• استاندار فارس:

نیاز شیراز در پیک مصرف به ۷۲۰ هزار مترمکعب آب

نیاز شیراز در پیک مصرف به ۷۲۰ هزار مترمکعب آب
   
نیاز شیراز در پیک مصرف به ۷۲۰ هزار مترمکعب آب |||| ||||

استاندار فارس با بیان اینکه در پیک مصرف به حدود ٧٢٠ هزار مترمکعب آب برای شهر شیراز نیاز داریم، تاکید کرد که با مدیریت مصرف هم در قالب توزیع بهینه در خطوط و هم رعایت الگوی بهینه مصرف توسط مصرف کنندگان مشکل تامین آب مورد نیاز حل خواهد شد.

عنایت‌الله رحیمی یکشنبه ٦ تیرماه در آیین بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و خط آبرسانی از غرب به جنوب شرق شیراز با بیان اینکه آب، مایه حیات است و کمبود آن، ارزش این نعمت خدادادی را بیشتر نشان می‌دهد، گفت: تا زمانی که آب به میزان کافی در اختیار داریم نعمت وجود آن را متوجه نمی‌شویم.

او همچنین با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های شرکت‌های آب و فاضلاب، زیرزمینی است و دیده نمی‌شود، افزود: امسال مشکل کمتری نسبت به سال گذشته داریم و با یک فکر تحلیلی و مرور اطلاعات متوجه خواهیم شد که چه فعالیت‌های خوب و بزرگی در مجموعه شرکت‌های آب و فاضلاب استان فارس انجام شده است.

استاندار فارس، آبفای شیراز را از دستگاه‌های پیشرو و ممتاز در سطح استان معرفی و اضافه کرد: اگر با آهنگی که به تناسب محدودیت‌های اعتباری که دولت داشت در سال‌های گدشته انجام می‌شد ما امروز مشکل زیرساخت در فارس نداشتیم و اگر این آهنگ به تناسب درامدهایی که در آینده کشور خواهد داشت، در پروژه‌های عمرانی هم حفظ شود، قطعا یکی از استان‌های توسعه یافته کشور در ابعاد مختلف زیربنایی و زیر ساختی خواهیم بود.

رحیمی خاطرنشان کرد: طی دو سه سال اخیر خطوط انتقال از سدها به شهرها و روستاها را به اندازه طول عمر اجرای این خطوط در کشور انجام داده‌ایم که از جمله آنها خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به جهرم، انتقال آب از سد ملاصدرا به سعادت شهر و ارسنجان و خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز است.

مدیر ارشد استان فارس خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها در بیابان‌ها و زیر زمین انجام شده و ما تنها حاصل آن را در لوله و شیر منزل می‌بینیم.

استاندار فارس اظهار کرد: اگر این روند که در سه سال گذشته انجام شده در سال‌های آینده هم انجام شود می‌توان گفت که فارس در یک دوره پنج یا شش ساله از میانگین توسعه یافنگی کشور می‌تواند جلوتر بیفتد.

رحیمی همچنین سرانه مصرف آب در شیراز را ٢٢٠ لیتر ذکر و عنوان کرد: در صورت رعایت الگوهای مصرف، با کمترین مشکل تابستان را سپری خواهیم کرد.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقال آب از دریا نیز گفت: این پروژه چند مرحله دارد که اولین مرحله آن تخصیص توسط وزارت نیرو است و فارس از جمله استان‌های پیشرو است که بیش از ٣٠٠ میلیون مترمکعب تخصیص گرفته‌ایم و فار اجرایی را آغاز کرده‌ایم.

استاندار فارس با بیان اینکه در حال حاضر انتقال آب از دریا به شهرستان‌های لامرد و مهر را در دستور کار قرار گرفته است، اعلام کرد که انتقال آب از خلیج و دریای عمان برای استان فارس توسط بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
254 کلیک ها  یکشنبه, 06 تیر 1400 12:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا