روز سیاه و وضعیت بحرانی در فارس /آماری که همچنان صعودی است

روز سیاه و وضعیت بحرانی در فارس /آماری که همچنان صعودی است
   
روز سیاه و وضعیت بحرانی در فارس /آماری که همچنان صعودی است |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، وضعیت استان فارس به واسطه افزایش موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از کروناویروس و شیوع واریانت دلتای این ویروس، را بحرانی دانست.

 
به گزارش راستین آنلاین مهرزاد لطفی دوشنبه ۲۵ مرداد در سیصد و هشتاد و چهارمین نشست دانشگاهی ستاد مدیریت کرونا، وضعیت شیوع کرونا در استان فارس را جدی و بحرانی برشمرد و خواستار اعمال جدی محدودیت‌های کرونایی از سوی مسئولان استان شد.
 
لطفی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونای نوع دلتا در کشور و فارس، بررسی آمارها و وضعیت شیوع بیماری کووید۱۹ در استان نشان دهنده بحرانی بودن شرایط است و با ادامه این روند روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت.
 
او اضافه کرد: باید همچون ماه‌های گذشته محکم و با قدرت در مسیر مقابله با این ویروس گام برداریم و در این راه نیازمند همکاری مردم و همراهی نهادها، سازمان‌ها و ادارات مختلف هستیم و خواستار اعمال جدی محدودیت‌های کرونایی از سوی مسئولان استان شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان و به ویژه جوانان خواست در این ایام بحرانی به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند و بر استفاده از ماسک و پایبندی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشند؛ همچنین در صورت وجود علائم بیماری و مواردی شبیه سرماخوردگی سریعاً به مراکز شانزده ساعته مراجعه کنند.
 
لطفی با دعوت از هم استانی‌ها برای پیوستن به پویش «هر خانه، یک حسینیه»، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، تاکید کرد.
 
لطفی در ادامه این نشست، ضمن بررسی روند واکسیناسیون کرونا در استان، تلاش برای افزایش آگاهی عمومی و فرهنگ سازی در زمینه رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین مراجعه مردم برای تزریق واکسن کرونا بر اساس اولویت‌های اعلام شده و گروه های سنی هدف را عاملی مهم در مسیر مقابله با کروناویروس برشمرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دوشنبه ۲۵ مرداد با اعلام آخرین آمارها از وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، ضمن ابراز تاسف شدید، از مرگ ۵۲ بیمار مبتلا به کروناویروس طی یک روز گذشته خبر داد.

 

سید روح‌الله حسینی، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، یک میلیون و ۳۰۰ هزار ۷۲۵ تست تشخیصی مولکولی و سریع در استان فارس، انجام و به شناسایی ۳۷۷ هزار و ۷۵۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

 

او با بیان اینکه ۳۲۸ هزار و ۷۹۶ نفر از بیماران شناسایی شده، بهبود یافته‌اند، گفت: تنها طی روز گذشته ۶۵۱ بیمار جدید در بیمارستانهای فارس پذیرش و بستری شدند تا تعداد بیماران بستری شد در سراسر استان به عدد ۵۰۳۸ نفر برسد.

 

حسینی با اشاره به اینکه حال ۴۰۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند، گفت: متاسفانه طی روز گذشته، ۵۲ بیمار براثر کرونا در فارس جان باختند تا عدد قربانیان این بیماری مهلک به ۵۶۷۴ نفر برسد.

 

او از تلخی بی پایان این روزها به دلیل شیوع کرونا و رنگ باختن اعداد و ارقام مربوط به این بیماری گفت و افزود: تعداد قابل توجهی از افراد جانباخته بر اثر کرونا در روزهای گذشته زیر شصت سال هستند و در حال حاضر از بین بیش از پنجاه هزار بیمار مبتلا یا مشکوک ابتلا به کووید۱۹ در فارس، حدود پنج هزار نفر در بخش های کرونا بیمارستان های فارس خدمات درمانی دریافت می کنند و بیش از ۴۵ هزار نفر نیز در ایزوله خانگی به سر می برند.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه از این افراد و خانواده های آنان خواست، شرایط ایزوله خانگی را با دقت و جزییات بیشتر رعایت و از حضور در جامعه پرهیز کنند تا بتوانیم از سرایت بیشتر ویروس جلوگیری کنیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
794 کلیک ها  دوشنبه, 25 مرداد 1400 13:53
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا