به روزرسانی شیوه‌های تربیتی و پرورشی در راستای ایجاد تحول فرهنگی و دینی بین نسل جوان

معاون فرهنگی و روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس گفت: هدف از ایجاد تفاهم‌نامه میان نهادهای فرهنگی، بازنگری جدی و به روزرسانی شیوه‌های تربیتی و پرورشی در راستای ایجاد تحول فرهنگی و دینی بین نسل جوان است.

 
به گزارش راستین آنلاین مصطفی مشفقیان در نشست مشترک با مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی فارس که به منظور تفاهم نامه همکاری در زمینه امور تربیتی و پرورشی میان این نهاد برگزار شد، گفت: این تفاهم‌نامه سرآغاز یک راه طولانی و پربرکت در راستای تربیت نسل جوان و نوجوان در سطح مدارس فارس است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده و بستر رسمی و قانونی موجود، بتوانیم در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام های عملی برداریم.
 
وی ادامه داد: راهبری فرهنگی و برنامه ریزی جهت تربیت صحیح دینی نسل جوان، یکی از وظایف ذاتی نمایندگان ولی فقیه در استان ها است و امیدواریم انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی، به بازنگری جدی و به روزرسانی شیوه های تربیتی و پرورشی با هدف ایجاد تحول فرهنگی و دینی در بین نسل جوان منجر شود.
 
مشفقیان تصریح کرد: متاسفانه طی سالهای گذشته، از اهمیت امور تربیتی و پرورشی در سطح مدارس کاسته شده و از طرفی، اجرای خاموش و بی‌سر و صدای برخی طرح ها مانند سند ۲۰۳۰ در برخی مناطق، زنگ خطر موج جدیدی از تهاجم فرهنگی علیه نسل جوان را به صدا درآورده است.
 
معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: بنابراین، نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس دست یاری به سوی تمام سازمان ها، تشکل ها و ارگان هایی که امکان قانونی و ظرفیت لازم برای ورود جدی به عرصه های تربیتی و پرورشی با رویکرد اسلامی و ایرانی را داشته باشند، دراز می‌کند و آماده همکاری‌ مشترک فرهنگی با دیگر تشکل‌ها و ارگان ها در چنین زمینه‌هایی است.
 
 مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی استان فارس نیز در این نشست گفت: مبنای کار و سیاست گذاری های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، این است که مطابق آیات قرآن کریم، تزکیه بر تعلیم مقدم است اما همان گونه که اشاره شد، طی سالیان اخیر از اولویت و اهمیت تربیت و پرورش کاسته شده و امروز خلاء جدی رویکردهای صحیح پرورشی در سطح مدارس این مساله به چشم می خورد.
 
رضا نجابت اضافه کرد: در شرایط امروز و محدودیت‌های کرونایی همچنین افزایش فعالیت در فضای مجازی باید مسئله پرورشی و امور فرهنگی مدارس و دانش آموزان را مدنظر قرار داد، همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیری که با وزیر آموزش و پرورش و رؤسای مناطق آموزش و پرورش کشور داشتند، فرمودند فعالیت شما در بستر مجازی مناسب است ولی حوزه پرورشی کجاست و این مورد مغفول مانده است.
 
وی اظهار داشت: ایشان با نگاه دقیق خود به همه ما یادآوری کردند که در همه شرایط خصوصا در شرایط مجازی بودن مدارس از حوزه پرورشی غافل نشویم.
 
نجابت با اشاره به اینکه بر همین مبنا تلاش کردیم تفاهم‌نامه‌ای منعقد کنیم، گفت: تفاهم‌نامه، بندهای مختلفی دارد که یکی از بندهای آن استفاده از حضور طلاب و روحانیون گرانقدر و متبحر در امور تربیتی و پرورشی است.
 
 مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی فارس افزود: امید است بتوانیم از حضور این طلاب در سطح مدارس استفاده کنیم تا در نهایت شبکه گسترده‌ای از دانش آموزانی که در ارتباط با طلاب، بنیه دینی آنها تقویت شده و مهارت های زندگی را فرا گرفته اند، داشته باشیم .
 
نجابت خاطرنشان کرد: رویکرد ما فقط مباحث ایمانی و دینی نیست و طبق برنامه، بنا هست که دانش آموزان مهارت‌های زندگی و سایر اصول پرورشی را نیز آموزش ببینند.
 
وی اضافه کرد: البته کار تربیتی امری است مستمر، ادامه دار و طولانی مدت که خروجی آن در کوتاه مدت دیده نمی شود و سختی کار همین است چون چند سال طول می کشد تا اولین خروجی کار را ببینیم بنابراین امیدواریم با کمک ها و راهنمایی بزرگواران بتوانیم به خوبی از محضر روحانیت معظم در اتحادیه، مدارس و همکاری و هماهنگی با دانش آموزان استفاده کنیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
327 کلیک ها  پنج شنبه, 27 آذر 1399 14:13
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا