سلامت جوانان و نوجوانان اولویت همه دستگاه ها

  استاندار فارس، سلامت جوانان و نوجوانان را اولویت همه دستگاه ها عنوان کرد و خطاب به مسئولین دستگاه های اجرایی گفت: تجربه نشان می‌دهد در هر زمان و مکان که جوانان را مشارکت دادیم بهترین نتیجه‌ها را گرفتیم، لذا موظف هستید میدان را باز کنید تا جوانان…

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال جاری پیش ازظهر امروز به ریاست دکتر محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس و با دستور بررسی سلامت جوانان برگزار شد.

استاندار فارس در این جلسه خواستار ارائه گزارش دقیق، به تفکیک بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری شد و افزود: شورای هماهنگی بانک‌های استان تعداد نفرات ثبت نام شده، تعداد افراد منتظر دریافت تسهیلات و همچنین مدت زمان انتظار برای اخذ وام ازدواج و فرزندآوری را ارائه دهد.

وی ادامه داد: سازمان ورزش و جوانان استان، مدافع حقوق جوانان است؛ در صورت عدم دسترسی به اطلاعات، نمی‌توانید از حقوق جوانان دفاع کنید لذا اقدامات لازم را برای دسترسی به سامانه پرداخت تسهیلات بانک مرکزی در زمینه ازدواج و فرزندآوری یا همکاری شورای هماهنگی بانک های استان، انجام دهید، در صورت عدم حصول نتیجه، سامانه‌ای استانی ایجاد کنید تا همزمان بتوانید میزان ثبت نام و همچنین تعداد افراد دریافت کننده وام فرزندآوری و ازدواج را رصد کنید.

دکتر ایمانیه در ادامه تصریح کرد: سلامت جوانان اولویت همه دستگاه‌ها و نهادهاست لذا همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعم از دولتی و غیرانتفاعی می‌بایست تا ۱۵ مهر ماه سال جاری نسبت به غربالگری دانشجویان خود از منظرهای مختلف سلامت، طبق فرم‌های مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری اقدام کنند و در صورت وجود موارد اورژانسی و حاد، مرکز علمی موظف به مداخله است، آموزش و پرورش استان نیز موظف است شبیه همین اقدام را تا پایان مهر ماه برای دانش آموزان متوسطه دوم( سه سال آخر دوران دانش‌آموزی) اجرایی کند.

این مقام ارشد دولتی اذعان کرد: بهترین نتایج با مشارکت جوانان حاصل می شود.

نماینده عالی دولت در فارس اقدامات برای ساماندهی امور جوانان خصوصا در حوزه سلامت در دو بازه مقطعی و بلند مدت را، ضروری دانست و گفت: در اقدامات مقطعی قسمت قابل توجهی از امور جوانان را به خودشان واگذار کنید؛ تجربه نشان می‌دهد در هر زمان و مکان که جوانان را مشارکت دادیم بهترین نتیجه‌ها را گرفتیم، جوانان بدون توقع و با کمترین انتظار در امور همکاری می کنند؛ لذا موظف هستید میدان را باز کنید تا جوانان خلاقیت‌ها، ابتکارات و نوآوری‌های خود را به میان آورند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به جوانان خدمت کنیم آنها را در امور وارد کنیم، هرچند که تجربه کمی دارند اما صاحب قدرت خلاقیت و انرژی بیشتری هستند و وقتی مشاهده می‌کنند که ما در کنار آنها قرار گرفتیم از تجربیات ما نیز بهره می‌برند؛ با همکاری و هم افزایی 2 گروه شاهد وضعیت مطلوب تری خواهیم بود.

استاندار فارس، یکی دیگر از اقدامات لازم در تامین سلامت جوانان را، فعال نمودن سیستم نظام پیشنهادات عنوان کرد و ادامه داد: سامانه‌ای ایجاد کنید تا جوانان ایده‌های خود را برای حل مسائل اجتماعی ارائه دهند پس از بررسی به بهترین پیشنهاد جایزه دهید و ارائه دهنده پیشنهاد برتر در ستاد ساماندهی امور جوانان ایده خود را مطرح کند و در صورت تصویب در شورا، آن را اجرایی و عملیاتی کنید.

دکتر ایمانیه در پایان هدف از برگزاری این قبیل جلسات را رسیدگی به امور جوانان، هم از بعد معنوی و هم از نظر مادی دانست و تصریح کرد: اعضای این ستاد به منظور پربار شدن نتایج این جلسات هم اندیشی و پیشنهاد ارائه دهند.

در ابتدای این جلسه، شورای هماهنگی بانک های استان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و سازمان بهزیستی استان به ارائه گزارشات خود پرداختند.

انتهای پیام /  108
121 کلیک ها  یکشنبه, 19 شهریور 1402 08:38
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا