اجلاسیه نماز دارای پیام‌های عملیاتی باشد

اجلاسیه نماز دارای پیام‌های عملیاتی باشد
   
اجلاسیه نماز دارای پیام‌های عملیاتی باشد |||| ||||

  نماینده ولی فقیه در فارس، ضمن استقبال از برگزاری اجلاسیه سراسری نماز به میزبانی آموزش و پرورش این استان، تاکید کرد که این رویداد باید دارای پیام‌های عملیاتی در زمینه اقامه نماز باشد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه ۲۶ فروردین در جمع اعضای ستاد استانی اجلاسیه سراسری نماز در شیراز گفت: در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی موضوع اجلاسیه نماز دانش‌آموزی طرح و در زمینه همکاری دستگاه‌های مختلف در راستای اجرای این رویداد، برنامه‌ای مشخص خواهد شد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در حوزه نماز، همانند دیگر بخش‌های فرهنگی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مضاعف هستیم، گفت: برگزاری اجلاسیه با هدف ایجاد انگیزه امری مطلوب است لذا برای استمرار تلاش‌ها در حیطه نماز باید آینده پژوهی انجام داد و براساس نیازها برنامه‌ریزی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید با توجه به نیازهای روز جامعه به تربیت نیرو بپردازند، در غیر این صورت اهداف محقق نمی شود.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه؛ بررسی شرایط موجود و رصد نیازهای آینده در برنامه‌ریزی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: برنامه های ارائه شده در خصوص نماز باید متناسب با این فریضه الهی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: برگزاری اجلاسیه ها باید با برنامه‌ریزی دقیق و با انگیزه تحقق اهداف برگزار شود لذا خلاقیت در برگزاری نشست ها باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله دژکام با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تحول در برنامه‌ها طی پیام نوروزی، افزود: لذا در نحوه برگزاری اجلاسیه ها از جمله اجلاسیه سراسری نماز دانش آموز باید تحول ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه با قدردانی از نهاد نماز جمعه در برگزاری جشن روزه اولی‌ها، گفت: در شیراز این جشن با حضور ۵ هزار دانش‌آموز برپا شد. از ویژگی‌های آن جشن، حضو و مشارکت مادران و محوریت معلمان بود.

محمدخلیل عسکری افزود: با توجه به ظرفیت‌های فارس، پیشنهاد اجلاسیه را با هدف توسعه اقامه نماز در مدارس، انس دانش آموزان با نماز با رویکرد تربیتی به وزارتخانه ارایه شد و مورد موافقت قرار گرفت.

عسکری با بیان اینکه دوشنبه‌های مسجد محور از برنامه‌های بسیار موثر تربیتی‌ست که از سال گذشته آغاز و با استقبال خوبی مواجه شده است، از برگزاری مسابقات قرآنی، پیش‌اجلاسیه نماز، جشن تکلیف و ... به عنوان برنامه‌های فرهنگی یاد کرد.

این مقام مسئول همچنین، از برگزاری مسابقات ورزشی کشوری دانش‌آموزان، اجرای طرح امین در مدارس و ..... به عنوان دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش فارس یاد کرد.

اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزان قرار است بیستم اردیبهشت امسال در شیراز برگزار شود.

انتهای پیام /  108
150 کلیک ها  یکشنبه, 27 فروردين 1402 09:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا