سیستم خدمات‌رسانی باید پایدار عمل کند

  نماینده ولی فقیه در استان فارس بر ضرورت پایدار عمل کردن سیستم خدمات‌رسانی در کشورمان تأکید کرد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۱۹ دی‌ماه در همایش ملی تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت در شیراز با تاکید بر اینکه سیستم خدمات‌رسانی باید پایدار عمل کند، اجرای مراقبت متعالی در منزل را از جهات مختلفی در تقویت زیرساخت و ارتقای نظام سلامت، موثر دانست.

وی به بیان اهمیت پدافند غیرعامل در نظام سلامت پرداخت و افزود: پدافند غیر کنشگر و دفاع غیر نظامی، دفاع از کشور، نظام و مردم، از دیگر تعاریف پدافند غیرعامل است.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیات قرآنی مبنی بر اهمیت حفظ آمادگی دفاعی در برابر دشمن، توجه به مبحث پدافند غیرعامل را نیز گامی در این راستا برشمرد و گفت: قرآن کریم درباره نیاز انسان‌ها برای اداره اجتماع و رشد فردی، به مطالب بسیاری پرداخته است.

آیت‌الله دژکام با این توضیح که در آیه ۷۱ سوره نساء تأکید شده است که ای کسانی که ایمان آورده‌اید، آمادگی دفاعی خود را حفظ کنید؛ ایمان در مقابل کفر قرار گرفته و نیروهای خودی نیز مومنان هستند، افزود: در حال حاضر خودی‌ها، افرادی هستند که به عزت و قدرت کشور باور دارند و مشخص کردن مرزهای دفاعی، با تعیین نیروهای خودی و غیر خودی رقم می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس مبانی آمادگی دفاعی را شامل پیشگیری از خطر برای مردم، پایداری نظام و پرهیز از لطمه به شبکه‌های خدمات‌رسانی به مردم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در قرآن، نیازهای عمومی و کلی بشر و چارچوب آن بیان شده است، گفت: در زمان بحران، مردم و نظام سلامت، هر کدام وظیفه‌ای دارند که در اقدام تروریستی کرمان، با اعزام نیروی های تخصصی درمانی برای کمک به مجروحان این حادثه از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در دفاع غیرنظامی از مردم، شاهد تحقق این وظیفه بودیم.

انتهای پیام /  108
89 کلیک ها  چهارشنبه, 20 دی 1402 07:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا