از برگزاری مهمانی و دورهمی ها خودرای کنید /پرهیز اکید از سفر

از برگزاری مهمانی و دورهمی ها خودرای کنید /پرهیز اکید از سفر
   
از برگزاری مهمانی و دورهمی ها خودرای کنید /پرهیز اکید از سفر |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی از احتمال کاهش سطح حساسیت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اوج دوباره موارد ابتلا به کرونا، از مردم درخواست کرد که طی روزهای آینده، از رفتن به سفر و برگزاری دورهمی و میهمانی، اکیدا پرهیز کنند.

به گزارش راستین آنلاین  مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۱۱ خرداد در سیصد و سی و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ علوم پزشکی شیراز، با اشاره به تعطیلات پیش رو، بر ضرورت توجه بیشتر مردم به لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید و خاطرنشان کرد: رعایت دقیق اصول سه گانه بهداشتی ویژه شرایط شیوع کرونا، همچنان بهترین و موثرترین راه برای قطع زنجیره انتقال و جلوگیری از اوج گیری مجدد آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا است.

لطفی با تاکید براینکه نباید عادی انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی موجب شود بار دیگر با موج جدیدی از ابتلا به کرونا را شاهد باشیم، گفت: موفقیت در کنترل و مهار کروناویروس، مشارکت مردم و همکاری تمامی سازمان ها، ادارات و ارگان های مختلف را می طلبد، بنابراین همه اقشار مردم جامعه در قبال این بیماری خطرناک مسئول هستند.

او با بیان اینکه همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز از سفرهای غیرضروری و دورهمی ها، مهم ترین توصیه های بهداشتی به عموم افراد جامعه است؛ عامل اصلی ایجاد وضعیت بحرانی در جامعه و آغاز موج های جدید کروناویروس را جدی نگرفتن این توصیه های بهداشتی دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت. 

نزدیک شدن آمار جانباختگان فارس به ۴۶۰۰ نفر

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در اعلام آمار آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس ضمن اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در فارس جان باختند، گفت: آمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون در فارس به ۴۵۹۸ نفر رسیده است.

 سید روح الله حسینی با اشاره به انجام ۹۰۹ هزار و ۵۴۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان فارس، گفت: این آزمایشها منجر به شناسایی ۲۶۲ هزار و ۶۰۸ بیمار مثبت قطعی شده است.

او گفت: در قالب طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی، تاکنون ۱۰۴ هزار و ۹۹۳ مورد تست سریع انجام و ۱۵ هزار و ۷۶۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

حسینی تعداد کل بیماران مثبت شناسایی شده در فارس را ۲۷۸ هزار و ۳۶۹ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ۲۵۴ هزار و ۵۲۸ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و هم اکنون هم ۱۱۲۱ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۱۶۳ نفر از این بیماران تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

این مقام مسئول با اشاره به ممنوعیت سفرهای بین استانی در تعطیلات آخر هفته، از مردم درخواست کرد که ضمن جدی گرفتن نکات پیشگیرانه در مقابله با کروناویروس، پرهیز از سفرهای غیرضروری و دورهمی های خانوادگی، با رعایت پروتکل های بهداشتی و احترام به محدودیت های کرونایی، با مجموعه سلامت در مبارزه با این ویروس منحوس سهیم باشند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
260 کلیک ها  سه شنبه, 11 خرداد 1400 17:29
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا