برخورد با تخلفات و فساد در اولویت سازمان صمت فارس

برخورد با تخلفات و فساد در اولویت سازمان صمت فارس
   
برخورد با تخلفات و فساد در اولویت سازمان صمت فارس |||| ||||

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان فارس در ارائه گزارش عملکرد بازرسان در دی ماه سال ۱۴۰۰ به جدیت این دستگاه در برخورد با فساد و تخلفات موجود در بازار تاکید کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین مهدی حسنی، معاون بازرسی سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان فارس  با بیان اینکه بازدیدهای قابل توجهی در ماه جاری از بنگاه‌های اقتصادی توسط بازرسان به عمل آمده است، مطرح کرد: در دی‌ماه سال جاری از 8271 واحد که 733 واحد متخلف شناسائی و تحت عناوین گرانفروشی، عدم درج قیت، احتکار، عرضه خارج از شبکه و ... با ارزش ریالی بیش از 50 میلیارد ریال به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند. 
 
وی افزود: عمده تخلفات مکشوفه شامل عدم درج قیمت 344 تخلف گرانفروشی 175 تخلف بوده است.
 
معاون بازرسی سازمان صمت فارس تصریح کرد: در دی ماه سال جاری 522 مورد گشت مشترک با ارگان‌های مختلف از جمله اداره‌کل تعزیرات حکومتی اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی برگزار شد که منجر به کشف 167 مورد تخلف گردیده است.
 
وی گفت: در بخش مواد غذایی تعداد 2347 مورد بازرسی صورت پذیرفته که 378 مورد تخلف کشف و با تشکیل برگ گزارش بازرسی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.
 
حسنی اظهار داشت: در بخش لوازم خانگی 70 مورد بازرسی انجام شده که 31 مورد تخلف ثبت گردیده است. در خصوص منسوجات، پوشاک و کیف و کفش نیز 402 واحد بازرسی شده که 122 تخلف ثبت و به اداره کل تعزیرات ارسال گردیده است. در بخش مصالح ساختمانی نیز از 139 واحد بازرسی شده 10 مورد تخلف ثبت و به تعزیرات ارسال گردیده است. در خصوص نانوائی‌ها 101 مورد تخلف، میوه و صیفی‌جات 108 موردتخلف، مواد پروتئینی 26 مورد تخلف نیز کشف گردیده است. 
 
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در دی ماه سال جاری در بخش قاچاق 7 صورت‌جلسه کشف کالای قاچاق به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال تنظیم و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال گردید. عمده کالاهای مکشوفه در زمینه آجیل و خشکبار کیف و کفش و پوشاک بوده است.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
369 کلیک ها  یکشنبه, 10 بهمن 1400 13:26
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا