اهمیت آزمایش‌های دوره‌ای در درمان به هنگام بیماری‌ها

اهمیت آزمایش‌های دوره‌ای در درمان به هنگام بیماری‌ها
   
اهمیت آزمایش‌های دوره‌ای در درمان به هنگام بیماری‌ها |||| ||||

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اهمیت نقش معاینه و آزمایش‌های دوره‌ای برای تشخیص به هنگام بسیاری از بیماری و درمان آن در مراحل اولیه تاکید کرد.

اورنگ ایلامی با تاکید بر اینکه باید در دوره ‌های زمانی مشخص برای انجام معاینه و آزمایش‌های پزشکی اقدام شود، گفت: معاینه و آزمایش‌های پزشکی منحصر به سنین بالا نیست و افراد باید در تمام گروه‌های سنی به فکر پایش منظم سلامتی خود باشند.

به گزارش راستین آنلاین  او با اشاره به اینکه تشخیص به موقع بیماری ‌ها در درمان سریع و مؤثر، کاهش عوارض بیماری و همچنین کاهش هزینه‌های درمانی اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: تشخیص زودرس و آغاز اقدامات درمانی بسیاری از بیماری‌ها مانع پیشرفت بیماری به مراحل بعدی می‌شود. 

ایلامی ادامه داد: برای نمونه با تشخیص زودهنگام افزایش چربی خون و کنترل آن، از بروز گرفتگی عروق و سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌شود. 

سرطان و تشخیص زودهنگام آن

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد تشخیص زودهنگام سرطان نیز گفت: انجام معاینه‌های دوره‌ای، به تشخیص زودهنگام سرطان کمک می‌کند و اگر سرطان در مراحل اولیه شناسایی شود، امکان پیشگیری از پیشرفت و یا درمان آن بیشتر است. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)، ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است، توضیح داد: سبک زندگی سالم می‌تواند از بروز ابتلا به سرطان و دیگر بیماری‌ها جلوگیری کند.

ایلامی یادآور شد: بر خلاف تصور بسیاری از افراد، سرطان معده با وجود خطرناک بودن، در صورت تشخیص زودهنگام درمان می‌شود؛ اگر در مراحل اولیه بیماری، زخم بدخیمی در معده دیده شود، با اقدامات آندوسکوپیک می‌توان زخم را برداشته و در صورتی که بیماری کمی پیشرفته ‌تر باشد، می‌توان با عمل جراحی یا شیمی درمانی و رادیوتراپی بیمار را تحت مراقبت و درمان قرار داد، اما در مراحل پیشرفته بیماری، تنها می‌توان از درمان‌های تسکینی دارو و شیمی درمانی برای کاهش درد و عوارض بیماری بهره گرفت.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
277 کلیک ها  سه شنبه, 01 تیر 1400 17:43
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا