونه است و اگرچه ممکن است شخصیت دو نفر متفاوت باشد اما مکتب یکی است و ما باید به این مکتب که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کرده‌اند با محوریت شخصیت ارزشمند شهید استوار که متعلق به این استان است، جان بدهیم و در راستای نهادینه شدن این مکتب در جامعه بکوشیم. 
 
او ادامه داد: به عنوان مثال؛ مراسم سالگرد آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز به یک کنگره حوزوی تحت عنوان " حوزه انقلابی و حوزه منتظر" تبدیل شده و اکنون هم حرکتی شکل گرفته که مستمرا انجام می‌شود.
 
نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: نظیر همین هم می‌تواند در مورد این شهید عزیز رخ بدهد و فرزندان ایشان خودشان با درک عمیقی که از این مکتب دارند می‌توانند موتور فعال و حرکت دهنده این قضیه باشند و ما هم در خدمت آنها هستیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
170 کلیک ها  دوشنبه, 24 آبان 1400 12:20
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا