دسترسی آسان به مراکز واکسیناسیون شیراز/تزریق حدود ۳۳۰ هزار دوز واکسن کرونا در فارس

دسترسی آسان به مراکز واکسیناسیون شیراز/تزریق حدود ۳۳۰ هزار دوز واکسن کرونا در فارس
   
دسترسی آسان به مراکز واکسیناسیون شیراز/تزریق حدود ۳۳۰ هزار دوز واکسن کرونا در فارس |||| ||||

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که تاکنون ۳۲۷ هزار و ۶۲۰ دوز واکسن کرونا به افراد گروه‌های هدف در استان فارس تزریق شده است.

به گزارش راستین آنلاین عبدالرسول همتی چهارشنبه ۱۲ خرداد به خبرنگاران گفت: از کل واکسن تزریق شده، ۲۷۹ هزار و ۲۰۰ مورد مربوط به دوز مرحله نخست و ۴۸ هزار و ۴۲۰ مورد نیز مربوط به دوز دوم واکسن کرونا بوده است.

همتی با تاکید براینکه واکسیناسیون کامل جامعه بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است، گفت: مردم باید تا زمان کامل شدن واکسیناسیون سراسری، پروتکل‌های بهداشتی را به شکل دقیق رعایت کنند.

او گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۱۱ هزار و ۶۹۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان فارس تهیه و به شناسایی ۲۶۳ هزار و ۷۷ بیمار مثبت قطعی منجر شده است.

همتی همچنین گفت: از ابتدای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۵ هزار و ۱۹۹ مورد تست سریع تشخیص کرونا انجام و ۱۵ هزار و ۸۰۸ مورد مثبت شناسایی شده است که ۲۵۵ هزار و ۶۷ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند.

این مقام مسئول شمار بیماران شناسایی شده در فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون را ۲۷۸ هزار و ۸۸۵ نفر اعلام و اضافه کرد: ۱۰۹۴ بیمار هم اکنون در مراکز بیمارستانی استان فارس بستری هستند که ۱۶۴ نفر از آنان به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های مراقبت ویژه بسر می‌برند.

همتی در ادامه با اعلام خبر جان باختن ۶ هم استانی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته براثر ابتلا به کرونا در فارس، این آمار را کمترین آمار فوت روزانه ناشی از کرونا در موج چهارم کرونا در استان دانست و گفت: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، ۴۶۰۴ نفر بوده است.

آمار فوت کرونا به تفکیک شهرستان‌های فارس 

همتی خاطرنشان کرد که در بین شهرستان‌های استان فارس، شیراز با ۲۱۱۷ مورد فوت بر اثر کرونا، بیشترین تعداد قربانی را داشته است اما شهرستان‌های مرودشت با ۳۱۲ مورد و کازرون با ۲۶۰ مورد فوتی، در رده دوم و سوم به لحاظ مرگ بیماران کرونایی در فارس قرار دارند.

او گفت: داراب ۱۱۹ مورد؛ آباده ۱۱۴ مورد؛ ممسنی ۱۰۱ مورد؛ اقلید ۷۳ مورد؛ استهبان ۶۹ مورد؛ لامرد ۶۱ مورد؛ نی ریز ۶۰ مورد؛ کوار ۵۸ مورد؛ فیروزآباد  ۵۷ مورد؛ سپیدان ۵۰ مورد؛ قیروکارزین ۴۰ مورد؛ خرامه ۳۸ مورد؛ کوهچنار، خرم بید و زرقان هر کدام ۳۷ مورد؛ رستم ۳۵ مورد؛ ارسنجان ۳۱ مورد؛ زرین دشت و بوانات هر کدام ۲۹ مورد؛ سروستان ۲۸ مورد؛ بیضا ۲۷ مورد؛ پاسارگاد ۲۴ مورد؛ مُهر ۲۱ مورد، فراشبند ۱۰ مورد؛ بختگان ۸ مورد و سرچهان ۲ مورد فوت براثر کرونا را ثبت کرده‌اند.

دسترسی آسان به مراکز واکسیناسیون شیراز

همتی با اشاره به راه اندازی سامانه واکسیناسیون کرونا در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: راه اندازی این سامانه با هدف اعلام آخرین اطلاعات در مورد واکسیناسیون کرونا انجام شده است.

این مقام مسئول گفت: اطلاعات مربوط به مکان، زمان و دسترسی آسان به مراکز واکسیناسیون بر روی این سایت قرار دارد و به شکل مداوم به روز رسانی می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه واکسیناسیون در حال حاضر تنها برای افراد ۷۰ ساله و بالاتر که در سامانه سلامت ثبت نام و پیامک دریافت کرده باشند قابل انجام است، گفت: در سامانه واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی https://covidvaccine.sums.ac.ir،  امکان دسترسی به موقعیت جغرافیایی مراکز واکسیناسیون شیراز در مسیریاب «نشان»، فراهم شده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
430 کلیک ها  چهارشنبه, 12 خرداد 1400 17:03
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا