آسیب مونسون به ایل‌راه‌ها در فارس

 مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: بارش‌های سامانه مونسون خسارت‌های زیادی به زیر ساخت‌های عشایری به ویژه ایل‌راه‌ها وارد کرده است.


به گزارش راستین آنلاین عبدالحمید کریمی یکشنبه ۹ مرداد به خبرنگاران گفت: با توجه به نقطه ای بودن بارش‌های اخیر خسارت‌های زیادی به زیر ساخت‌های عشایری به ویژه ایل‌راه‌ها و جاده‌های دسترسی به تاسیسات زیربنایی در مناطق عشایری وارد شده است. 
او ادامه داد: از آنجا که جاده‌های عشایری، شریان‌های آبرسانی سیار و تامین خدمات زیربنایی و بهداشتی به عشایر محسوب می‌شود، بهسازی و در مدار بهره برداری قرار دادن آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
کریمی با بیان اینکه جاده‌های عشایری از لحاظ تقسیم بندی وزارت راه، پایین تر از جاده‌های درجه سه روستایی دسته بندی می‌شوند، گفت: طبق آئین نامه ساماندهی عشایر اداره کل امور عشایر صرفا اعتبارات مرمت و راه گشایی در اختیار دارد و اعتبارات جاده سازی به عهده وزارت راه و شهرسازی است.
مدیرکل امور عشایر استان فارس خواستار همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در این زمینه شد و گفت: ارزیابی دقیق ریالی اثرات و خسارات ناشی از سیل‌های اخیر بر جامعه عشایری در پایان بارش‌های جاری انجام خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
200 کلیک ها  یکشنبه, 09 مرداد 1401 19:03
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا