ارائه خدمات فرهنگی به عشایر مغفول مانده است

  مدیر کل امور عشایر فارس با اشاره به جمعیت کثیر عشایر این استان، گفت: ارائه خدمات مناسب، موثر و مستمر فرهنگی و اجتماعی به جامعه عشایری فارس، مغفول مانده است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : عبدالحمید کریمی یکشنبه ۱۰ اردیبهشت در مراسم مبادله تفاهمنامه فرهنگی و اجتماعی بین ادارات کل امور عشایر و کمیته امداد فارس، گفت: جامعه عشایری کشور همواره نقش موثری در رشد و تعالی اهداف نظام جمهوری اسلامی داشته‌ و با کمترین چشمداشت به عنوان یک قشر مولد، در ایجاد امنیت و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی نقش موثری را ایفا کرده اند.

او ادامه داد: به منظور ارائه خدمات خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه عشایر، با پیگیری ها و مکاتبات مستمر با استاندار فارس، برای نخستین بار در استان شاهد برگزاری فارس اولین جلسه شورای فرهنگی عشایری استان بودیم که در این جلسه با دستور استاندار فارس، معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل امور عشایر این استان تشکیل شد.

مدیرکل امور عشایر فارس ادامه داد: از دیگر مصوبات جلسه شورای فرهنگی عشایری استان، دستور استاندار فارس برای پیاده سازی آئین نامه ساماندهی عشایر در جهت انعقاد تفاهم نامه فرهنگی و اجتماعی با تمام دستگاه‌های اجرائی استان بود که کمیته امداد استان در این زمینه پیشگام بود.

توانمندسازی عشایر فارس با جدیت دنبال می‌شود

مدیرکل کمیته امداد فارس نیز از جمله اهداف انعقاد تفاهم نامه دوجانبه با ادره کل امور عشایر را استفاده حداکثری از توان و ظرفیت طرفین و تعامل سازنده برای رفع نیازها و مشکلات جامعه عشایری دانست و گفت: در قالب این تفاهم نامه، بهبود وضعیت معیشتی و درمانی عشایر، ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی، همکاری در کاهش فقر و توانمندسازی عشایر را با جدیت دنبال می کنیم.

مرتضی موصلی افزود: عشایر از گذشته به عنوان خیرین و عاملین اجرای احکام الهی در استان فارس بوده‎اند و به ویژه عشایر استان در ادای فریضه زکات و کمک‌های مومنانه و خیرین نقش بسزایی داشته‌اند.

او ادامه داد: کمیته امداد فارس از توانایی‌های گسترده‌ای در سطح استان و کشور برخوردار است و منابع متنوع استانی و ملی را در دسترس دارد که از آن می‌توان در برای پیشبرد اهداف عالی جامعه هدف عشایری بهره برد.

موصلیی بر لزوم شناسایی جامعه هدف عشایری خدمات گیرنده تاکید و اضافه کرد: بسیاری از ظرفیت‌های خدمات مشاوره‌ای خانواده، ازدواج، تحصیلی، اردوهای سیاحتی و زیارتی، خرید تضمینی صنایع دستی، توزیع اقلام زندگی عشایری، حضور در مناطق عشایر و بررسی مشکلات عشایر در دسترس عشایر فارس خواهد بود.

انتهای پیام /  108
151 کلیک ها  دوشنبه, 11 ارديبهشت 1402 08:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا