آغاز احداث جاده دسترسی به معادن خاک‌رس کوار

  عملیات احرایی احداث جاده دسترسی به معادن خاک رس شهرستان کوار با سرمایه‌گذاری ۴۹۵ میلیاردی توسط سازمان ایمیدرو آغاز شد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :رئیس هیئت عامل ایمیدرو و معاون وزیر صمت یکشنبه سوم اردیبهشت در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه با اشاره به اینکه این طرح ایجاد زیر بناهایی در معادن بزرگ و مناطق معدنی است و به حوزه تولید و رفاه اجتماعی وتحقق شعار سال کمک می‌کند، گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث جاده دسترسی به معادن خاک رس به طول ۱۰ کیلومتر در شهرستان کوار برای تقویت واحدهای آجری پزی است.

وجیه الله جعفری با اشاره به مشارکت و سرمایه گذاری  ۴۹۵ میلیاردریالی ایمیدرو در این طرح مهم بر لزوم تسریع کار در توسعه فعالیتهای تولیدی و اقتصادی برای افزایش اشتغال و کاهش بیکاری و بهره مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها دراین حوزه تاکید کرد.

او با اشاره به اینکه کاهش مصرف و افزایش تولید دراستای استفاده بهینه از داشته‌هاست، اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌ها، فنآوریهای جدید و بهره مندی از علم و دانش روز در راستای فعالسازی پتانسل معادن وموجب ارزش افزوده، تقویت زیر ساخت‌ها و تکمیل زنجیره بالا دستی و پایین دستی در مناطق مختلف کشور و استان فارس است که ایمیدرو دراین مهم قدمهای خوبی را برداشته است.

محسن ربانی زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در این مراسم با تاکید براینکه فراهم کردن ظرفیت‌های بالقوه استان به بالفعل شدن ضرورت دارد گفت: واحدهای آجر کوار ظرفیت خوبی را ایجاد کرده است که ایجاد زیر ساخت‌ها در این خصوص زمینه برای سرمایه گذاری را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در این مراسم با اشاره به اهمیت تکمیل و تامین زیر ساخت‌های معدنی ( منابع خدادادی) در تقویت، بهره برداری، توسعه صنایع معدنی و رشد کمی و کیفی درفعالیتهای اقتصادی گفت: توسعه واحدهای معدنی و صنایع معدنی از ضروریات شهرستان کوار است، لذا احداث جاده دسترسی به معادن خاک رس در این شهرستان از جمله پروژه‌های زیربنایی بخش معدن فارس است که موجب حل مشکلات و معضلات واحدهای آجر پزی در توسعه فعالیتهای اقتصادی و تولیدی است.

حمیدرضا ایزدی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان کوار با ۱۱ معدن فعال با ذخیره ۷۱ میلیون تن و میزان استخراج سالیانه ۱.۶ میلیون تن  بوده، همچنین حدود ۱۰۰ واحد آجر عمدتا فشاری، سه گل و گری در این شهرستان موجود است که به عنوان  قطب آجر استان و جنوب کشور علاوه بر تامین آجر استان فارس آجر مورد نیاز استانهای مجاور را نیز تامین می‌کند.  

او بیان کرد: بخش معدن و صنایع معدنی به‌عنوان یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت مناسب در کشور در توسعه پایدار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا استراتژی معدنی راهگشای رشد معادن و صنایع معدنی است.

انتهای پیام /  108
176 کلیک ها  دوشنبه, 04 ارديبهشت 1402 12:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا