سرپرست هيئت پزشكي ورزشي فارس خبر داد:

پرداخت 200 میلیون تومان هزینه درمان ورزشی طی سه ماهه گذشته

حيدر صفرپور، يكشنبه 14 شهريور در كنفرانس خبري گفت: وظیفه هیئت پزشکی ورزشی تنها بیمه ورزشکاران نیست، بلکه از ابتدای فعالیت ورزشی یک ورزشکار و تا زمانی که آسیب های احتمالی پیش پاید به ارائه خدمات می پردازد.

او با بیان این که، متاسفانه در استان فارس  شیوع  مکمل هانگران کننده است  ، گفت: ارتقا آگاهي در مورد مكمل‌هاي غذايي و توسعه ارتباط و تعامل منطقي با تمام هيئت‌هاي ورزشي و ساير اداره‌ها مانند آموزش و پرورش، علوم پزشكي، ورزش و جوانان و ... از برنامه‌هاي آتي خواهد بود.

 او با تاكيد براينكه پيشگيري از بروز آسيب‌هاي ورزشي در ورزشكاران، يك اولويت است، گفت: اين مهم با آموزش قابل دستیابی است، برهمين اساس برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي يكي اولويت‌ها است.

سرپرست هيئت پزشكي ورزشي استان فارس با تاكيد برمنویات مقام معظم رهبری در ارائه خدمات بيمه‌اي و درماني مبني براينكه يك بيمار جز رنج بيماري نبايد دغدغه ديگري داشته باشد، گفت: به‌دنبال تسهيل در روند خدمات بيمه‌اي به ورزشكاران هستیم تا ورزشکاران برای گرفتن خدمات کمترین مراجعه را داشته باشند.

صفرپور گفت: طي سه ماه گذشته بالغ بر 200 ميليون تومان هزينه درمان به ورزشكاران بيمه شده پرداخت كرده‌ايم و بالغ بر هزار ساعت حضور پزشكياران در مسابقات ورزشي ثبت شده است.

صفرپور هزينه بيمه هر ورزشكار براي يك سال را 15 هزار تومان اعلام و اضافه كرد: ورزشكار پس از بيمه شدن تا سقف 10 ميليون تومان و حتي بيشتر از خدمات درماني بهره‌مند خواهد شد.

وی از تحت پوشش بیمه قرار دادن 100 هزار ورزشکار در استان فارس خبر داد و گفت: بدون شک ورزشکاران استان از 100 هزار تن بیشتر است که باید با آشنایی بیشتر به مزیت های بیمه، مابقی را نیز جذب کنیم.

صفرپور به برگزاري سمينار سالانه هيئت پزشكي ورزشي استان فارس در روز پنجشنبه 18 شهريورماه در شيراز اشاره کرد و گفت: در اين سمينار كه امسال نيز همانند سال‌هاي قبل برگزار مي‌شود، از هيئت‌ها و باشگاه‌هاي ورزشي كه در پوشش بيمه‌اي موفق‌تر و بهتر عمل كرده‌اند، تجليل مي‌شود.

اوگفت: يك تيم نظارتي متشكل از نمايندگاني از ورزش و جوانان، معاونت غذا و داروي علوم پزشكي و اداره اماكن، به زودي نظارت بر اماكن ورزشي را بزودی آغاز مي‌كنند.

سرپرست هيئت پزشكي ورزشي فارس گفت: اين تيم نظارتي، رعايت مسائل اوليه بهداشتي باشگاه‌ها به لحاظ فني و ساختاري و موضوع استفاده از مكمل‌هاي نيروزا را مورد توجه قرار خواهد داد.

وي از انتخاب تعدادي ورزشكار به‌عنوان سفيران سلامت براي اولين بار در كشور خبر داد و گفت: ورزشكاراني كه در دوران زندگي ورزشي خود، سالم ورزش كرده و سعي كرده‌اند با ارتقاء علم و آگاهي‌هاي خود دور از آسيب‌ها باشند، را به‌عنوان سفيران سلامت انتخاب خواهيم كرد. اميدواريم اين طرح الگويي براي كشور باشد.

انتهای پیام /  102
2147 کلیک ها  یکشنبه, 14 شهریور 1395 22:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا