ورود بازرسی کل استان فارس برای تعیین تکلیف مسائل موجود در فارس

ورود بازرسی کل استان فارس برای تعیین تکلیف مسائل موجود در فارس
   
ورود بازرسی کل استان فارس برای تعیین تکلیف مسائل موجود در فارس |||| ||||

با ورود بازرسی کل استان فارس بسیاری از مسائل تعیین تکلیف شد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :کاظم اکرمی،  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۹ مهرماه سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور است، گفت: رئیس سازمان بازرسی کل کشور توسط رئیس قوه مشخص می شود.

رئیس بازرسی کل استان فارس و رئیس منطقه ۳ کشور اضافه کرد: بازرسی فوق العاده حسب امر مسئولین قوه و سازمان انجام می شود و بازرسی های مستمر و دوره ای وجود دارد و برای بازرسی ها باید با دلیل و مدرک وجود داشته باشد.

وی گفت: با ورود بازرسی کل استان ۱۱ هزار تن ذرت آلوده در استان تعیین تکلیف شد و این ذرت ها امکان استفاده برای غیر خوراکی داشت و تبدیل به الکل شود تا از بین برود و با بازرسی استان این موضوع تعیین تکلیف شد.

اکرمی اظهار کرد: قاچاق سوخت با توجه به شرایط کشور بسیار زیاد است و ورودی سوخت استان را بررسی کردیم و در نهایت مشخص شد ۲۱۵ هزار لیتر نفت گاز (گازروئیل) با بررسی های انجام شده در یکی از جایگاه ها باید تخلیه می شد و که انجام نشد و با جایگاه و نفتکش برخورد شد.

اکرمی گفت: برخی ارز می گیرند برای تجهیزاتی که در کشور نیست وارد کنند، اما یا کالا وارد نکرده و یا کالا را در بازار آزاد فروخته، یا ارز را فروخته اند و یا همان کالا و اقدام به وارد کردن کالای دیگری کرده اند، که یک شرکت تسهیلات مالی و اعتباری معادل پنج میلیون یوان چین ارز دولتی، دریافت کرده که به تعهد آن عمل نکرده است.

وی با اشاره به اینکه شیراز و فارس به خط لوله انتقال سوخت متصل نیستند و با نفت کش سوخت وارد فارس می شود، اظهار کرد: در پالایشگاه بندرعباس سکوی اختصاصی برای فارس در نظر گرفته شده که ۷۶ میلیون لیتر بنزین برای آخر تابستان به شیراز تخصیص داده شد.

رئیس سازمان بازرسی کل استان فارس در بحث فرار مالیاتی هم گفت: در سال ۱۴۰۲ متوجه چند فرار مالیاتی شدیم یک شرکت کالای تولیدی را از طریق تعاونی مسکن خودش که از مالیات معاف است، بفروش رسانده است و شرکت تولیدی قانون را دور زده و با بررسی های مختلف ۲۱ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی کشف شد و در یک مورد دیگر محصولاتی که به فروش رفته در بسیاری از اسناد مالیاتی نیامده است و بارنامه ها را بررسی کردیم و متوجه مغایرت موجود شدیم بیش از هزار و ۵۹۴ میلیارد ریال فرار مالیاتی وجود داشت.

وی گفت: در بازرسی از معادن ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال فرار مالیاتی احصا شد و در برخی موارد متوجه شدیم ۱۰۰ تا ۲۰۰ برابر بهره برداری وجود داشت که اعلام نشده بود و در یک مورد متوجه یک هزار و ۲۷۴ میلیون ریال فرار مالیاتی شدیم که مربوط به یکی از پالایشگاه ها بود و ۵۲۳ میلیارد ریال فرار مالیاتی هم از طریق بررسی تراکنش بانکی افراد حقیقی مشخص و به سازمان مالیات معرفی کردیم.

همچنین رئیس منطقه سه کشور و رئیس کل بازرسی استان فارس در پاسخ به سوال خبرنگار خط فارس در خصوص کاربری های غیر مجاز ، رانت خواری و مدرسه مهر تابات گفت : بازرسی استان به جد پیگیر تمامی موضوعات بوده و اگر فردی اسامی شخص یا اشخاص خاصی را دارد با ارائه به سازمان فرد و فعالیت های غیر قانونی آن ها مورد بررسی و با فرد مذکور برخورد قانونی خواهد شد.

اکرمی گفت: در یکی از بازرسی هایی که انجام شده حدود یک هزار تن سویا وارد استان شده که قابلیت مصرف انسانی ندارد و روی بحث قابلیت غیرانسانی هم در حال بررسی هستیم که از گمرک بندرعباس وارد فارس شده و در یک انباری در سروستان دپو شده بود.

وی اظهار کرد: شرکتی که سیلیکون متالیک وارد می کرد و میزان آن ۲٫۷ میلیون یورو بود که شرکت برای دریافت سود بیشتر رقم را در گمرک با اعداد بالاتر اعلام می کرد که این موضوع را مشخص و رقم صحیح را به گمرک اعلام کردیم و متاسفانه این شیوه برای سواستفاده توسط برخی از شرکت ها انجام شده بود.

اکرمی با تاکید بر ایکه پنج هزار و ۱۰۰ پرونده تسهیلاتی بررسی و یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شد که در راستای اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام شده است، افزود: بانک ها وقتی تسهیلات پرداخت می کنند دریافت کننده تسهیلات ملکی را در گرو بانک قرار می دهند و زمانی که فرد با تاخیر اقدام به پرداخت می کند، بانک ها به خاطر تغییر قیمت ملک اقدام به تودیع ملک نمی کند و ۲۵ فقره ملک افراد به آنان بازگردانده شد.

وی، دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت نام مدارس را ممنوع اعلام کرد و گفت: ۲۰ مدرسه بررسی شدند و ۸۰ میلیارد ریال اضافه دریافت کرده بودند که به مرجع قضایی ارجاع می شود و ۲۳ نفر را به هیات تخلفات اداری معرفی شدند و ۱۶ نفر به مراجع قضایی معرفی کردیم.

اکرمی گفت: نظارت به مصوبات شوراها هم داریم و در مواردی مصوبه ای تصویب می کند که مغایر با قانون بوده است، مصوبه را به دیوان عدالت اداری ارجاع داده ایم و جلسه با اعضای شورا گرفتیم و آن را هم مورد توضیح دادیم تا اصلاح مصوبات را داشته باشند و سال قبل یکصد مصوبه را اصلاح کردیم و امسال بیش از ۳۰ مصوبه اصلاح می شود.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص آرامستان صدرا و تاثیرش روی آب شرب و چاه های آب، گفت: برای ایجاد آن فرایند دارد که قبرستان صدرا تمام فرایند را طی کرده است و برابر مقررات احداث آن شکل گرفته است و در مورد ساخت آرامستان و بیمارستان باید فاضلاب آن محل ها کشیده شده باشد و زمانی بیمارستان قابل بهره برداری است که سیستم دفع فاضلاب مشخص شده باشد.

اکرمی گفت: در مورد تغییر کاربری ها ده ها پرونده داشتیم که افرادی هم به حبس محکوم شدند و وقتی پروژه می خواهد انجام شود، باید زمان و بودجه آن تعریف شد و در خصوص قطع چهار هزار و ۲۰۰ درخت مربوط به سال های گذشته است و بند سوم مربوط به جایگزین درخت ها بوده اند و چند سال پیش هم موضوع کاشت درخت را انجام دادند و مقرر شده است که موضوع کاشت درختان انجام شود.

بازرس کل استان فارس گفت: اگر مدرسه غیرمجاز ساخته شده باشد با کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری برخورد می کنیم و کمیسیون ماده ۱۰۰ هم نظر به تعطیلی مدرسه «مهر تابان» داده بود و الان اجازه بازگشایی سه ماهه ارائه شده است.

وی در مورد باغ موزه مشاهیر هم گفت: باید ضلع شمالی باغ موزه مشاهیر تملک می شد که هزینه وجود نداشت و سه چهار مورد ملک باید تملک شود که کمک کردیم تا اعتبار تامین شود و امیدوارم تا پایان سال این باغ موزه افتتاح شود.

اکرمی در مورد پمپ بنزین ابیوردی هم افزود: یکی از اختلافات اینست که اینجا نباید پمپ بنزین باشد و شهرداری عنوان می کند که قرار است این پمپ بنزین به بلوار چمران منتقل شود و اگر قرار است جابجا شود، باید این پمپ تعطیل شود چرا که هزینه چند میلیاردی برای بازسازی پمپ بنزین صرفه ندارد و اما اگر قرار به جابجایی نیست زودتر تکلیف روشن شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد ورود کامیون ها به شهر شیراز هم گفت: در این مورد باید شورای ترافیک تصمیم بگیرد و اگر قرار شد مردم کامیون وارد نکنند باید جای مشخص برای پارک کامیون برای کامیون داران در نظر گرفته شود.

انتهای پیام /  108
7 کلیک ها  دوشنبه, 16 مهر 1403 07:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا