افزایش تعداد داروخانه‌های منتخب برای توزیع داروهای خاص در شیراز

  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از افزایش داروخانه‌های منتخب برای توزیع داروهای خاص در راستای توزیع عادلانه دارو و افزایش دسترسی بیماران به داروهای خاص در شیراز خبر داد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :محمدجواد راعی امروز، ۳ مهرماه در کمیسیون ماده ۲۰ این معاونت از افزایش داروخانه‌های منتخب برای توزیع داروهای خاص در شهر شیراز خبر داد و گفت: در راستای توزیع عادلانه دارو و افزایش دسترسی بیماران به داروهای خاص، پس از بررسی احراز شرایط عمومی متقاضیان، ۱۸۴ پرونده در کمیسیون، مطرح و برای داروخانه دارای شرایط اختصاصی، مجوز توزیع داروهای تالاسمی و هموفیلی، هورمون رشد، بیماران شیمی‌درمانی، داروهای پیوند، داروهای نازایی، داروهای حاجب، داروهای بیماران  MS و CF صادر شد.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری بیش از ۴۰۰ پرونده در هشت کمیسیون قانونی ماده ۲۰ امور داروخانه بررسی شده است، افزود: همچنین نشست‌های این کمیسیون با حضور رئیس دانشگاه، مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه، نماینده انجمن داروسازان، نماینده سازمان نظام‌پزشکی استان و یک داروساز آزاد برگزار می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تصریح کرد: در کمیسیون قانونی ماده ۲۰ به بیش از ۱۳۰ پرونده مربوط به به موافقت اصولی و صدور پروانه تأسیس داروخانه و ۵۰ گواهی تشخیص صلاحیت مسئول فنی شرکت‌های پخش دارویی و داروخانه‌ها پیگیری می‌شود.

راعی با اشاره به ایجاد فرایندهای جدید با هدف تسریع در پرونده‌های تأسیس داروخانه و رضایتمندی متقاضیان اضافه کرد: پس از طرح موضوع و با موافقت همه اعضا، موضوع تفویض اختیار این فرایند از کمیسیون قانونی ماده ۲۰ امور داروخانه‌ها به معاونت غذا و دارو واگذار شد.

 وی با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات داروخانه‌ها شرکت‌های پخش دارویی، یکی دیگر از مواردی است که در این کمیسیون مطرح و بررسی می‌شود، افزود: در راستای نظارت و بازدید بازرسان این معاونت از داروخانه‌ها شرکت‌های دارویی تحت پوشش، ۵۳ پرونده به کمیسیون ماده ۲۰ ارجاع شد و پس از اعلام آرای صادره، برای رسیدگی به تخلف‌های آنان به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده است.

 در این کمیسیون، پرونده‌های دیگری مانند «تبدیل وضعیت داروخانه‌ها به شبانه‌روزی»، «درخواست صلاحیت قائم‌مقامی مسئول فنی»، «درخواست معرفی جانشین مؤسس داروخانه» و سایر امور مربوط به داروخانه‌های تحت پوشش، مطرح و بررسی می‌شود.

انتهای پیام /  108
246 کلیک ها  سه شنبه, 04 مهر 1402 07:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا