• رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

شنیده شدن صدای موج پنجم کرونا با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی

شنیده شدن صدای موج پنجم کرونا با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی
   
شنیده شدن صدای موج پنجم کرونا با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که اگر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کوچکترین اهمال و کوتاهی داشته باشیم، شکل‌گیری موج پنجم شیوع کرونا و افزایش آمار ابتلا و مرگ، محتمل خواهد بود.

به گزارش راستین آنلاین  مهرزاد لطفی چهارشنبه ۱۲ خرداد در سیصد و سی و پنجمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ علوم پزشکی شیراز، نسبت به خطر اوج گیری دوباره کروناویروس و مواجهه با موج پنجم بیماری کووید۱۹ در صورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی، به ویژه در تعطیلات پیش رو هشدار داد و گفت: رعایت اصول سه‌گانه بهداشتی تا پایان شیوع کرونا نباید فراموش شود.

لطفی خاطرنشان کرد: تنها راه کنترل بیماری کووید۱۹ مشارکت عمومی در رعایت پروتکل های بهداشتی است، بنابراین از عموم جامعه درخواست می‌کنم که از برگزاری دورهمی‌ها، شرکت در میهمانی و انجام سفر، اکیدا اجتناب کنند تا در حفظ سلامت خود و خانواده با تلاشگران سیستم بهداشتی درمانی، سهیم باشند.

او با تاکید بر لزوم رعایت توصیه های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی، از مردم خواست تا در تعطیلات پیش رو، حامی سلامت سالمندان باشیم، چراکه این عزیزان در مواجهه با این بیماری، آسیب پذیرتر هستند.

لطفی همچنین گفت: آن دسته از سالمندانی که واکسن کووید۱۹ دریافت کرده اند، باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی جدی باشند، چراکه انجام واکسیناسیون به معنای مصونیت قطعی از کرونا نیست و باید تا ایمن سازی عمومی و دریافت واکسن همه مردم، همچنان نسبت به رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از ساده انگاری پایبند باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه علت شکل گیری موج چهارم کرونا که از ابتدای امسال جامعه را درگیر کرد و روزهای سختی را برای همه خصوصا مدافعان سلامت رقم زد، سهل‌انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌ها بود، گفت: نتیجه دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی، موج چهارم کرونا بود، اکنون هم امکان مواجهه با چنین اتفاقی وجود دارد و باید از وقوع آن پیشگیری کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
377 کلیک ها  چهارشنبه, 12 خرداد 1400 13:04
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا