برخورداری عشایر فارس از سه طرح بهداشتی و آبرسانی

برخورداری عشایر فارس از سه طرح بهداشتی و آبرسانی
   
برخورداری عشایر فارس از سه طرح بهداشتی و آبرسانی |||| ||||

مدیرکل امور عشایر فارس از برخورداری عشایر این استان از سه طرح بهداشتی و آبرسانی مصوبات سفر هیئت دولت ۲۲ مهر ماه به فارس به منظور ارتقای کیفیت زندگی عشایر خبر داد. 

 
به گزارش راستین آنلاین روح‌الله بهرامی سه‌شنبه ۱۱ آبان با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: با اجرای این سه طرح، مبلغی بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال ویژه جامعه عشایری برای ارتقاء شاخص‌های برخورداری و توسعه منابع انسانی هزینه خواهد شد.
 
او افزود: یکی از این مصوبات برنامه سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشت و درمان در مناطق عشایری به خصوص در زمان کوچ و پوشش خدمات حمایتی بهداشتی است که در ادامه بهره برداری از ۳۸ کانکس بهداشتی که در اختیار این قشر مولد بوده است، خواهد بود.
 
به گفته مدیرکل امور عشایر فارس خاطرنشان کرد: با تصویب ساخت ۱۰ خانه بهداشت سیار عشایری و معرفی آنها به استان در سال ۱۴۰۰، با همکاری بنیاد مستضعفان این خانه‌ها احداث خواهند شد.
 
بهرامی با بیان اینکه برخورداری عشایر از آب آشامیدنی در بعضی از مناطق عشایر امکان پذیر نیست، عنوان کرد: با توجه به فرسوده بودن ناوگان آبرسانی موجود و جایگزینی ناوگان جدید، خرید ۲۰ دستگاه خودرو آبرسانی برای عشایر توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ تصویب شده و اعتبار خرید ۱۰ دستگاه دیگر از طریق منابع صندوق توسعه کار آفرینی امید با اختصاص تسهیلات و تضمین از سوی سازمان عشایر تامین خواهد شد.
 
مدیرکل امور عشایر فارس اضافه کرد: سومین طرح از این مصوبات تهیه ۱۰۰۰ عدد مخزن پانصد لیتری برای ذخیره آب خانوار عشایر است که در مسیرهای صعب العبور سکونت دارند و از نعمت آشامیدنی لوله کشی برخوردار نیستند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
481 کلیک ها  سه شنبه, 11 آبان 1400 16:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا