• آیت الله دژکام

امنیت همزمان با آرامش در جامعه ایجاد شود

امنیت همزمان با آرامش در جامعه ایجاد شود
   
امنیت همزمان با آرامش در جامعه ایجاد شود |||| ||||

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به هوشمندی در انتخاب شعار هفته ناجا، تاکید کرد که امنیت باید همزمان با آرامش در جامعه ایجاد شود.

 
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با فرمانده انتظامی استان فارس که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، گفت: شعاری که امسال برای هفته نیروی انتظام انتخاب شده؛ پلیس هوشمند و امنیت پایدار، با یک هوشمندی انتخاب شده و جای صحبت کردن در خصوص این شعار بسیار است.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه شیراز با تاکید براینکه هوشمندی در روزگار ما هم یک بحث فنی و هم یک بحث فلسفی، است، گفت: ما می‌گوییم انسان هوش دارد، اما تفاوت هوش انسان با هوش مصنوعی چیست؟
 
او ادامه داد: تفاوت عمده انسان و غیر انسان همین هوش است که مواردی چون اختیار و ... از همین ناشی می‌شود اما اگر هوش را بتوانیم بسازیم، باید دید این هوش چیست و چگونه است؟
 
امام جمعه شیراز با طرح این سئوال که اگر هوشمندی در حد اعلایی که امروز می‌بینیم در انسان و در وسایلی که انسان اختراع می کند محقق شده، آیا امکان پذیر است که از این نیز بالاتر برود؟، گفت: قطعا هوش و منطق یک ویژگی منحصر به فرد برای انسان است و خداوند انسان را در قله عالم خلق کرده است.
 
او در پاسخ به این که مفهوم پلیس هوشمند چیست؟، گفت: هوشمند بودن یک پلیس را هیچ موجودی و کامپیوتری نمی‌تواند داشته باشد. هوشمندی پلیس اینگونه است که پلیس خودش را خرج میکند تا انسان، انسانیتش حفظ شود و امنیت پایداری داشته باشیم.
 
امام جمعه شیراز اشاره به آیه‌ای از کلام الله مجید که خدا میفرماید: "آگاه باشید که زندگی دنیا بازی و سرگرمی است" گفت: اگر از این غافل باشیم جایمان وسط جهنم است
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: برخی مسایل ظاهر و زینت دنیاست که البته گاهی لازم است اما در نهایت یک مسئله دنیایی محسوب شده و یک بازیچه است که باید مراقب آن بود.
 
آیت‌الله دژکام تاکید کرد که هر انسانی ممکن است تفاخر کند به هر چیزی، حال آنکه صحیح آنست که انسان هرچه بالاتر می‌رود تواضع بیشتری داشته باشد.
 
او اضافه کرد: پلیس هوشمند پلیسی است که در حین انجام خدمت و زمانی که این لباس مقدس را پوشیده، آخرت و قیامت را در نظر داشته و حساب آن را نگه می‌دارد و با نیت الهی اعمال قانون کرده و نهایتا تلاش می کند تا در کنار امنیت، آرامش نیز در جامعه برقرار باشد.
 
امام جمعه شیراز گفت: امنیت باید همزمان با آرامش در جامعه ایجاد شود و خیلی وقت ها یک پلیس می تواند با هوشمندی و بزرگواری در مواجهه با مردم، آرامشی ایجاد کند که هم امنیت محصول آن باشد و هم برای تامین امنیت کمتر نیاز به مراجعه به دادسرا و محکمه قضایی داشته باشیم.
 
آیت‌الله دژکام امنیت موجود در جامعه را مدیون خدمات نیروهای انتظامی دانست و تاکید کرد که در عین حال باید نیت همه خدایی باشد تا کارمان اثرگذار شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
449 کلیک ها  سه شنبه, 20 مهر 1400 19:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا