دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی در فارس راه اندازی شد

دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی در فارس راه اندازی شد
   
دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی در فارس راه اندازی شد |||| ||||

دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن در فارس همزمان با ۳۰ استان دیگر کشور راه اندازی شد.

به گزارش راستین آنلاین   سید محمد صادق کشفی نژاد از آیین افتتاح همزمان دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت ها در هفتمین روز از هفته بهزیستی خبر داد.


اوبا عنوان این که دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت ها با حضور مجازی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی به صورت ویدئو کنفرانس و حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم استانداری فارس، معاون اجتماعی استانداری فارس و معاونین بهزیستی فارس انجام شد، گفت: فعالیت رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل سبب شناختی در کشور این امکان را به برنامه ریزان اجتماعی می دهد که با توجه به وضعیت موجود و سیر تغییرات این عوامل، برنامه های اجتماعی موثرتری را برای پیشگیری از بروز و کنترل آسیب های اجتماعی طراحی و اجرا کنند.


کشفی نژاد در ادامه بیان کرد: برابر بند ۴ جزء الف ماده ۸۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، دولت باید نسبت به تدوین نظام‌نامه جامع رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت ها اقدام کند و نظام نامه جامع رصد نیز موضوع سامانه رصد اجتماعی را در زمره وظایف بهزیستی قرار داده است.

 

او با بیان اینکه سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی از سال ۹۶ به صورت پایلوت در استان فارس و دیگر استان‌ها اجرا شد، گفت: در بازه زمانی ۹۶ تا ۹۹ بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ پرسشنامه در استان فارس برای تعیین جامعه هدف تکمیل و داده‌ها جمع آوری و تحلیل شده است.

کشفی‌نژاد بیان کرد: با راه اندازی دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل موثر بر آن زمینه طراحی و اجرای برنامه‌های مداخله‌ای کارآمد برای پیشگیری از بروز، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی فارس پایش انواع آسیب‌های اجتماعی و شناسایی گروه‌های هدف و اقشار آسیب پذیر را از دیگر اهداف راه اندازی این دبیرخانه برشمرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
549 کلیک ها  سه شنبه, 29 تیر 1400 10:18
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا