شهرک صنعتی و کارگاهی شهید دستغیب شیراز رونق می‌گیرد

شهرک صنعتی و کارگاهی شهید دستغیب شیراز رونق می‌گیرد
   
شهرک صنعتی و کارگاهی شهید دستغیب شیراز رونق می‌گیرد |||| ||||

رئیس سازمان صمت فارس از رونق شهرک صنعتی و کارگاهی شهید دستغیب شیراز با توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل امکانات خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین حمیدرضا ایزدی بکشنبه ۸ خرداد در چهارصد و چهل و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس که در شهرک صنعتی شهید دستغیب شیراز برگزار شد، گفت: بحث شناسایی و ساماندهی کارگاهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته که با توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل امکانات و همکاری سایر دستگاه‌های ذی ربط فعالیت واحدهای تولیدی در این شهرک رونق می‌گیرد.
 
او با اشاره به اهمیت بررسی مشکلات کارگاه‌های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شهید دستغیب شیراز، افزود: صنعتگران و تولید کنندگان در این شهرک صنعتی مسائل و مشکلاتی دارند، بسیاری از زیرساخت‌های این شهرک به دلایل زیادی آماده نیست به همین سبب مشکلات را بررسی و طبقه بندی کرده و با توجه به ضرورت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال برای کاهش بیکاری، حمایت ازصنعتگران و تولید کنندگان در دستور کار این سازمان قرار دارد .
 
رئیس سازمان صمت فارس اظهار کرد: ضرورت دارد که برای رفع موانع و مشکلات کارگاه‌های صنعتی و تولیدی در این شهرک و نیز ساماندهی آنها، دستگاه‌های اجرایی ذی ربط تلاش کنند تا برای واگذاری انشعاب و خطوط تلفن ثابت، آب و گاز، تقویت شبکه برق‌رسانی و روشنایی معابر، و اصلاح تعرفه‌های عوارض و مالیات و احداث واحدهای تولیدی و کارگاهی موانع و کمبودها برطرف شود.
 
ایزدی گفت: این شهرک دارای ظرفیت خوبی است که می‌تواند در اشتغالزایی نقش زیادی داشته باشد همچنان که کارگاه‌های کنونی دراین شهرک با فعالیت خود، تعداد زیادی فرصت شغلی ایجاد کردند و در سخت ترین شرایط کار و تولید می کنند تا در چرخه اقتصادی و تولید این استان نقش داشته باشند.
 
این مقام مسئول در استان فارس گفت: حضور واحدهای صنعتی با فعالیت مشترک در یک مکان ویژه می‌تواند منجر به فعالیت‌های مشترکی مانند خرید مواد اولیه به‌طور مشترک، بازاریابی و بازارسازی مشترک، رفع مشکلات با همفکری یکدیگر و ایجاد رقابت سالم شود.
 
ایزدی ادامه داد: در این ناحیه از لحاظ تولیدات واشتغالزایی تعداد ۹۲۵ واحد صنفی، صنعتی و نمایشگاهی و اشتغال بیش از ۴۰۰۰ نفردر بحث درودگری ، مبل سازی و نئوپان و... اقدامات خوبی انجام شده است اما از این لحاظ که متولی مشخصی فعالیت این شهرک را زیر نظر نداشته است، هنوز کمبودها و نیازمندی‌های زیادی وجود دارد که با برطرف شدن مشکلات در احداث و راه‌اندازی واحدهای جدید رونق بیشتری ایجاد می‌شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: صرف نظر از تعداد اندکی از کارگاه‌های شهرک صنعتی شهید دستغیب که از سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس مجوز گرفتند، بیشتر کارگاه‌ها متولی ندارند و در چند سال گذشته، شهرداری برای آنها مجوز احداث کارگاهی و انبار صادر کرده است.
 
در این جلسه با هدف بررسی مشکلات شهر و پالایش واحدهای تولیدی برگزار شد، تعیین محدوده شهرک صنعتی شهید دستغیب از سوی شهرداری منطقه۵ شیراز، تهیه اطلاعات جامع وکامل صنفی یا صنعتی از واحدهای موجود، شناسایی کارگاه‌های مزاحم و معرفی آنها به سازمان صمت و صدور پروانه های صنفی یا صنعتی با توجه به شرایط زیست محیطی، تصویب شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
650 کلیک ها  یکشنبه, 08 خرداد 1401 19:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا