• معاون فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور

درخشش شیراز در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرمین/شرکت ۲۰۹ عکاس در جشنواره عکس ایثار

درخشش شیراز در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرمین/شرکت ۲۰۹ عکاس در جشنواره عکس ایثار
   
درخشش شیراز در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرمین/شرکت ۲۰۹ عکاس در جشنواره عکس ایثار |||| ||||

معاون فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز شنبه یک خرداد در سومین اختتایمه جشنواره عکس ایثار که با حضور مسولین و خانواده معزز شهدا برگزار شد گفت :۱۵ هزار شهید از استان فارس برای حفظ این مرز و بوم و اسلام عزیز جان خود را در کف اخلاص گذاشتند.

به گزارش راستین آنلاین سردار یعقوب سلیمانی افزود : شیراز شهر علم و دانش، شهر فلسفه، هنر، شعر و ادب، شهر ترویج دین و مذهب و شهر ایثار و شهادت است.

معاون فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: نام شیراز در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرمین خوش درخشید.

وی با اشاره به اینکه در عملیات «بیت المقدس» نزدیک به 300 نفر از فارس برای حفظ اسلام با خدای خود معامله کردند، تاکید کرد: سومین جشنواره عکس «ایثار» با نگاه رویکرد اجتماعی است.

سلیمانی با یادآوری این مطلب که عکس هنر ماندگار است و شهدا هنرمندان ازلی گیتی هستند که با هنرمند اصل جهان خداوند متعال، هم نوا شدند، اضافه کرد: برخی مواقع یک عکس هنرمندانه، تحول ایجاد می کند و برخی تصاویر انسان را متحول می کند.

وی با اشاره به اینکه جنگ 11 روزه هم پیوسته در دفاع مقدس ما بود و تردیدی نیست که دفاع مقدس ما در امتداد قیام حسینی است، اضافه کرد: امروز می بینیم گنبد آهنین هم کارایی ندارد و دشمن تمام توان خود را انجام داد که چهلمین سال را نبینیم در شرایط به چهل و دومین سال ورود پیدا کردیم که اقتدار بیشتر داریم که تمام این ها به خاطر ترویج گفتمان شهداست که بخشی از آن هنرمندانه با عکس و فیلم می توان به تصویر کشید.

سلیمانی با اشاره به اینکه عکسی که هنرمندانه به تصویر کشیده می شود، دنیا را جریحه دار می کند و مظلومیت را می بینیم، اضافه کرد: امیدوارم در سال جاری شاهد جشنواره ملی و یا بین المللی شعر در شیراز باشیم.

کاری که انسان برای خدا انجام می دهد، ابدی است

حجت الاسلام محمدی پور با اشاره به اینکه هنر ذوق است و بخشی از آن کار و تمرین می طلبد  گفت: کاری که انسان برای خدا انجام می دهد، ابدی و آن گامی که در مسیر الهی برداشته می شود ازلی است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با یادآوری این مطلب که هنر ماندگاری است و کار هر کس نیست، افزود: هنر در زوایای ماندگاری خودش اثرگذار است.

حجت الاسلام محمدی پور با تاکید بر اینکه معرفی کار ایثار، دلی است و «هر آنچه که از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند»، اضافه کرد: اگر کاری برای ریا و تظاهر باشد زودگذر خواهد بود.

گفتنی است  209 هنرمند عکاس با ارسال 2 هزار 136 فریم عکس در قالب های متعدد ایثار و فداکاری به جشنواره ارسال کردند و پس از داوری افراد برتر مشخص شدند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
530 کلیک ها  شنبه, 01 خرداد 1400 21:31
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا